باغرود | طبیعت بینظیر نیشابور

باغرود; طبیعت نیشابور

در بخش شمال شرقی نیشابور، منطقه‌ای زیبا و سرسبز به نام باغرود وجود دارد. این منطقه گردشگری دارای درختان گردو، چنار، سپیدار، آلبالو، زردآلو و سیب است.

باغرود
روستای بوژان

در نزدیکی این روستا، شما می‌توانید به بوژان، در بهشت، برفریز و غار نیز دسترسی پیدا کنید. شغل مردم باغرود دامپروری، باغداری و کشاورزی است. در این منطقه اردوگاهی به نام اردوگاه شهید رجائی وجود دارد که در آن امکاناتی از جمله رستوران، زمین چمن، نمازخانه، زمین بازی والیبال، کتابخانه به چشم می‌خورد.

روستای برف ریز

قبل از ورود به اردوگاه شهید رجائی، پادگانی نظامی احداث شده است. اگر از اردوگاه شهید رجائی را به سمت بالا ادامه مسیر دهید، به زمین چمن خواهید رسید و می‌توانید از فوتبال بازی کردن در این منطقه لذت ببرید. در برخی مناطق این اردوگاه نیز زمین‌های کاشت زعفران یافت می‌شود.

تقریباً می‌توان گفت بلندترین نقطه اردوگاه، انتهای سد باغرود است. در بخش غربی باغرود، روستایی به نام برفریز وجود دارد که نام آن به این خاطر است که در فصل زمستان برف بارش برف بسیار زیاد می‌باشد.

از بالای پشت‌بام خانه‌ها در این روستا، شما می‌توانید تقریباً تمامی شهر را ببینید. در سمت غربی اردوگاه شهید رجائی، نزدیک‌ترین مکان گردشگری روستای غار نام دارد که بخشی به نام هفت غار در آن به چشم خواهد خورد. این بخش دارای سه غار به شکل تونل می‌باشد که ۴ عدد از آن‌ها در گذشته بر اثر ریزش کوه بسته شده‌اند. این مکان چشم انداز بسیار زیبایی دارد بنابراین درناتریپ توصیه می‌کند در سفر به نیشابور هرگز بازدید از این قسمت را از دست ندهید.

در بخش شرقی باغرود، دو راه وجود دارد که یکی به روستای دربهشت و دیگری به روستای بوژان می‌رسد. امکان چادر زدن و لذت بردن از طبیعت بکر آن مهیا شده است.هفت غار3 | باغرود • درناتریپ ✈️

چگونه به باغرود برویم؟

از بخش اتوبان نیشابور به تهران و مشهد, مسیر شمالی میدان باغرود را به سمت شمال و ۱۲ کیلومتر ادامه دهید.

آدرس: ایران, خراسان رضوی, شهرستان نیشابور, منطقه توریستی و روستای باغرود

پیام بگذارید