تنگ بستانک ؛ بهشت گمشده شیراز

تنگ بستانک یکی از جاذبه های گردشگری استان فارس است. این تنگ زیبا که به بهشت گمشده فارس معروف است. یکی از بهترین نقاط برای جذب گردشگر در این استان است. ما در درناتریپ قصد داریم شما را با این تنگ زیبا آشنا کنیم.

تنگ بستانک
تنگ بستانک

در فاصله 120 کیلومتری شیراز در منطقه کامفیروز، گمشده بهشتی ایران یافت شد. این منطقه که با پوشش گیاهی خاصی پوشیده شده است. و دارای اقلیمی تورانی است.تابستان های خنک و خشک و زمستان هاس سردی دارد.که ریزش برف و یخبندان هایی بسیار دیدنی آن را فرا گرفته است.در این قسمت از ایرانگردی میخواهیم با این تنگ زیبا آشنا شویم.

این تنگ زیبا به دلیل قرار گرفتن در میان دو صخره مرتفع شرایط بسیار ویژه و خاصی دارد.از جمله آن آب و هوای مطلوب است.این تنگ در منطقه محافظت شده که در استان فارس است قرار گرفته است.

تنگ بستانک 1367735428 | تنگ بستانک • درناتریپ ✈️

موقعیت جغرافیایی تنگ بستانک

تنگ بستانک در منطقه محافظت شده است. که حدود 15324 هکتار مساحت دارد. ارتفاع این تنگ بین 1700 تا 2700 متر است.که همین سبب خنکی بسیار دلچسبی در گرمترین فصل های سال به همراه دارد.

تنگ بستانک

پوشش گیاهی تنگ بستانک

این منطقه عمدتا دارای محیطی کوهستانی به همراه پوشش گیاهی جنگلی بوده. تنگ بستانک در حالت دره مانندش محل مناسبی برای رویش گیاهان و درختانی هم چون گردو، چنار، بنه، بلوط،  زالزالک، ارس، بادام کوهی، دافنه، کیکم، تنگرس، ارژن، بومادران، و آویشن است.در این تنگ بسیار زیبا تنوع پوشش گیاهی به حدی زیاد است که می تواند کلکسیون خوبی از گیاهان دارویی و غذایی باشد.

تنگ بستانک

حیات وحش تنگ بستانک

از جمله حیواناتی که در این منطقه می زیستند می توان به خرس قهوای، کفتار، رودک، راسو، گربه وحشی، بز کوهی، خارپشت ایرانی ، سنجاب ایرانی، هامستر دم دراز، خرگوش، شغال، کبوتر جنگلی، و انواع پرندگان شکاری را نام برد. این تنگ از آنجایی که مدت ها ناشناس بوده است بسیار بکر و دست نخورده است. به همین دلیلی مکان مناسبی برای زندگی جانوران دور از دسترس انسان ها بوده است.

تنگ بستانک

دریاچه و آبشار خاص تنگ بستانک

در کنار آبشار زیبا و پلکانی این تنگ و در دامنه پایین آن دریاچه ای زیبا وجود دارد. که آب آبشار در آن جمع می شود. این آبشار با ساختار زیبای خود یکی از خاص ترین و زیبا ترین آبشار های کشور محسوب می شود.آب شیرین این دریاچه محل مناسبی برای زندگی ماهیان پرورشی همانند کپور است. خود تنگ دارای آبشار و دریاچه است که از جذاب ترین جاذبه های گردشگری در این منطقه محسوب می شود.

بهشت گمشده

امکانات رفاهی

خواندن این نوشته ها توصیه می شود

از جمله امکانات رفاهی این منطقه می توان به آلاچیق،سفره خانه سنتی، رستوران، کباب پز، سرویس بهداشتی، محوطه برای پیک نیک،بوفه ، پارکینگ، سطل زباله،…می توان اشاره کرد. سعی شده است که تمامی امکانات برای رفاه حال گردشگران فراهم شود.

1 | تنگ بستانک • درناتریپ ✈️

تفریحات رایج در تنگ بستانک

در این تنگ بسیار زیبا و جذاب شما می توانید تفریحات بسیاری داشته باشید. از جمله این تفریحات می توان به جنگل نوردی، شنا، ماهیگیری، عکاسی، کمپینگ، پیاده روی، اشاره کرد. این تفریحات می تواند از بهترین کارها برای گذراندن یک وعده در محیط طبیعت باشد. البته به شرط اینکه همان گونه که طبیعت در اختیار ماست ما نیز به آن احترام بگذاریم.

2 | تنگ بستانک • درناتریپ ✈️

اقامت در تنگ بستانک

برای اقامت در تنگ بسیار زیبای بستانک شما می توانید از چادر های مسافرتی و کمپینگ استفاده کنید. یا اگر هم مایل بودید می توانید به اقامتگاهی که در این منطقه وجود دارد بروید و از امکانات آنجا استفاده کنید. برای شب مانی بهترین گزینه اقامت در اقامتگاه بومگردی این منطقه است. تا از خطر وجود حیوانات در این منطقه نیز محفوظ باشید.

unnamed 1.jpg111 | تنگ بستانک • درناتریپ ✈️

بهترین زمان برای سفر به تنگ

گردشگران زیادی در تمامی فصول به این مکان سفر می کنند. ولی بهترین زمانن برای سفر به بهشت گمشده فارس فصل بهار و اواخر فروردین و اردیبهشت تا اواسط تابستان است. البته این منطقه در تمامی فصول زیبایی ها و جدابیت های خاص خود را دارد. به شرط آن که دوستدار هوای سرد نباشید.این تنگ که از بهترین مناطق برای گردش و سفر می باشد. دارای بهترین آب و هوا و شرایط برای تفریح و اوقات فراغت ددر این ناحیه است.

57301764 | تنگ بستانک • درناتریپ ✈️

کشاورزی در تنگ بستانک، کمکی به مردمان منطقه

در این تنگ بسیار زیبا به دلیل وجود آب فراوان و خاک مرغوب یکی از بهترین مناطق برای کشاورزی است.و همین سبب شده محصولات بسیار مفیدی از جمله زرشک، گندم،پسته ، بادام، شیرین بیان،گرامینه ، گون،خارشتر و… داشته باشد. این محصولات از جمله محصولات مفید کشاورزی در تنگ بستانک هستند.که هم به صنعت استان و هم به اشتغال مردم که در این ناحیه زندگی می کنند کمک می کند.تنگ بستانک از خاص ترین مناطق گردشگری در استان فارس و شهر شیراز است.

 

جاذبه های اکوتوریستی منطقه

وجود روستاهای زیبای جنوب تنگ بستانک مانند ساران و کهکرون با چشمه های زیبا و سابقه ای هزار ساله از جاذبه های این منطقه می باشد.. موقعیت جغرافیایی تنگ بستانک در مجموعه شبکه گردشگری محور شمال و شمال غرب استان و امکان ارتباط جاده ای که با یادمان تخت جمشید، نقش رستم، و آبشار مارگون و تنگ براق اقلید از طرف دیگر امتیاز ویژه ای برای بخش ایرانگردی در این منطقه را به ارمغان اورده است.این مناطق از بهترین مناطق تاریخی و تفریحی استان فارس هستند. و هرکدام دارای قدمت وفرهنگ غنی خود هستند.

| تنگ بستانک • درناتریپ ✈️

آدرس تنگ بستانک یا بهشت گمشده

استان فارس، 120 کیلومتری شمال غربی شیراز، مرودشت، کامفیروز. از بهترین مسیر های دسترسی به تنگ بستانک می شود مسیر منتهی به بیضا را معرفی کرد. این مسیر در جاده شیراز، یاسوج، بعد ازگویم، تنگ بستانک

پیام بگذارید