بهترین دیدنی های مسیر شیراز یزد کدامند؟ + معرفی جاذبه‌های گردشگری مسیر سفر

از ساکنان شیراز هستید و قصد دارید به شهر قنات و قنوت و قناعت سفر کنید؟ بد نیست بدانید علاوه بر جاذبه‌های مقصدتان یعنی یزد، در این مسیر با مجموعه‌‌ای ارزشمند از جاذبه‌های فرهنگی، تاریخی و طبیعی روبرو خواهید بود. سفر با خودروی شخصی یا اجاره ماشین در شیراز، این امکان را به شما می‌دهد تا در کمال آرامش از دیدنی های مسیر شیراز یزد لذت ببرید.

داستان فقط به مسیر رفت ختم نمی‌شود؛ اگر با وسایل نقلیه عمومی رهسپار یزد شده‌اید می‌توانید برای بازگشت، از سرویس اجاره ماشین در یزد بهره ببرید و از تماشای جاذبه های جاده شیراز به یزد جا نمانید! امروز با راهنمای گردشگری در مسیر شیراز به یزد مهمان نگاه شما هستیم تا در طی سفر، میراث‌های ایران زمین را به نظاره بنشینید.

بهترین مسیر برای لذت بردن از دیدنی های مسیر شیراز به یزد

به طور کلی مسیرهای متفاوتی برای سفر از شیراز به یزد وجود دارند، اما مسیر پیشنهادی ما بیشترین تعداد دیدنی های مسیر شیراز یزد را شامل می‌شود.

  • مسیر: تفت، طزرجان، اسلامیه، فراشاه، خضرآباد، مهردشت، ابرکوه، سورمق، اقلید، صفاشهر، قادرآباد، مادر سلیمان، سعادت‌شهر، سیوند، سیدان، فاروق، فتح‌‌آباد، مرودشت، زرقان، لپوئی
  • فاصله بین دو شهر: ۴۷۳ کیلومتر
  • فاصله زمانی حدودی: 6 ساعت (با احتساب توقف‌های بین‌راهی)
  • دیدنی‌ترین شهرها بین مسیر از شیراز به یزد: مرودشت، صفاشهر، ابرکوه، تفت

شگفت‌انگیزترین جاذبه های جاده شیراز به یزد

عدد حدودی 6 ساعتی که ذکر کردیم، برای سفری یکسره و بدون توقف برای سر زدن به دیدنی های مسیر شیراز یزد است. اگر محدودیت زمانی ندارید و می‌توانید چند ساعتی به بازدید هریک از جاذبه های جاده شیراز به یزد اختصاص بدهید، توصیه می‌کنیم حداقل یک شب در یکی از شهرهای مسیر شیراز به یزد اقامت داشته باشید.

جذاب‎‌ترین شهرهایی که در گردشگری در مسیر شیراز به یزد می‌توانید به آنها سر بزنید، به ترتیب از سمت شیراز به یزد عبارتند از مرودشت، صفاشهر، ابرکوه و تفت.

دیدنی های مرودشت

دومین شهر بزرگ استان فارس بعد از شیراز، مرودشت است که در 40 کیلومتری شمال شیراز قرار دارد.

تخت جمشید: با طی مسیر 10 کیلومتری از شمال شرق مرودشت، به این مجموعه خواهید رسید. تخت جمشید در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده و بهشت باستان شناسان به شمار می‌رود. بازدید از کاخ معروف آپادانا، کاخ تچر، هدیش، صدستون، دروازه ملل، مقبره اردشیر دوم و تل بزرگ تخت جمشید را حتماً در برنامه قرار بدهید.

سنگ نگاره‌های تاریخی: حین سفر از مسیر شیراز به یزد، حتماً از نقش برجسته‌های معروفی از جمله نقش رجب (شامل صحنه‌هایی با حضور شاهان و اعضای مجلس ساسانی) و نقش رستم (صحنه تاجگذاری اردشیر بابکان و پیروزی شاپور اول بر امپراطور روم) دیدن کنید.

دیدنی های صفاشهر

صفاشهر در فاصله 175 کیلومتری شیراز قرار دارد و از ادغام دو شهر دهبید و خرمی به وجود آمده است. این منطقه با تاریخچه 3 هزارساله، یکی از گنجینه‌های ایرانگردی برشمرده می‌شود.

پاسارگاد: یکی از زیباترین بناهای تاریخی در میان جاذبه های جاده شیراز به یزد، پاسارگاد است. این بنا، در حقیقت بقایای یک شهر تاریخی از سلسله هخامنشی است که میراث‌های مهمی مانند آرامگاه کوروش کبیر و مقبره کمبوجیه، مسجد پاسارگاد متعلق به قرن ششم و اولین باغ ایرانی را دربر می‌گیرد.

02 | اجاره ماشین در شیراز، در یزد، در کرمان • درناتریپ ✈️

کاروانسرای قاجار: یکی از شاهکارهای باستانی معلق به دوران صفویان که به کاروانسرای خرم بید معروف است. سنگتراشی‌ها و طاق‌های قوسدار کلاسیک ایرانی، زینت‌های آجری و عرقچین‌ها، اقتضا می‌کنند که حداقل یکی دوساعتی را به بازدید از این کاروانسرای کهنسال اختصاص بدهید.

خواندن این نوشته ها توصیه می شود

دیدنی های ابرکوه

ابرکوه یا ابرقو، یکی از 14 شهر درجه یک برای ایرانگردان است و مهد نزدیک به پانصد جاذبه تاریخی، فرهنگی و طبیعی. این شهر در 175 کیلومتری یزد قرار دارد.

یخچال خشتی: اولین جاذبه ابرکوه که در میان دیدنی های مسیر شیراز به یزد به استقبال شما می‌آید، یخچال خشتی معروف به یخچال آقازاده است. قدمت این بنا به دوران قاجار می‌رسد و از ساعت 8 صبح الی 6 عصر فرصت بازدید از آن وجود دارد.

گنبد عالی: آرامگاه امیر شمس الدوله علی هزاراسب از خاندان دیلمیان و مادر او، از معدود سازه‌های دوران سلجوقیان است که تا امروز پابرجا و سالم مانده. ساختار هشت گوشه آن از جنس سنگ و ساروج ساخته شده و سنگ نگاره‌های خط کوفی زینت بخش آن هستند.

03 | اجاره ماشین در شیراز، در یزد، در کرمان • درناتریپ ✈️

قلعه شهرسب: معروف به ارگ شهرسب، متعلق به دوران قاجار و از جمله بناهای تاریخی خشتی یزد است که وسعتی بیش از 17000 متر دارد. تزئینات گچبری، نقش‌های اسلیمی و ظریف‌کاری‌های آن، چهره زیبایی به این قلعه بخشیده‌اند.

جاذبه‌های تفت

شهر تفت با قدمتی که به قرن هشتم قمری می‌رسد، در 23 کیلومتری یزد قرار دارد. این منطقه در ارتفاعات شیرکوه واقع شده و یکی از محبوبترین ییلاقات اطراف یزد است که به بام یزد شناخته می‌شود.

مسجد شاه ولی: این مسجد متعلق به دوران جهانشاه قره قویونلو معروف به مسجد جامع تفت، به شیوه آذربایجانی و اصفهانی ساخته شده است. ساختارهایی از جمله محراب سنگی با نقش گل و مرغ، کتیبه‌های سفید قرآنی و پنجره‌های مشبک، چهره‌ای باستانی و زیبا به این مسجد بخشیده‌اند.

باغ صدری: این باغ در خیابان امام خمینی، محله گلابدان قرار دارد. یکی از نقاط گردشگری بین شیراز و یزد با قدمت 400 ساله، عمارت عظیم دوطبقه‌ای به همراه یک حوض سنگی بزرگ با نزدیک به صد فواره را دربر می‌گیرد.

همانطور که در ابتدا اشاره کردیم، برای لذت بردن از جاذبه های جاده شیراز به یزد، بهترین گزینه سفر با خودروی شخصی است که تمام‌وکمال در اختیار شما باشد. اما زمانی‌که به هر دلیلی امکان سفر با ماشین شخصی نباشد چطور می‌توان از یک سیاحت باکیفیت لذت برد…؟

سفر از شهر شعر تا وطن بادگیرها با خودرو اجاره‌ای

برای یک مسافرت دلچسب، نیازی نیست حتماً مالک خودرویی باشید که در اختیار دارید. مؤسسه اجاره خودرو سپریس، امکان کرایه خودروهای خارجی، ایرانی، لوکس و اقتصادی را برای شما فراهم کرده است تا با فراغ خیال، به سفر بپردازید.

اگر مسئله مالی دغدغه شما برای سفر باشد، باید یک خبر خوب به شما بدهیم. گروه سپریس برای اولین بار در ایران، خدمات اجاره ماشین با امکان پرداخت قسطی مبلغ را ارائه می‌دهد. به این ترتیب می‌توانید خودروی موردعلاقه‌تان را با بهترین شرایط اجاره کنید و هیچ نگرانی بابت هزینه آن نداشته باشید. بخش پشتیبانی سپریس نیز 24 ساعته و 7 روز هفته آماده پاسخگویی به سؤالات و راهنمایی شما هستند تا سفری در کمال آرامش را تجربه کنید.

جمع بندی

مسیر شیراز به یزد، نه‌تنها شما را به دو شهر تاریخی و فرهنگی ایران می‌رساند، بلکه در طول راه، گویی در دل تاریخ و تمدن دیدنی های مسیر شیراز یزد قدم می‌زنید. از تماشای شکوه تخت جمشید، آرامگاه کوروش و پاسارگاد لذت ببرید و با تماشای هریک از جاذبه‎‌های شهرهای تاریخی و ارزنده این مسیر، در حس و حال تاریخ شوید.

سفر در مسیر شیراز به یزد، تجربه‌ای بی‌نظیر و پرماجراست و می‌طلبد که با آزادی و انعطاف، جاده‌ها را زیر پا بگذارید. اجاره ماشین‌های متنوع از سپریس، این فراغت بال را در اختیار شما عزیزان قرار می‌دهد. اگر برنامه سفر دارید، پیشنهاد می‎‌کنیم هرچه زودتر به فکر رزرو خودرو برای مسافرت باشید تا قبل از تکمیل ظرفیت، اتومبیل رویایی‌تان را برای مسافرت اجاره کنید.

پیام بگذارید