چشمه گل رامیان | بهشتی در دل گلستان

چشمه گل رامیان یکی از جاذبه های طبیعی و گردشگری استان گلستان است. این چشمه جزو مراکز تفریحی در استان است که پذیرای مسافران زیادی از مناطق دور و نزدیک است زیبایی منحصر به فرد این چشمه سبب شده است که بسیاری مشتاق دیدن آن باشند. همچنین گفتنی است که چشمه گل رامیان عمیق ترین چشمه آبسرد جهان با 120 متر عمق است.که رنگ آن بر اساس ژرفا و قابلیت آن در طول سال از سبز کبود به فیروزه ای تغییر کرده است.با درناتریپ همراه باشید.

چشمه گل رامیان
چشمه گل رامیان

وجه تسمیه چشمه گل رامیان

علت نام گذاری این چشمه به چشمه گل آن است که در زبان ترکی گل به منطقه ای گفته می شود که بسیار عمیق و فرو رفته باشد و داخل آن آب جمع شده باشد.درکل وجه تسمیه این چشمه به معنای چشمه جوشان است.

چشمه رامیان
چشمه رامیان

موقعیت جغرافیایی چشمه رامیان

چشمه گل رامیان گلستان در حوزه جغرافیایی به نام هایی مثل آلاگل و آلماگل شناخته شده ونیز در جغرافیای انسانی نماد قوم شمالی ایران است از نظر جغرافیای زمین شناسی جز چاله های بیضی شکل است که به شکل یک تشت دیده می شود. محققان معتقدن که جنس این چشمه از آهک است و آب داخل آن جوشش دارد. گفتنی است که این مدل چشمه ها و دریاچه ها در آسیای مرکزی و ایران فقط به چشم می خورند.

چشمه گل رامیان گلستان
چشمه گل رامیان گلستان

پوشش گیاهی چشمه گل رامیان

پوشش گیاهی چشمه گل رامیان گلستان شامل درختان بلوط، پهن برگ، درخچه های ولیک است. و در اطراف این جاذبه ها دیدنی و زیبا که از مهم ترین پدیده های طبیعت ایران است که رامیان و شالیزارها و زمین های زراعی اطراف را سیراب می کند.پوشش گیاهی این منطقه به گونه ای است که در فصول گرم سال مناظر زیبا و بکری را نمایان می کند.

چشمه رامیان
چشمه رامیان

زیست بوم جانوری چشمه رامیان

خود چشمه گل رامیان دارای انواع ماهی است که از انواع آنها می توان به سیاه ماهی، ماهی سفید رودخانه ای، ماهی آبرنوئیدز اشاره کرد اما از گونه های جانوری اطراف چشمه می توان به آهو و سنجاب و پرندگان همچون کبک و پرستو و گونه ای خرس را نام برد که در آن حوالی زندگی می کنند.

Caspian kutum 1 | چشمه گل رامیان • درناتریپ ✈️

تفریحات رایج در کنار چشمه رامیان

خواندن این نوشته ها توصیه می شود

ماهیگیری: از آنجایی که چشمه گل رامیان گلستان مامن ماهیان مختلف است و از میان آنها ماهی سفید فراوان یافت می شود و قابلیت صید با قلاب را دارد. شما می توانید به راحتی به ماهیگیری در این چشمه بپردازید.

شنا: شاید با دیدن زلالی آب و رنگ زیبایش هوس کنید شیرجه ای داخل چشمه بزنید بسیاری از بومیان این منطقه این کار را انجام می دهند اما به دلیل عمق زیاد این کار اندکی خطرناکه و باید دارای تسلط زیادی در شنا باشید.

scaled | چشمه گل رامیان • درناتریپ ✈️

پیک نیک: یکی از مناطق پر طرفدار برای پیک نیک چشمه گل رامیان است که بسیاری از مردم شهر های اطراف هم چون گنبد کاووس و آزاد شهر برای تفریح به این مکان سفر می کنند شما می توانید در کنار دوستان و خانواده لحظات نابی را در کنار چشمه رقم بزنید.

عکاسی: از آنجایی که این منطقه دارای پوشش گیاهی زیبایی است شما می توانید با داشتن دوربین قاب های زیبایی را به یادگار بگذارید و از عکاسی در چنین لوکیشن زیبایی لذت ببرید.

اقامت در چشمه گل رامیان گلستان

یکی از نقاط ضعف این منطقه نبود اقامتگاه نزدیک در کنار چشمه رامیان است.اما نگران نباشید از چشمه تا اقامت های بومگردی شهر فاصله ای زیادی وجو ندارد که می توانید برای شب بمانی در این اقامتگاه اسکان گزیده و از بودن در شهر رامیان لذت ببرید.از جمله اقامتگاه های معروف شهر می توان به اقامتگاه بومگردی خانه ابریشم و جیرا را نام برد.

| چشمه گل رامیان • درناتریپ ✈️

جاذبه های گردشگری اطراف چشمه گل رامیان

از جاذبه های نزدیک به این چشمه زیبا می توان باغ قصر، چشمه زارهای نیلیرنگ، آبشارهای شیر آباد، آبشار سرخه، آبشار جوزک ، پارک جنگلی دلند،  روستای کشکک و..را نام برد. از جاذبه های تاریخی که در نزدیک چشمه گل رامیان گلستان قرار دارد می توان به قلعه تاریخی میران یا ماران اشاره کرد.

| چشمه گل رامیان • درناتریپ ✈️

بهترین فصل برای سفر به چشمه گل رامیان گلستان

فصل بهار و تابستان بهترین زمان برای دیدن چشمه گل رامیان گلستان و طبیعت زیبای آن است. در فصل پائیز گذشته از بر زیبایی چشم نوازی که به وجود می آید سوز و سردی هوا و رطوبت دریاچه ممکن است مشکل ساز باشد.در فصل زمستا به دلیل ریزش برف سطح دریاچه یخ بسته و می تواند اندکی خطر ناک باشد.

f7c636d7 7a39 4c6a be03 93ca70820a95 | چشمه گل رامیان • درناتریپ ✈️

مسیر دسترسی به گل رامیان

این چشمه در مسیر جاده رامیان به النگ قرار دارد که چشمه در دامنه کوه قرار دارد و رودخانه قورچای در قسمت شرقی چشمه جاری است.چشمه گل یک کیلومتر از جاده اصلی تهران مشهد فاصله دارد، و در 5 کیلومتری جنوب شهرستان رامیان قرار دارد.

پیام بگذارید