بهترین مکانها برای سفر نوروز

مسلما بسیاری با شنیدن کلمه نوروز چیزهای زیادی مانند خانه‌تکانی، سفر، خریدن میوه و آجیل، سفره هفت‌سین و…. به ذهنشان خطور میکند. بعضی افراد بنا به سلایق خودشان مسافرت نوروزی را ترجیح میدهند. در این پست ما بهترین مکانهای ایران برای سفرهای نوروز را به شما معرفی میکنیم. البته کلمه بهترین بر اساس سلایق هر فرد متفاوت خواهد بود و هر نقطه از ایران، تجربیاتی در زمینه‌های مختلف در اختیار مسافران قرار میدهد.

cover train | بهترین مکانها برای سفر نوروز • درناتریپ ✈️

۱. اصفهان؛ شهر معماری‌های شگفت‌انگیز

معماری‌های شگفت‌انگیز این شهر حرفی برای گفتن باقی نذاشته‌اند و قدمتی چند صد ساله مصادف با دوره صفوی دارند. آثار پر نقش و نگار این شهر باعث شده که اصفهان لقب نصف جهان را به خود اختصاص دهد. این نکته را نیز اضافه کنیم که اصفهان سی و سه ‌امین شهر زیبای جهان است.

دیدنی‌ها: سی و سه پل، کاخ عالی‌قاپو، عمارت توحید، چهارباغ‌، عمارت چهلستون، هشت بهشت و رکیب‌ خانه.

۲. شیراز؛ شهر شکوفه‌های بهار نارنج

شیراز به شهر بهار نارنج و باغ‌های دلگشا شهرت دارد. این شهر به اندازه‌ای جاذبه گردشگری دارد که مسلما در نوروز نیز بسیار شلوغ خواهد بود.

دیدنی‌ها: آرامگاه سعدی، حافظیه، دروازه قرآن، ارگ کریم‌خان، آرامگاه خواجوی کرمانی، آرامگاه شاه چراغ، باغ جهان‌نما، باغ ارم، باغ تخت، باغ دلگشا، باغ‌ عفیف‌آباد، باغ چهل‌تن، خانه صالحی.

۳. یزد؛ شهر بادگیر‌ها

زیبایی‌های یزد تنها به بافت شهر و بادگیر‌های زیاد آن خلاصه نمیشود. از آثار تاریخی فراوان گرفته تا لهجه یزدی و خونگرمی مردمش. یزد در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد و اسم آن به معنای پاک و مقدس یا سرزمین خدا است. این شهر دومین شهر تاریخی جهان است.

دیدنی‌ها: مسجد جامع کبیر، مسجد امیر چخماق، خانه ملک تجار، مسجد ملااسماعیل، باغ دولت آباد، آب انبار شش بادگیر و برج ساعت.

۴. محلات؛ زیبا و خوش آب و هوا

محلات در بهار طبیعتی زیبا و هوایی دلچسب دارد. اگر از کسانی که به این شهر سفر کرده‌اند نیز سوال کنید، مسلما آنرا در زمره بهترین مقصد‌های داخلی در بهار میدانند.

۵. کرمان؛ شهر سازه خشتی

استان کرمان با ارگ تاریخی ‌اش معروف است که بزرگترین سازه خشتی دنیاست. کرمان دیدنی‌های زیادی از جمله شهر شعر و افسانه، تپه یحیی، تل ابلیس و کلوت‌های شهداد را داراست.

۶. لرستان؛ سرزمین آبشارها

لرستان که به سرزمین آبشارها معروف است، پر است از دشت‌ها، آبشار‌ها و جنگل‌های شگفت‌انگیز و به علاوه آثار تاریخی همچون قلعه فلک‌ و الافلاک، مسجد ملک، مسجد جامع مظفری و مسجد پامنار که نماد تمدن لرستان محسوب میشوند.

۷. مشهد؛ تفریح در کنار زیارت

پایتخت معنوی ایران علاوه بر زیارت بارگاه امام هشتم نیز تفریحاتی جداگانه دارد. این شهر اکثرا به خاطر مکان‌های مذهبی اطراف حرم و آرامگاه امام رضا(ع) مشهور است اما تفریحاتی همچنان رفتن به کوهسنگی، کوهستان‌پارک، طرقبه، شاندیز، غار و سد کاره، باغ وحش وکیل آباد، موزه مردم‌شناسی، روستای تغندر، حمام مهدی قلی بیک، آرامگاه فردوسی، کاخ کلات نادری، و پارک ملت که میزبان بزرگترین چرخ و فلک در خاورمیانه است اشاره کرد.

۸. شمال ایران؛ اروپای ایرانی

روستاهای زیبا، طبیعتی سبز، جنگل‌های دست نخورده و جاذبه‌های سرسبز همگی ما را مجاب کردند که لقب اروپای ایران را به شمال کشور اختصاص دهیم. شمال کشور دارای استان‌ها و شهر‌های متعددی هستند که هر کدام جاذبه‌های مخصوص خود را دارند. از این جاذبه‌ها میتوان به میدان شهرداری، ماسوله، باغ محتشم، عمارت کلاه فرنگی، سد و دریاچه سقالکار، پارک جنگلی سراوان، بقعه دانای علی، تالاب انزلی، قلعه رودخان فومن، جنگل اسالم، جنگل دالخانی، آبشار شاهان دشت، تالاب فراخین، جنگل دوهزار، چشمه‌های باداب سورت، دریاچه دریاسر و… اشاره کرد.

۹. سواحل جنوب؛ تماشای غروب آفتاب

سفر به جنوب نیز دارای جذابیت‌ها خاص خود همچون قایق‌سواری، کشتی سواری، چشیدن طعم غذاهای دریایی و تماشای غروب آفتاب در سواحل نیلگون خلیج‌فارس است. بوشهر از شهر‌های جذاب این منطقه ساحلی است که از سوغات آن میتوان خرما، ارده و خاک پخته را نام برد و از دیدنی‌های آن میتوان به ریشهر، آب انبار قوام، خانه قاضی، عمارت ملک، گوردختر، عمارت دهدشتی، مدرسه گلستان، امامزاده عبدالمهیمن، قبر ژنرال انگلیسی، معبد خدادریا، کلیسای مسیح مقدس، قلعه هندی‌های، عمارت حاج رئیس و قبرستان انگلیسی‌ها اشاره کرد.

۱۰. سیستان و بلوچستان؛ منطقه‌ای فراموش شده

استان سیستان و بلوچستان جاذبه‌های زیادی دارد که به هیچ وجه گردشگران به آن توجه نمیکنند. از جاذبه‌های این استان میتوان به بندر چابهار، تالاب لیپار و روستای درک اشاره کرد.

۱۱. جزیره قشم؛ میزبان بهترین‌ آب و هوای نوروز

آب و هوای معتدل قشم بهترین آب و هوا برای فصل بهار محسوب میشود که لذت سفر را برایتان دوچندان میکند. مکانهایی چون جنگل حرا، دره ستارگان، غار نمک، انجیر معابد، غار خربز، سد گوران، و قلعه قشم از جاذبه‌های این جزیره است.

۱۲. کیش؛ سرزمین جشنواره‌های نوروزی

جذابیت کیش به جشنواره‌هایی است که در نوروز هرسال در آن برگذار میگردد. آب و هوای کیش برای سفرهای نوروزی بسیار عالی میباشد. از دیدنی‌های کیش میتوان تفریحات آبی، مسیر دوچرخه سواری، کشتی یونانی، ساحل مرجانی، شهر زیر زمینی کاریز، شهر باستانی حریره، آب انبار دوقلو، پارک ساحلی میرمهنا، اسکله تفریحی و پارک دلفین را نام برد. و در آخر این نکته را عرض کنیم که خرید بلیط در ایام عید بسیار زیاد است و در اسرع وقت به فکر تهیه بلیط باشید.

پیام بگذارید