درکه تهران

بسیاری از مردم تهران را به دلایل مختلف برای مسافرت انتخاب میکنند که از آنها میتوان به مراکز خرید، مناطق تفریحی و ….. اشاره داشت. یکی از مناطق تفریحی تهران درکه میباشد که در کنار دربند میتوان از آن به عنوان یکی از بهترین مناطق تفریحی تهران نام برد. با درناتریپ جهت آشنایی با درکه همراه باشید.

درکه تهران
درکه تهران

آشنایی

در کنار آلودگی هوای زیاد تهران میتوان مناطقی از این شهر را یافت که در آن اوقات خوشی را گذراند. رستوران، کوه نوردی، عکاسی، پیک نیک و یا پیاده روی از تفریحاتی هستند. این منطقه در بخش غربی کوهپایه های شمالی تهران قرار گرفته و در بین اهالی این شهر بسیار مشهور است، تا جایی که کسی در تهران نیست که نام این منطقه را نشنیده باشه یا حتی به آنجا نرفته باشد. خانه ها در این مناطق در امتداد رودخانه درکه قرار گرفته است. در امتداد رودخانه، چایخانه ها یا حتی رستوران های متفاوتی قرار دارد که در طی زمان ساخته شده اند.

درکه تهران
درکه تهران

جاذبه ها

مسلما اولویت سفر و یا بازدید گردشگران از درکه به دلیل چایخانه ها، رستوران ها، طبیعت گردی و یا خرید سوغات و صنایع دستی میباشد، اما تفریحات دیگردی وجود دارد که از آنها میتوان به موارد زیر اشاره داشت:

پیاده روی، کوهنوردی و عکاسی

پیاده روی و کوهنوردی از تفریحاتی هستند که شما میتوانید در این منطقه به آنها بپردازید. میتوانید در کوچه باغها قدم بزنید و از طبیعت زیبای محوطه دربند و یا حتی شنیدن صدای آب رودخانه لذت ببرید یا در کوه های اطراف به کوهنوردی پرداخته و کمپ بزنید. اگر از عاشقان عکاسی هستید، میتوانید به خلق عکس های خاطره انگیز و یا بسیار زیبا در طبیعت بپردازید. جهت کوهنوردی در این منطقه مسیرهای مختلفی وجود دارد که از این مسیرها میتوان به مسیر پلنگ چال، مسیر توچال و یا مسیر قله آذعالچال اشاره داشت که شما را به بخش های مختلفی میرساند و یکی از این بخش ها، تله کابین توچال است. سعی کنید در مسیر کوهنوردی بسیار احتیاط کنید و به محیط زیست آسیبی نرسانید. اگر در فصل زمستان قصد کوهنوردی دارید، هیچگاه بدون راهنما کوهپیمایی نکنید.

درکه تهران
درکه تهران

در ادامه های مسیر کوهنوردی، شما میتوانید به جاذبه های مختلفی دسترسی پیدا کنید که از آنها میتوان به جنگل کارا، آبشار کارا، قله کلاغ چین، اردوگاه پلنگ چال و قله توچال اشاره کرد. آبشار دره دیوانه، غار دو سنگ، آبشار کارا، استخر هفت حوض و … از دیگر جاذبه های این مسیر هستند که زیبایی آنها را با سفر به این بخش به طور کامل تجربه میکنید.

خواندن این نوشته ها توصیه می شود

امامزاده سید محمد والی

امامزاده سید محمد والی از نوادگان امام سجاد(ع) است که در دوران خلافت مامون عباسی به ایران آمده و طی شهادت امام رضا(ع)، جهت حفظ جان خویش در این منطقه ساکن میشود و پس از فوت وی، همراهانش برای او آرامگاه میشازند. همچنین گفته شده که سید محمد والی نخستین ساکن این منطقه بوده است.

Mohamad Vali | درکه تهران • درناتریپ ✈️

بیشتر بدانیم

قدمت درکه به حدود قرن پنجم هجری بر می گردد و سادات ساکن در آن از نسل امامزاده سید محمد والی از نوادگان علی بن حسین هستند. کشف سنگ های قبور، تنور های قدیمی، هاون های سنگی تراش خورده هنگام خاکبرداری و احداث بنای امامزاده، همچنین جاری بودن چشمه آب در شمال بقعه متبرکه موید سکنای اولیه اهالی درکه در اطراف همین امامزاده می باشد. مردمان این منطقه ابتدا کشاورز و باغدار بوده اند. از جاذبه های قدیمی این منطقه میتوان به حمام و آب انبار اشاره داشت.

درکه تهران
درکه تهران

بهترین فصل سفر

در هر فصلی میتوان به درکه سفر کرده و جذابیت های مختلف را در آن مشادهده کنید. اگر در زمستان قصد سفر دارید و میخواهید در این فصل کوهنوردی کنید، حتما با تجهیزات کامل و راهنمای محلی به این منطقه بروید.

finds 14814604381 | درکه تهران • درناتریپ ✈️

مسیر دسترسی

مسیر دسترسی این منطقه از طریق بزرگراه شهید چمران امکانپذیر است که از آن میتوان به خیابان رشیدالله فض الدین رفته و خیابان درکه را به سمت درکه ادامه دهید. در این مسیر میتوانید از وسایل نقلیه عمومی و یا وسیله شخصی استفاده کنید.

آدرس: ایران، استان تهران، منطقه درکه

منبع بیتوته
پیام بگذارید