کوه های آلاداغلار; رنگین کمان آذربایجان شرقی

کوه های آلاداغلار; رنگین کمان آذربایجان شرقی

معمولا هر کسی برای اینکه به چیزی زیبایی ببخشه از رنگ آمیزی استفاده میکنه, اما در مورد وقایع طبیعی چه میشه گفت؟ در حقیقت, برخی رخداد های طبیعی نیز هستند که همانند انسان ها با رنگ آمزی محیط جلوه های زیبایی بخشیده اند. کوه های آلاداغلار استان آذربایجان شرقی از این نوع پدیده هاست که میشه اونو از شگفتی های طبیعت به حساب اورد. هنر طبیعت در رنگ آمیزی کوه ها در آلاداغلار واقعا تحسین بر انگیز است. با درناتریپ همراه باشید تا به بررسی این مکان دیدنی بپردازیم.

شگفتی طبیعت

کوه های آلاداغلار در مسیر جاده میانه در استان آذربایجان شرقی قرار گرفته. هنگامی که در حال گذر از این جاده هستید, ناگهان طبیعت با این شگفتی شمارو سورپرایز میکنه. بله, کوه های رنگین کمانی. کوه هایی که از زنجان تا نزدیکی. تبریز کشیده شده اند و بر اساس تخمین ها ۱۵ میلیون سال عمر دارند.

29716507 548268772210396 1006695623572848640 n | کوه های آلاداغلار • درناتریپ ✈️

اگر شما تصمیم به پیاده روی بر روی کوه ها رو داشته باشید, اینقد حس خوبی دارید که گمان نکنم بخواهید ازین مکان دل بکنید. همچنین اگر میخواهید تصاویر ناب شکار کنید, حتما این مکان براتون انتخاب خوبی خواهد بود.

دلیل رنگی بودن کوه

وجود رسوبات مختلف در این رشته کوه ها باعث بوجود آمدن این رنگ ها شده اند. برخی از رنگ ها به دلیل وجود مواد معدنی هستند مانند مس که رنگی سبز به خود میگیره و زنگ اهن که رنگی قرمز داره.شما میتونید در تمام فصول که خواستید به این منطقه سفر کنید اما هر فصلی جلوه خاص خودشو داره, مثلا اگر تو تابستون قصد سفر دارید, تابش خورشید در نماهای مختلف جلوه های رنگی زیبایی رو ساطع میکنه, اما در فصل های پاییز و زمستون به علت بارندگی کوه ها به علت خیسی و پوشیده بودن از برف به رنگ های معمولی در میان.

متاسفانه نقشه ای از این کوه ها در گوگل مپ پیدا نمیشه اما ما به شما ادرس دقیق این مکان رو میدیم.

چگونه به آنجا برویم؟

وارد جاده میانه به زنجان بشید. شما در میانه مقصد این مکان رو پیدا خواهید کرد. همچنان از مردم بومی و یا یک تورلیدر میتونید کمک بگیرید.

[icon name=”map-marker” class=”” unprefixed_class=””]ادرس: استان آذربایجان شرقی, ۲۵ کیلومتری شمال شرق تبریز.

پیام بگذارید