پارک ملت مشهد | آدرس، تصاویر + شهربازی پارک ملت

پارک ملت مشهد یکی از بزرگترین و مهمترین پارک های مشهد و خاورمیانه میباشد که دارای امکانات جذاب در بخش های مختلف است. با درناتریپ جهت آشنایی با پارک ملت مشهد همراه باشید.

پارک ملت مشهد
پارک ملت مشهد

تاریخچه

بوستان ملت قدیمی ترین بوستان مشهد است که در سال ۱۳۴۳ در زمان سلطنت محمدرضا پهلوی در خارج از شهر ساخته شد و با توسعه شهری امروزه در غرب شهر قرار گرفته است. این بوستان در آن زمان توسط دو مهندس طراح انگلیسی به سبک بوستان‌های انگلستان طراحی گردید ولی ساخت آن نهایتاً چندین سال بعد توسط مهندسین ایرانی به اتمام رسید.

پارک ملت مشهد
پارک ملت مشهد

ویژگی ها

مساحت این بوستان ۷۲۰ هزار متر مربع (۷۲ هکتار) است و بیش از دوبرابر پارک لاله تهران و شامل بیش از ۳۵ هزار اصله درخت به قدمت چند ده ساله‌است. این بوستان از بزرگترین، قدیمی‌ترین و در عین حال دیدنی‌ترین بوستانهای مشهد و همچنین کشور به شمار می‌رود. در ضلع شرقی پارک، دریاچه آن قرار دارد که در پشت آن مجتمع جانبازان قرار دارد و به صورت ۲۴ ساعته به ۱۵۰ نفر از جانبازان قطع نخاعی خدمات ارائه می‌دهد.

پارک ملت مشهد
پارک ملت مشهد
خواندن این نوشته ها توصیه می شود

در مرکز بوستان ساختمان فرهنگی هنری امام رضا (ع) قرار دارد که شامل کتابخانه، کلاس‌های فرهنگی هنری، مسجد و… می‌باشد. در داخل بوستان ملت همچنین شهربازی قرار گرفته‌است که قدیمی‌ترین شهربازی مشهد محسوب می‌شود. در ضلع غربی بوستان (همجوار منطقه آزادشهر) زمین‌های ورزشی بوستان قرار دارند که شامل زمین فوتبال، تنیس، دو و میدانی و ….. میباشد. «باغ رز» قسمتی سرپوشیده از بوستان و ویژه بانوان است که دارای امکانات و تجهیزات ورزشی میباشد. از قسمتهای مرکزی تا قسمتهای شرقی بوستان شهربازی قرار گرفته که تا به امروز تغییرات بسیار زیادی کرده ‌است. چرخ و فلک (فانفار) این شهر بازی با قطر ۸۰ متر بزرگترین چرخ و فلک خاورمیانه و هجدهمین چرخ و فلک مرتفع در دنیا می‌باشد. این چرخ و فلک ۲۵۰ تنی در سال ۱۳۸۴ به بهره‌برداری رسید و قادر است در هر دور خود ۴۵۰ نفر را تا ۸۰ متر بالا ببرد. لازم است ذکر شود این چرخ فلک را بخش خصوصی، طی دو سال نصب و راه اندازی کرده است و این مجموعه اولین دارنده استاندارد تجهیزات شهربازی در کشور است که از سال ۱۳۹۰ به عضویت اتحادیه جهانی IAAPA درآمده است.

پارک ملت مشهد
پارک ملت مشهد

در شهر بازی پارک ملت میتوانید هیجان را در بخش های مختلفی تجربه کنید. این شهر بازی وسایل زیادی را بخش های مختلف دارد که به سه دسته کودکان، خانواده و هیجان انگیز تقسیم میشوند. از وسایل شهر بازی میتوان به چرخ و فلک خانواده، قطار خانوادگی، گردباد، سالتو، تاب گردان، سورتمه، ترن هوایی و…. اشاره کرد.

موقعیت مکانی

بوستان ملت، در غرب شهر مشهد و در حاشیه بزرگراه وکیل آباد و در ضلع شمال غربی تقاطع آزادی قرار دارد. میدان آزادی مشهد به دلیل همجواری با بوستان ملت از قدیم به عنوان «فلکه پارک» در میان مردم مصطلح بوده ‌است.

آدرس: ایران، استان خراسان رضوی، شهر مشهد، بلوار وکیل آباد، دانشگاه فردوسی مشهد، پارک ملت

پیام بگذارید