جاذبه های گردشگری و جاهای دیدنی فرانکفورت

فرانکفورت اغلب به عنوان دروازه اروپا شناخته می‌شود و شهری مهم در آلمان شناخته می‌شود. اگرچه این شهر دارای ۷۰۰ هزار سکنه است، اما فرهنگی متنوع دارد به نحوی که بیش از نیمی از ساکنان آن غیر آلمانی هستند و به بیش از ۱۰۰ زبان مختلف صحبت می‌کنند. با این تفاسیر تعجبی ندارد که فرانکفورت چیزهای بسیار زیادی برای ارائه دارد. از آثار هنری و پارک‌های دل‌انگیز گرفته تا مراکز خرید و ساختمان‌های تاریخی همگی جزئی از دیدنی فرانکفورت شناخته می‌شوند که باعث شده تا گردشگران با تهیه رفت و برگشت پرواز ایران ایر از آلمان به ایران خود را به آنجا برسانند و از بودن در این شهر لذت ببرند. در این مقاله به معرفی تعدادی از این آثار می‌پردازیم و شما را با زیبایی‌های این شهر آلمان آشنا می‌کنیم.

این مطلب صرفاً جنبه تبلیغاتی داشته و درناتریپ هیچ مسئولیتی را در رابطه با محتوای آن نمی‌پذیرد.

بافت تاریخی شهر فرانکفورت

مگر می‌شود به آلمان سفر کرد و از یکی از مهم‌ترین جاذبه های گردشگری فرانکفورت دیدن نکرد؟ بافت تاریخی این شهرهمچون یک ماشین زمان شما را به گذشته‌های دور این سرزمین می‌برد. میدان قدیمی و تالار شهر، یکی از اصلی‌ترین بخش‌های بافت تاریخی محسوب می‌شوند که گردشگران زیادی از آن‌ها بازدید می‌کنند. همچنین وجود کافه‌های دنج در آنجا باعث شده تا بتوانید ساعت‌ها در آنجا بنشینید و از هوای مطبوع و قهوه‌ای‌ لذیذ لذت ببرید. اگر روزی شانس با شما یار شد و به بخش قدیمی فرانکفورت پا گذاشتید، فراموش نکنید که دوربین عکاسیتان را نیز همراه خود ببرید و تصاویری خارق‌العاده را به ثبت برسانید.

کلیسای جامع سنت بارتولومیو

از دیگر مکان های دیدنی فرانکفورت می‌توان به کلیسا جامع سنت بارتولومیو اشاره کرد که از دور نیز چشم را نوازش می‌دهد. این بنای عظیم به سبک گوتیک در قرن 13 الی 15 ساخته شده است و حدود 95 متر ارتفاع دارد. کلیسا جامع زمانی شاهد تاجگذاری‌های باشکوه بوده است و حالا همچون یک راوی پیر برای بازدیدکنندگان از گذشته‌های دور حکایت می‌کند. در این بنا محراب‌های متعددی وجود دارد که متعلق به قرون 15 و 16 شناخته می‌شوند و به جذابیت این بنا افزوده‌اند. فضای جذاب و معماری خارق‌العاده آن باعث شده تا همواره مورد توجه جهانگردان و عاشقان معماری قرار گیرد و مهندسان بسیاری در طرح‌های خود از آن الگو می‌گیرند.

02 | جاذبه های گردشگری و جاهای دیدنی فرانکفورت • درناتریپ ✈️

باغ پالم

مگر می‌شود به فرانکفورت سفر کرد و باغ پالم را ندید؟ این باغ رویایی که به عنوان بزرگ‌ترین باغ گیاه‌شناسی آلمان شناخته می‌شود، حدود 54 هکتار مساحت دارد. باغ پالم در سال 1871 افتتاح شد و گونه‌های متنوع گیاهی گرمسیری و نیمه‌ گرمسیری را در خود جای داده است. این باغ دل‌انگیز جان می‌دهد برای پیاده‌روی و ماجراجویی و حسابی شما را سر ذوق می‌آورد. همچنین از تماشای پرندگان رنگارنگی که بر درختان آن لانه کرده‌اند لذت خواهید برد.

03 | جاذبه های گردشگری و جاهای دیدنی فرانکفورت • درناتریپ ✈️

برج اشنهایمر

برج اشنهایمر شما را یاد فیلم‌های هالیوودی می‌اندازد! شاید بپرسید چرا؟ دلیل آن هم روشن است؛ برجی بلند سنگی که با درختان احاطه شده و چشم‌انداز خاصی به مناطق اطراف دارد. این برج بلند در سال 1400 میلادی ساخته شده و یادگار دیوارهای قدیمی شهر محسوب می‌شود. امروزه در بالای برج اشنهایمر کافه‌ای دنج و باصفا وجود دارد که حس و حالی ناب و پر از آرامش را به شما هدیه می‌دهد و می‌توانید از آنجا کل شهر را ببینید. همچنین این برج 47 متری چندین اتاق کنفرانس دارد که هر از گاهی میزبان انجمن‌های مختلف است. به خاطر بسپارید که دیدن جذابیت‌های فرانکفورت سخت نیست و با تهیه بلیط هواپیما می‌توانید به راحتی خود را به این شهر برسانید و حسابی ماجراجویی کنید.

منطقه هاوت واخه

در لیست دیدنی های شهر فرانکفورت منطقه هاوت واخه نیز شهرت فراوان دارد. این ناحیه یکی از پرترددترین مناطق شهر است و بناهای زیبا و قدیمی زیادی را در خود جای داده که در کنار ساختمان‌های مدرن ترکیبی خارق‌العاده دارند. یکی از جاذبه‌های منطقه هاوت واخه مقر پلیس است که میدانی نیز به اسم آن نامگذاری کرده‌اند و بازدیدکنندگان زیادی دارد. همچنین مرکز خرید زیرزمینی این ناحیه نیز با معماری جالب خود یکی از زیبایی‌های هاوت واخه است که از دیدن و گشت و گذار در آن سیر نمی‌شوید. بی‌تردید قدم زدن در این منطقه و عکاسی کردن در آنجا می‌تواند تجربه فوق‌العاده‌ای باشد و آرامش را به ماجراجویان هدیه دهد.

موزه هنر

اگر دوست دارید تا با یکی از معروف‌ترین گالری‌های اروپا آشنا شوید، موزه هنر فرانکفورت را به شما معرفی می‌کنیم. این موزه که به دلیل بنای باشکوه و مجلل خود به یکی از دیدنی‌ترین جاذبه های توریستی فرانکفورت تبدیل شده است، حدود 5000 نمونه مجسمه از افراد برجسته را در خود جای داده است. موزه هنر فرانکفورت در سال 1991 افتتاح شده است و با قرار گرفتن در دل شهر دسترسی خوبی به دیگر دیدنی‌های فرانکفورت دارد و می‌تواند مقصد گردشگری جذابی برای ماجراجویان باشد.

04 | جاذبه های گردشگری و جاهای دیدنی فرانکفورت • درناتریپ ✈️

خانه گوته

مگر می‌شود از دیدنی های فرانکفورت آلمان گفت و به خانه گوته این نویسنده مشهور نپرداخت؟ گوته که یکی از بزرگ‌ترین نویسندگان آلمانی شمرده می‌شود، در این خانه به دنیا آمد و کودکی و جوانی خود را در آنجا سپری کرد. اتاق‌های متعدد این منزل امروزه به گالری تبدیل شده‌اند، ولی همچنان با حفظ معماری ناب آن دیدنش خالی از لطف نیست. خانه گوته را شاید بتوان یکی از جذاب‌ترین جاذبه‌های فرانکفورت دانست که مورد توجه اهل ادب قرار می‌گیرد و داستان زندگی این نویسنده معروف را برای همگان روایت می‌کند.

موزه حیات وحش فرانکفورت

همواره تماشای دایناسورهای عظیم الجثه برای کودکان و بزرگسالان جالب بوده است. به همین دلیل موزه تاریخ طبیعی زنکنبرگ در فرانکفورت به وجود آمد تا مکانی جذاب برای خانواده‌ها باشد. ماکت دایناسورها و دیگر حیوانات از جمله‌ اصلی‌ترین جذابیت‌های این موزه است که شما را شیفته خود می‌کند. همچنین در آنجا می‌توانید نمایشگاهی از سیر تکاملی بشر را ببینید که در نوع خود جذاب و دیدنی است. فراموش نکنید که موزه تاریخ طبیعی زنکنبرگ در اروپا شهرت زیادی دارد و هرساله گردشگران و ماجراجویان بسیاری از آن دیدن می‌کنند.

باغ وحش بزرگ فرانکفورت

یکی دیگر از مکان های دیدنی شهر فرانکفورت آلمان باغ وحش این شهر است که حدود 4500 حیوان از 450 گونه را در خود جای داده است. این مکان رویایی که در نزدیکی دروازه بافت قدیمی شهر قرار گرفته، در سال 1858 تاسیس شده است و به عنوان دومین باغ وحش آلمان شمرده می‌شود. شما در آنجا می‌توانید انواع حیوانات را ببینید که به خوبی از آن‌ها مراقبت می‌شود و سازگاری خوبی با انسان‌ها پیدا کرده‌اند. خانه میمون‌ها نیز از جمله پرطرفداترین بخش‌های این باغ است که محیط جنگلی را به خوبی شبیه‌سازی کرده و مورد بازدید گردشگران قرار می‌گیرد. همچنین وجود نمایشگاه‌های متعدد از پرندگان، تورهای موضوعی و برگزاری جشنواره‌های خانوادگی باعث شده تا باغ وحش فرانکفورت در نوع خود دیدنی و جذاب باشد.

کلیسا سنت پاول

دوست دارید تا با بنایی که جان اف کندی در سال 1963 در آن سخنرانی کرد، آشنا شوید؟ کلیسا پاول جایی است که در گذشته از آن به عنوان مکانی برای عبادت استفاده می‌شد، ولی به مرور زمان کارایی خود را از دست داد و حالا به یکی از معروف‌ترین سالن‌های فرانکفورت تبدیل شده است. این بنا در سال‌های 1970 الی 1833 ساخته شد و در سال 1948 بازسازی شده است. کلیسا سنت پاول بارها میزبان رویدادهای جایزه سالانه صنعت کتاب بوده است و جایی مشهور برای برگزاری سمینارهای مهم محسوب می‌شود.

کلام آخر

به خاطر بسپارید که دیدنی های شهر فرانکفورت کم نیستند و هرکدام با زیبایی‌های خاص خود داستان‌هایی از تاریخ این شهر را برای مسافران روایت می‌کنند. بناهای باشکوه، کلیساهای مجلل، خیابان‌های سنگ‌فرش، باغ‌های جادویی و حتی کافه‌های دنج همگی جز جذابیت‌های فرانکفورت شناخته می‌شوند که هوش از سر ماجراجویی می‌برند. فراموش نکنید که برای خواندن راهنمای سفر این شهر تنها کافیست با مراجعه به وبلاگ گردشگری سفرمارکت و مطالعه مقالات، اطلاعات خود را از شهر فرانکفورت بالا ببرید و در سفر و از تک تک لحظاتتان لذت ببرید.

پایان رپورتاژآگهی/.

این مطلب صرفاً جنبه تبلیغاتی داشته و درناتریپ هیچ مسئولیتی را در رابطه با محتوای آن نمی‌پذیرد.

ارسال یک پاسخ

لطفاً با کلمات فارسی تجربه سفر خود را بنویسید.