آبشار سه کنج ؛ آبشاری زیبا و مارپیچ شکل

برای رسیدن به چشمه و آبشار سه کنج باید حدود ۴ ساعت در دره و گودی سه کنج، که مسیری بسیار زیبا و خنک است و همچنین جریان آبی که در نزدیکی کوه پلوار با سرعت و جهش بالایی در حرکت است، پیاده روی کنید. نیمی از این جریان آب به دره روستای سه کنج و نیم دیگر آن به روستای جوشان می ریزد. برای پی بردن به شگفتی های این منطقه باید تحقیق و بررسی های بیشتری انجام داد.

آبشار سه کنج

 

سه کنج در ۵۰ کیلومتری شهر کرمان و در ۱۵ کیلومتری شهر ماهان واقع شده است، که یکی از مشهورترین مکان های تفریحی و توریستی استان استان به شمار می آید چرا که دارای دو آبشار بسیار زیبا و دل انگیز است.

کوه های نزدیک به سه کنج برای کوهنوردی مناسب هستند. در اطراف این کوهها، آرامگاه شیخ علی بابا از شاگردان معروف شاه نعمت الله ولی قرار دارد.

در شرق این روستا و در فاصله کمتر از ۴ کیلومتری، غارهایی بزرگ و بلند وجود دارند که پر از درختان و دیوارهای سنگی هستند. به علاوه، رودخانه های زیبا و پرخروش این مناطق، بدون شک از زیباترین و جالب ترین رودخانه ها در نزدیکی مرکز استان کرمان می‌باشند.

حرکت در امتداد رودخانه، عبور از میان درختان فراوان و تخته سنگ ها، تماشا و عبور از کنار آبشارهای کوچک و همچنین حرکت در نوک کوه که از روی آن همه جا زیر نظر است، خاطره ای فراموش نشدنی را برای شما به ارمغان می آورد.

سه کنج01 | آبشار سه کنج • درناتریپ ✈️

آب رودخانه پس از خارج شدن از حوضچه اصلی آبشار، با حرکتی مارپیچی در فاصله ۲ یا ۳ متری از درختان بید حرکت خود را برای رسیدن به حوضچه ای دیگر ادامه می دهد.

اگر به کرمان سفر می کنید، درناتریپ به شما پیشنهاد می‌کند از این آبشار دیدنی و زیبا دیدن کنید. همچنین مطالعه مقاله جاهای دیدنی کرمان هم خالی از لطف نیست.

چگونه می توانم به آبشار سه کنج بروم؟

پس از سفر به کرمان، به شهرستان ماهان بروید و پس از طی کردن ۲۵ کیلومتر از شهر به روستا و آبشار سه کنج می رسید.

آدرس: استان کرمان، ۲۵ کیلومتری شهرستان ماهان، آبشار سه کنج

پیام بگذارید