با بودجه کم، ردمی نوت ۱۱ بخریم یا پوکو M5S

اگر قصد خرید یک تلفن هوشمند را دارید، حتما بین گزینه‌های مختلف گیر کرده‌اید. البته، طبیعی است چرا که طیف وسیعی از تلفن‌های هوشمند در بازار وجود دارند که امکانات متنوعی را در اختیار کاربر قرار می‌دهند. دقت داشته باشید که ردمی نوت یازده و پوکو M5S دو تلفن همراه ارزنده از این برند هستند که ویژگی‌های به روزی دارند اما شاید بخواهید مقایسه‌ای بین این دو محصول هوشمند انجام دهید.

این مطلب صرفاً جنبه تبلیغاتی داشته و درناتریپ هیچ مسئولیتی را در رابطه با محتوای آن نمی‌پذیرد.

در این مطلب قصد داریم شما را با قابلیت‌های مهم و بی نظیر این دو دستگاه دیجیتال آشنا کنیم.

گوشی شیائومی پوکو M5S
گوشی شیائومی پوکو M5S

کدام امکانات در تلفن هوشمند مهم هستند؟

شاید اولویت برای کاربران مختلف در انتخاب تلفن هوشمند متفاوت باشد. بعضی از افراد به حافظه داخلی توجه دارند و بعضی دیگر شاید اولویت کار را روی سیستم دوربین پیشرفته متمرکز کنند. البته، صفحه نمایش با کیفیت نیز از اهمیت زیادی برای انتخاب بهترین تلفن هوشمند برخوردار است.

در ادامه نکات مهم برای انتخاب یک تلفن هوشمند را توضیح می‌دهیم.

  • ساختار بدنه: ساختار بدنه تلفن‌های همراه معمولا از آلومینیوم، پلاستیک یا شیشه است و در این مورد انتخاب با شما است که چه نوع ساختاری را برگزینید.
  • صفحه نمایش: صفحه نمایش یک تلفن هوشمند بخش اساسی آن است و شما در محصولات به روز بازار مانند نوت یازده می‌توانید به کیفیت‌های عالی دست پیدا کنید.
  • پردازنده: پردازنده‌های هشت یا شش هسته‌ای در محصولات امروزی به کار گرفته می‌شوند که قدرت ارائه فرکانس 2 گیگاهرتز یا بیشتر را دارند.
  • حافظه داخلی و رم: حافظه رم تلفن‌های هوشمند از سه یا چهار گیگابایت به بالا است و در مورد حافظه رم شما می‌توانید محصولی را انتخاب کنید که حافظه داخلی بالایی داشته باشد.
گوشی ردمی نوت 11
گوشی ردمی نوت 11

 

در ادامه مطلب این قابلیت‌ها را در گوشی شیائومی ردمی نوت 11 و پوکو M5S بررسی می‌کنیم.

صفحه نمایش

در پوکو M5S از صفحه نمایش آمولد استفاده شده است که در حالت معمولی شدت روشنایی 450 نیت را در اختیار شما خواهد گذاشت. این صفحه نمایش اندازه 6.43 اینچ دارد و می‌توان از آن رزولوشن فول اچ‌دی با نرخ تراکم پیکسلی 409 را انتظار داشت. برند تولید کننده در این صفحه نمایش شدت نور حداکثری 1100 نیت را نیز فراهم کرده است که یک قابلیت بی نظیر بین محصولات تلفن هوشمند بازار است.

گوشی ردمی نوت یازده دارای صفحه نمایش آمولد است که نرخ به روز رسانی نود هرتزی دارد و می‌توان شدت نور هزار نیتی را از آن انتظار داشت. البته، در شرایط معمولی شدت این روشنایی به هفتصد نیت می‌رسد. این گوشی نیز مانند M5S دارای رزولوشن فول اچ‌دی است و توانایی ارائه تراکم پیکسلی 409 را دارد. گفتنی است، اندازه صفحه نمایش در هر دو محصول یکسان است.

پردازنده مرکزی

پردازنده قدرتمندتری در نوت یازده به کار گرفته شده است و حداکثر فرکانس این پردازنده به 2.4 گیگاهرتز می‌رسد. این پردازنده هشت هسته دارد که چهار هسته 2.4 گیگاهرتزی و چهار هسته 1.9 گیگاهرتزی در کنار هم وظیفه ارائه سرعت پردازشی را بر عهده خواهند داشت. در گوشی نوت یازده از پردازشگر گرافیکی مدرن و پر سرعت از نوع Adreno 610 استفاده شده است که وظیفه آن تامین خروجی‌های با کیفیت برای صفحه نمایش این محصول است.

پردازنده پوکو M5S با فناوری دوازده نانومتری توسعه داده شده است و هشت هسته با فرکانس حدودی دو گیگاهرتز در این پردازنده وجود دارند. باید اشاره کرد که پردازشگر گرافیکی پوکو M5S نیز قدرتمند است و برند تولید کننده از Mali-G76 در این محصول بهره برده است.

امکانات ارتباطی

رابط وای‌فای و بلوتوث در هر دو محصول ارائه شده است که برای برقراری ارتباط بی سیم با سایر دستگاه‌ها به کار گرفته می‌شوند. البته، شما خواهید توانست تا از سیستم موقعیت یاب جهانی نیز در کاربردهای مختلف استفاده کنید و استفاده از رابط NFC از جمله بهترین امکانات این دو تلفن هوشمند هستند.

برند سازنده تصمیم گرفته است تا از اینفرارد نیز در این دو محصول خود استفاده کند و از دیگر قابلیت‌های محصول می‌توان به رابط پر سرعت و مدرن USB Type-C اشاره کرد. در حالت کلی، امکانات ارتباطی دو محصول تقریبا مشابه هم است.

حسگرها

حسگرهای یک تلفن هوشمند از مهم‌ترین بخش‌های آن به شمار می‌روند و در تلفن همراه نوت یازده و پوکو M5S از چهار حسگر استفاده شده است. برای امنیت بیشتر، شیائومی از حسگر اثر انگشت استفاده کرده است که در بخش جانبی تلفن همراه قرار دارد.

در کنار این قابلیت، سه حسگر شتاب سنج، ژیروسکوپ و قطب نما از جمله امکانات مهم این دو محصول هستند.

سیستم دوربین

چهار لنز دوربین در نوت یازده وجود دارد که دقیق‌ترین لنز آن پنجاه مگاپیکسل دقت دارد. در کنار این لنز، از سه لنز هشت، دو و دو مگاپیکسلی نیز استفاده شده است که در حالت کلی امکان تصویربرداری به صورت واید، اولترا واید، ماکرو و در عمق را فراهم خواهند کرد. شما می‌توانید با استفاده از این تلفن هوشمند در حالت فول اچ‌دی فیلم برداری کنید.

در پوکو M5S از یک لنز دقیق 64 مگاپیکسلی استفاده شده است و در کنار آن می‌توان سه لنز دیگر با دقت هشت، دو و دو مگاپیکسل را یافت. در این محصول نیز امکان تصویربرداری به صورت واید، اولترا واید، ماکرو و در عمق فراهم شده است. البته، مزیت مهم پوکو M5S امکان فیلم برداری به صورت 4K با نرخ سی فریم در ثانیه است.

شارژدهی باتری

امکان شارژ سریع در هر دو محصول فراهم شده است و شما می‌توانید با توان سی و سه واتی باتری این محصولات را با سرعت بالایی شارژ کنید. در هر دو محصول از باتری 5000 میلی آمپر ساعتی استفاده شده است و برند سازنده ادعا می‌کند تنها یک ساعت برای شارژ کامل باتری این محصولات زمان نیاز خواهد بود.

سخن آخر

دو تلفن هوشمند پوکو M5S و نوت یازده قابلیت‌های زیادی را در اختیار کاربر قرار می‌دهند و در حالت کلی، می‌توان این محصولات را در یک رده دانست. البته، نوت یازده از پردازنده قوی‌تری بهره می‌برد و شاید این موضوع برای بسیاری از کاربران اهمیت زیادی داشته باشد. در نقطه مقابل، گوشی پوکو M5S دارای دوربین دقیق‌تری است و این انتخاب شما است تا بین این دو ویژگی یعنی دوربین قوی‌تر یا پردازنده پر سرعت‌تر یکی را انتخاب کنید.
پایان رپورتاژآگهی/.

این مطلب صرفاً جنبه تبلیغاتی داشته و درناتریپ هیچ مسئولیتی را در رابطه با محتوای آن نمی‌پذیرد.

پیام بگذارید