بهترین مقاصد ایران برای پاییز گردی!

پاییز فصل زیبایی ها و جذابیت ها است. پاییز یا خزان یکی از چهار اقلیم معتدل است.پاییز از نظر اخترشناسی بین دو قطب اعتدال پاییزی و انقلاب زمستانی قرار دارد. ما در درناتریپ قصد داریم شما را با بهترین مقاصد ایران برای پاییز گردی آشنا کنیم.

پاییز در ایران

ایران کشوری با چهار اقلیم می باشد. که هرکدام از این فصل ها زیبایی و جذابیت خاص خود را دارد. در میان این فصول پاییز یکی از خاص ترین فصل ها می باشد. که این اقلیم در کشور ما بسیار دیدنی تر و خاص تر جلوه نمایی می کند. پاییز راه عروس فصل های کشور میدانند که این خود نشان دهنده محبوبیت این فصل بسیار زیبا در میان ایرانیان می باشد. میخواهیم این زیبایی ها را در کشورمان به شما معرفی کنیم.

بهترین مناطق ایران برای پاییز گردی
بهترین مناطق ایران برای پاییز گردی

1.جنگل ابر؛ ملاقات زمین و آسمان

بهترین مناطق ایران برای پاییز گردی
بهترین مناطق ایران برای پاییز گردی

جنگل ابر شاهرود یکی از معروف ترین و زیبا ترین جاذبه های طبیعی ایران به شمار می آید. و برای اقیانوسی از ابر که در زمان های مختلف سال، آن را در بر می گیرد. جنگل ابر شاهرود قسمتی از قدیمی ترین جنگل های هیرکانی است.بهترین مقاصد ایران برای پاییز گردی است. و گونه های نادر و منحصر به فرد از گیاهان در آن دیده می شود. این جنگل زیبا در پاییز بسیار دیدنی می شود. عکاسی در این جنگل یکی از بهترین تفریحات در فصل پاییز خواهد بود.

2.جنگل النگدره؛ بهشت پاییزی گرگان

بهترین مناطق ایران برای پاییز گردی
بهترین مناطق ایران برای پاییز گردی

جنگل النگدره در بخش جنوب غربی شهر گرگان قرار دارد. این جنگل زیبا با مساحت و وسعت185 هکتار یکی از جاذبه های طبیعی گرگان است.و یکیبهترین مقاصد ایران برای پاییز گردی. از  این جنگل که بخشی از جنگل شمال کشور محسوب می شود به علت وجود گونه های متفاوت درختان پاییزی بسیار دیدنی دارد. این جنگل زیبای پاییز آن به پاییز هزار رنگ معروف شده است.

3.جنگل ناهار خوران؛ پاییزی زیبا در جاده گلستانی ها

بهترین مناطق ایران برای پاییز گردی
بهترین مناطق ایران برای پاییز گردی

جنگل ناهارخوران بیش از سیصد هکتار وسعت دارد. در این جنگل درختانی تنومند و با قدمت بسیار وجود دارد. دلیل نام گذاری این جنگل به ناهارخوران مربوط به مسیر حجاج خانه خدا است. که از این منطقه عبور می کردند. و منزلگاهی برای صرف ناها بوده است. جدا از این بحث جنگل یکی از زیبا ترین مقاصد ایران برای پاییز گردی نیز می باشد.

4.جنگل مازیچال؛ جنگلی خاص برای پاییزگردی

2 | بهترین مناطق ایران برای پاییز گردی • درناتریپ ✈️

جنگل مازیچال مقصدی زیبا و دیدنی در کلاردشت مازندران و در ارتفاع2600 متری از سطح دریا است. مازیچال در زبان مازنی  مازی به معنی بلوط و چال به معنی گودال است.بهترین مقاصد ایران برای پاییز گردی می باشد. درختان بلوط زیادی که در این جنگل وجود دارد سبب شده تا نام این جنگل را مازیپال قرار دهند. همان طور که گفته شد این جنگل به سبب وجود درختان زیاد بلوط یکی از زیبا ترین مقاصد  ایران برای پاییز گردی می باشد.

5.جاده اسالم به خلخال؛ رویایی ترین مسیر جنگلی ایران

2 | بهترین مناطق ایران برای پاییز گردی • درناتریپ ✈️

جاده اسالم به خلخال، جاده ای تماشایی و چشم نواز به طول 70 کیلومتر که از شهر اسالم در گیلان آغاز می شود . به شهر خلخال در جنوب استان اردبیل و بین استان آذربایجان شرقی و زنجان منتهی می شود. جنگل در دو طرف این جاده سبب شده است این جاده به یک جاده رویایی تبدیل شود. و بسیار برای گردشگری و بهترین مقاصد ایران برای پاییز گردی است.

6.آبشار بیشه دورود؛ سفر به سرزمین آبشارها

2 | بهترین مناطق ایران برای پاییز گردی • درناتریپ ✈️

آبشار بیشه دورود که در استان لرستان و شهر ذرود قرار دارد. این ابشار جزو زیبا ترین وبلندترین آبشار های کشور محسوب می شود. در اطراف این آبشار به سبب وجود پوشش گیاهی و درختان تنومند جزو زیبا ترین مناطق برای گردشگری است.  این آبشار با جلوه خاص خود در تمامی فصول سال زیبا است.در فصل پاییز این آبشار با زرد شدن درختان اطراف آن بسیار دیدنی و تماشایی است. و می تواند از بهترین مناطق ایران برای پاییز گردی باشد.

7.آبشار آسیاب خرابه؛ شاهکار طبیعت جلفا

2 2 | بهترین مناطق ایران برای پاییز گردی • درناتریپ ✈️

آبشار آسیاب خرابه نام یکی از جاذبه های شهرستان جلفاست. که تنها چندکیلومتر با مرز کشور اذربایجان فاصله دارد. این ابشار در میان یک دره و در حصار درختان زیادی می باشبهترین مناطق ایران برای پاییز گردی است. ویکی از  دیواره های آبشار پوشیده از خزه است که با فرا رسیدن فصل پاییز و با زرد شدن گیاهان اطراف جلوه بسیار زیبایی به آبشار می دهد. در این منطقه داشتن لباس گرم یکی از ملزومات سفر به این آبشار بسیار زیبا می باشد.

8.دریاچه شورمست؛ نگینی در دل کوه

2 | بهترین مناطق ایران برای پاییز گردی • درناتریپ ✈️

دریاچه شورمست سواد کوه در استان مازندران قرار دارد. جایی که امروزه و در هر روز طبیعت دوستان و گردشگران زیادی را در خود جای داده است. و زیبایی هایش را به رخ علاقه مندان به طبیعت کشیده است. این جاذبه طبیعی سواد کوه با فرا رسیدن فصل پاییز و تغییر رنگ درختان اطراف آن و همچنین زیبا شدن یکی از بهترین مناطق ایران برای پاییز گردی است.

9.جزیره آشوراده؛ تنها جزیره دریای خزر

| بهترین مناطق ایران برای پاییز گردی • درناتریپ ✈️

جزیره آشوراده تنها جزیره دریای خزر در ایران می باشد. این جزیره که در دل دریا قرار دارد به سبب وجود پوشش گیاهی بسیار قوی در این جزیره سبب شده به یک جزیره زیبا و با طبیعتی دلپذیر تبدیل گردد. در فصل پاییز زیبایی  این منطقه واقعا غیر قابل انکار می شود.این جزیره با داشتن هتل ها و اقامت گاه های دریایی جزو مهمان پذیر ترین منطقه در فصل پاییز به شمار می رود.بهترین مناطق ایران برای پاییز گردی است.

نکات پاییز گردی برای علاقه مندان به فصل پاییز

  • برخی از این مناطق ذکر شده در پاییز دارای هوایی سردهستند پس مواظب سلامت خود باشید.
  • در سفر به آبشار ها سعی کنیم در پاییز از شنا کردن در حوضچه ها بپرهیزید.
  • در سفر کردن به جاده ها داشتن برخی خوراکی ها فراموش نشود.
  • داشتن لوازم کمک های اولیه یکی از مهم ترین بخش ها در سفر می باشد.
پیام بگذارید