غرفه

داشتن یک استراتژی فروش قوی نیمی از موفقیت بازاریابی محصولات و خدمات ماست. در گذشته ساخت غرفه به روشی ساده و تمیز و با تعداد کمی ساختمان انجام می شد. اما امروزه غرفه سازی نمایشگاهی وارد عرصه علوم طراحی و تزئینی شده و آن را به یک امر پیچیده تبدیل کرده است. در ادامه با انواع غرفه، مزیت ها و کاربرد آنها آشنا می شوید.

این مطلب صرفاً جنبه تبلیغاتی داشته و درناتریپ هیچ مسئولیتی را در رابطه با محتوای آن نمی‌پذیرد.

غرفه چیست؟

غرفه به معنای فضایی است که برای نمایش و فروش کالاها یا خدمات در یک رویداد یا نمایشگاه تجاری اختصاص داده می‌ شود. غرفه‌ ها بطور کلی شامل پایه‌ های نمایشی، محصولات، تجهیزات نمایشی و فضایی برای برقراری ارتباط با مشتریان هستند.

علاوه بر این، غرفه‌ها ممکن است برای جذب مشتریان از تخفیف ‌ها، جوایز و جذابیت‌ های دیگری استفاده کنند. راه اندازی و تجهیزات غرفه نمایشگاهی یکی از مهم ترین عوامل توسعه تجارت و موفقیت برند است.

استفاده از رنگ ‌های طبیعی، نورپردازی مناسب، موسیقی آرامش بخش و تزئینات گیاهی در این نوع غرفه‌ها، به منظور ایجاد فضایی آرام و صمیمی برای بازدید کنندگان بسیار مؤثر است.

غرفه دارای مساحت های فراوان است و برحسب چندین فاکتور به دسته بندی های  مختلفی تقسیم می شود. البته شما برای نمایش هرچه بیشتر کسب و کار خود در غرفه های نمایشگاهی نیاز به یک مجموعه غرفه سازی متخصص دارید که پیشنهاد می کنیم به غرفه سازی کبیرسازان مراجعه کنید.

انواع غرفه برحسب زاویه دید

تفاوت بین انواع مختلف غرفه های نمایشگاهی بر اساس دیدگاه شما از ارتباط بین شما و مخاطبین تعیین می شود. غرفه ها از نظر زاویه دید به مواردی که در زیر آمده تقسیم می شوند.

 

غرفه یک طرف باز

غرفه ‌های نمایشگاهی یک طرف باز به غرفه‌ هایی گفته می ‌شود که فقط یک طرف آن‌ها بسته است و به جای دیوار، این طرف با درپوش، پوستر یا خلاصه مطالب مورد نظر تزئین شده است. در این نوع غرفه ‌ها، بازدیدک نندگان بدون هیچگونه محدودیتی، به راحتی می ‌توانند به داخل غرفه دیده شده و از محصولات یا خدمات ارائه شده در آنجا آگاهی پیدا کنند.

غرفه‌ های نمایشگاهی یک طرف باز، به دلیل این که سمتی از آن باز است، صرفه ‌جویی در هزینه‌های ساخت و نصب دارند و همچنین ممکن است به دلیل سبک و ظریف بودن، حمل و نقل آن‌ها نیز آسان ‌تر باشد.

غرفه یک طرف باز

غرفه دو طرف باز

غرفه نمایشگاهی دو طرف باز به عنوان یک جعبه سه بعدی با درهای قابل باز و بسته است که از دو طرف دیده می‌ شود. این نوع غرفه نمایشگاهی برای جذب بیشتر مخاطبین و نمایش دادن محصولات از هر دو طرف کاربرد دارد.

در این نوع غرفه، محصولات و خدمات شرکت از هر دو طرف به صورت همزمان نمایش داده می ‌شود و با توجه به مکان قرارگیری غرفه، برای مخاطبان دیدن و دسترسی به محصولات راحت ‌تر خواهد بود.

غرفه دو طرف باز

غرفه سه طرف باز

غرفه نمایشگاهی سه طرف باز، به نوعی غرفه اطلاق می شود که در پلان خود از سه جهت باز و قابل رفت و آمد است . در این نوع غرفه، محصولات شرکت از سه جهت به نمایش گذاشته می‌شوند و به این ترتیب، مخاطبان می ‌توانند از هر سه طرف به محصولات دسترسی داشته باشند.

این نوع غرفه به دلیل قابلیت دیدن محصولات از سه طرف، برای جذب بیشتر مخاطبین و نمایش دادن محصولات به صورت کامل و جامع به کار می ‌رود.

غرفه سه طرف باز

غرفه شبه جزیره ای

غرفه نمایشگاهی شبه ‌جزیره‌ای بطور معمول به منظور نمایش کالاها و خدمات در صنایع مختلفی مانند ساختمان، فضای باز و گردشگری استفاده می‌ شود. این نوع غرفه‌ ها برای جلب توجه مخاطبین و مشتریان، علاوه بر داشتن طراحی جذاب و منحصر به فرد، از موقعیت جغرافیایی مناسب و بازدید کنندگان بسیار استفاده می‌ کنند.

 

غرفه نمایشگاهی شبه ‌جزیره‌ای، یک پلتفرم بزرگ و چند وجهی است که از دو طرف به شکل یک جزیره به نظر می ‌رسد. این نوع غرفه‌ ها می‌توانند با ترکیب طراحی های مختلف، ایجاد فضاهایی با زیبائی های بیشتر مانند ساحل، رودخانه، باغ و غیره را فراهم آورده و باعث جلب توجه بازدید کنندگان شوند.

غرفه جزیره

غرفه نمایشگاهی جزیره‌ای یا بلوکی، به یک غرفه بزرگ تبدیل می‌ شود که در واقع از چندین غرفه کوچکتر تشکیل شده است. این نوع غرفه نمایشگاهی به عنوان یک نمایشگاه بزرگ دیده می‌شود که چندین شرکت در آن حضور دارند و همه با هم در یک فضای بزرگ قرار می‌ گیرند.

هدف اصلی آن، جذب نظر و توجه بازدید کنندگان به سمت شرکت‌های حاضر و نمایش محصولات و خدمات آن‌ ها است. این نوع غرفه ها از چهار زاویه دید آزاد هستند و تردد مشتریان از هر طرف غرفه آسان است.

غرفه جزیره

مزایای غرفه

غرفه نمایشگاهی مزایای بسیاری دارد و با توجه به این مزیت ها، حضور در نمایشگاه ‌ها می‌تواند به شما در رشد کسب ‌وکارتان کمک کند.  در زیر برخی از مزایای غرفه سازی را بررسی می کنیم.

  1.  افزایش فروش

غرفه نمایشگاهی باعث افزایش شناخت برند شما و معرفی محصولات شما به بیشترین تعداد ممکن افراد می‌ شود که منجر به افزایش فروش شما خواهد شد.

  1. رقابت با رقبای شما

حضور در یک نمایشگاه، فرصتی برای شماست تا با رقبای خود رقابت کنید و محصولات و خدمات خود را با او مقایسه کنید.

  1. ایجاد ارتباط با مشتریان جدید

غرفه ها به شما فرصتی می ‌دهند که با مشتریان جدیدی که قبلا با شما آشنایی نداشته‌ا ند ارتباط برقرار کنید.

  1. بهبود تصویر برند

حضور در یک نمایشگاه به شما کمک می ‌کند تا به عنوان یک برند قابل اعتماد و حرفه‌ ای شناخته شوید.

  1. جذب نمایندگان فروش

نمایشگاه‌ها به شما فرصتی می ‌دهند تا با نمایندگان فروش و شرکت‌ هایی که به دنبال همکاری با شما هستند، ملاقات کنید.

غرفه حرفه ای

غرفه سازی حرفه ای یک شغل تخصصی است که به ساخت و نصب غرفه های نمایشگاهی و رویدادهای تجاری می پردازد.

غرفه سازی شامل طراحی، ساخت، نصب و حمل و نقل غرفه های نمایشگاهی است. برای انجام این کار، غرفه سازان از مهارت های فضایی و طراحی، مواد ساخت، دکوراسیون و نورپردازی استفاده می کنند تا یک غرفه جذاب و کارآمد برای کسب و کار مشتریان خود ایجاد کنند.

بهتر است برای نتیجه بهتر ساخت غرف نمایشگاهی خود خود را به افرادی بسپارید که در این کار تجربه و مهارت کافی دارند، زیرا آنها تمامی فوت و فن غرفه سازی را می دانند. بنابراین هماهنگی خوبی بین نوع کسب و کار و فعالیت شما و ساختار غرفه شما ایجاد می کنند

. فرآیند ساخت غرفه کبیرسازان از جدیدترین تکنیک ها، روندهای نمایش و بهترین شیوه ها استفاده می کند تا شما بتوانید از رقبای تجاری خود پیشی بگیرید.

هزینه ساخت غرفه در کبیرسازان

یکی از مهمترین موارد در انتخاب غرفه ساز نمایشگاهی این است که همیشه هزینه دقیق غرفه سازی را محاسبه کنید. امروزه یکی از محورهای اصلی غرفه سازی مدرن، استفاده از مصالح کم ضایعات و سازه های خارج از قفسه برای کاهش هزینه ها و اثرات زیست محیطی است.

مواردی مانند ساختار سبک و فشرده، کف منسجم و ارزان، انتخاب نمایشگر مناسب و و غیره مربوط به ساخت غرفه ارزان قیمت در کبیرسازان است.

هزینه ساخت نمایشگاه کبیرسازان ممکن است به دلیل عوامل مختلفی مانند آب و هوا و فصل، اندازه و امکانات مورد استفاده، مسائل ساختاری و غیره متفاوت باشد. برای کسب اطلاعات دقیق بهتر است با شرکت کبیرسازان تماس بگیرید .

www.kabirkarsan.com

09125866830

09127599472

پایان رپورتاژآگهی/.

این مطلب صرفاً جنبه تبلیغاتی داشته و درناتریپ هیچ مسئولیتی را در رابطه با محتوای آن نمی‌پذیرد.

 

پیام بگذارید