گردشگری پزشکی در عمل‌های جراحی زیبایی

آمریکای شمالی مدت‌هاست به عنوان رکورد دار بیشترین جراحی های زیبایی تخصصی و ایمن شناخته می‌شود. در حالی که کشورهای مختلفی در سراسر جهان وجود دارند که سالانه تعداد بیشتری از جراحی های پلاستیک را انجام می‌دهند مانند کره جنوبی، اما آمریکای شمالی بهترین جا برای جراحی های زیبایی است. با این حال افراد زیادی وجود دارند که با بررسی گزینه های مورد نظر و برای نیازهای جراحی زیبایی یا ترمیمی خود برای جراحی پلاستیک در خارج از کشور اقدام می‌کنند.

این مطلب صرفاً جنبه تبلیغاتی داشته و درناتریپ هیچ مسئولیتی را در رابطه با محتوای آن نمی‌پذیرد.

کشورهایی مانند برزیل، هند، کره جنوبی، ترکیه و مکزیک در صدر جدول کشورهایی هستند که بیشترین عمل های زیبایی را دارند. این فهرست موقعیت بسیار خوبی برای پزشکان ایرانی فراهم می‌کند تا بیماران خارجی داشته باشند. اما تعداد افرادی که برای  جراحی زیبایی به ایران می‌آیند کم است. در این مقاله به دلیل محبوبیت گردشگری پزشکی در عمل های زیبایی، تاریخچه آن و عدم بهره مندی ایران از آن می‌پردازیم.

چرا گردشگری پزشکی برای عمل‌های زیبایی در حال رشد است؟

02 | • درناتریپ ✈️

سفر برای درمان های پزشکی چیز جدیدی نیست اما در گذشته مردم بیشتری از کشورهای فقیر برای دریافت مراقبت های با کیفیت به کشورهای ثروتمندتر سفر می‌کردند. امروزه به دلیل سهولت و هزینه های نسبتا پایین سفر، بیماران بیشتری از آمریکا و سایر کشورهای غربی برای دسترسی به درمان های پزشکی و جراحی کم هزینه به کشورهای در حال توسعه سفر می‌کنند. از آنجایی که درمان های زیبایی تحت پوشش بیمه نیستند بخش عمده ای از بازار روبه رشد گردشگری پزشکی را تشکیل می‌دهند.

هزینه های درمانی متفاوت است اما به طور کلی گردشگری پزشکی به سرعت در  حال رشد است: هند به تنهایی ممکن است بیش از یک میلیون گردشگری پزشکی در سال داشته باشد.

سایر کشورهایی که صنعت توریسم پزشکی آنها در حال رشد است عبارتند از: مکزیک، ترکیه، کره جنوبی، امارات، آفریقای جنوبی، تایلند و سنگاپور.

هزینه جراحی زیبایی در این کشورها معمولا بسیار پایین تر از برخی کشورهاست. به عنوان مثال عمل زیبایی بزرگ کردن سینه که در آمریکا 6000 دلار هزینه دارد در هند با 2200 دلار انجام می‌شود. حتی پس از در نظر گرفتن هزینه های بلیط هواپیما انجام عمل های زیبایی در خارج از کشور هزینه بسیار کمتری دارد.

در بسیاری از کشورها، دولت به طور فعال برای تقویت صنعت گردشگری پزشکی خود کار می‌کنند. برخی از کشورها حتی درمان‌هایی را در مکان های تفریحی انجام می‌دهند تا مسافران را تشویق کنند که تعطیلات را با جراحی زیبایی ترکیب کنند. دولت ایران کاری برای صنعت گردشگری پزشکی خود انجام نمی‌دهد و ایران از این صنعت پرسود عقب مانده است.

محبوب‌ترین جراحی‌های زیبایی

زنان اغلب برای بزرگ کردن سینه به خارج از کشور سفر می‌کنند. این روش همچنان جز محبوب‌ترین عمل های زیبایی در جهان است و پس از لیپوساکشن، جراحی پلک، جراحی بینی، ابدومینوپلاستی و لیفت سینه انجام می‌شود.

اما این فقط زنان نیستند که برای جراحی های زیبایی به خارج از کشور سفر می‌کنند. 13.8 درصد از بیماران زیبایی را مردان تشکیل می‌دهند و جراحی مورد علاقه آنها به ترتیب جراحی پلک و ژنیکوماستی (کوچک کردن سینه مردان)، رینوپلاستی، لیپوساکشن و کاشت ابرو و مو است.

این نتایج تایید می‌کند که تقاضا برای درمان های زیبایی بیشتر از همیشه است و اکثر جراحان پلاستیک این را قبل می‌دانستند. در سرتاسر جهان تعداد بیمارانی که به دنبال استفاده از آخرین نوآوری‌ها در جراحی زیبایی هستند تا ظاهر و احساس بهتری نسبت به خود داشته باشند در حال افزایش است.

سفرهای خارجی برای بسیاری از مردم ترسناک است و تصور اینکه برای جراحی زیبایی به خارج سفر کنند برایشان استرس زا است.

جراحان پلاستیک بین‌المللی این را میدانند، بسیاری از آنها تلاش می‌کنند تا هر چیزی که مربوط به سفر به مرکز زیبایی آنها می‌شود را تا حد امکان ساده و راحت کنند.

افزایش نگرانی‌های احتمالی درباره ایمنی و کیفیت

03 | • درناتریپ ✈️

رشد توریسم پزشکی ممکن است تاثیر قابل توجهی بر بازار جراحی زیبایی در کشورهای غربی داشته باشد اما همچنان نگرانی‌هایی را درباره ایمنی و کیفیت درمان ایجاد می‌کند. اگرچه کشورهای مقصد کیفیت و ایمنی روش های درمانی و امکانات خود را ارتقا می‌دهند اغلب شواهد کمی برای تایید این ادعا وجود دارد.

معمولا بر این نکته تاکید می‌شود که گردشگری پزشکی صرفا خوب یا بد نیست، نه برای بیماران نه برای کشورهای مقصد. بیماران ممکن است با هزینه های کمتری جذب شوند اما باید خطرات احتمالی عمل جراحی در یک کشور خارجی و همچنین سفر پس از جراحی را در نظر بگیرند.

با این حال با وجود خطرات گردشگری تعداد عمل های زیبایی که در یک کشور خارجی انجام می‌شود سال به سال در حال افزایش است.

گردشگری پزشکی و جراحی زیبایی در ایران

گردشگری پزشکی در ایران بیش از همه برای درمان های زیبایی از جمله لیفت صورت، جراحی بینی، درمان های ابدومینوپلاستی و جراحی تغییر جنسیت شهرت دارد. گردشگری پزشکی در ایران طی سالیان متمادی به دلایل زیر با افزایش تعداد بیماران بین‌المللی رو به رو بوده است:

  • جراحان پلاستیک با صلاحیت بالا: جراحان ایرانی در بین بهترین جراحان جهان قرار دارند. بسیاری از جراحان ایرانی به جوامع غربی مانند کشورهای آمریکایی و اروپایی وابسته هستند.
  • درمان های کم هزینه: هزینه درمان های پزشکی در ایران در مقایسه با کشورهایی مانند بریتانیا و امریکا به میزان قابل توجهی کم تر است.
  • امکانات درمانی با کیفیت: بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی در ایران مجهز به تجهیزات استاندارد و به روز هستند.

افرادی که برای درمان های پزشکی به ایران سفر می‌کنند بیشتر از سایر کشورهای همسایه مانند عراق، قطر، ترکمنستان، بحرین، کویت، افغانستان، آذربایجان، تاجیکستان، عربستان، عمان و پاکستان هستند.

با این حال تعداد افرادی که از کشورهای غربی به ایران می‌آیند کمتر از بسیاری از مقاصد گردشگری پزشکی است.

دغدغه های سیاسی و مالی بزرگترین دلیل رشد گردشگری پزشکی است. عدم اتصال به سیستم بانکی بین‌المللی احتمال ورود مردم کشورهای غربی به ایران را کاهش می‌دهد. بیشترین تعداد گردشگران پزشکی در ایران را ایرانیان خارج از ایران تشکیل می‌دهند که برای درمان های دندانپزشکی، زیبایی و پیوند اعضا مراجعه می‌کنند.

پایان رپورتاژآگهی/.

این مطلب صرفاً جنبه تبلیغاتی داشته و درناتریپ هیچ مسئولیتی را در رابطه با محتوای آن نمی‌پذیرد.

پیام بگذارید