پارک جنگلی خرگوش دره تهران ؛آرام و بی صدا

پارک جنگلی خرگوش دره یک پارک جنگلی کوچک و دنج است برای آن هایی که دنبال ساعتی آرامش و فرار از شلوغی و آلودگی تهران هستند. با ما همراه باشید تا با پارک خرگوش دره تهران بیشتر آشنا شوید.

پارک جنگلی خرگوش دره (که البته اصلا خرگوش ندارد?) درست روبروی ورودی اصلی مجموعه ورزشی آزادی واقع شده است و اشراف به آزاد راه تهران-کرج و آزاد راه آزادگان دارد و در مجاورت پارک چیتگر است اما شلوغی و ازدحام پارک چیتگر را ندارد زیرا نسبت به سایر پارک های جنگلی تهران شناخته شده نیست. آرامش این پارک به حدی است که فقط صدای قطار یا هواپیما ممکن است این سکوت را بشکند.

ورودی پارک جنگلی خرگوش دره

در خرگوش دره بوستانی به نام بوستان مسافران با مساحت 12 هکتار است که فضایی برای حضور مسافران است و البته تماشاگرانی که برای دیدن بازی های فوتبال به ویژه در زمان بازی دربی به اطراف ورزشگاه آزادی می آیند اسکان و ساماندهی داده شوند.

این پارک در روزهای غیر تعطیل بسیار خلوت و در اواخر هفته با افزایش جمعیت کمی شلوغ تر می شود ولی ازدحام زیادی در آن صورت نمی گیرد. و برای گردش های خانوادگی و پیک نیک بسیار مطلوب است.

جوی آب پارک جنگلی خرگوش دره
جوی آب در پارک جنگلی خرگوش دره

گوشه کنار پارک جوی های آب کم عمقی وجود دارد که هم برای آب بازی بچه ها هم امن و هم پاک است . البته از خوردن این آب خود داری کنید.

البته این پارک ویژگی خیلی خاصی ندارد ولی اگر دنبال یک پارک خلوت با فضای آرامش بخش برای گردش خانوادگی هستید این پارک گزینه ی مناسبی است.

سعی کنید در زمان روشنی هوا و قبل از غروب آفتاب از منطقه خارج شوید چون به خاطر خلوت بودن منطقه و تاریکی هوا این محل تبدیل به مکانی برای رفت و آمد معتادان مُتجاهر می شود. و سعی کنید به تنهایی وارد قسمت هایی که هیچ کسی نیست نشوید.

طبیعت آدرس: تهران، اتوبان تهران کرج، خروجی بلوار چوگان، پارک جنگلی خرگوش دره

تاریخچه خرگوش دره

خواندن این نوشته ها توصیه می شود

پارک جنگلی خرگوش دره در سال 1340 شمسی با وسعت 65 هکتاری در منطقه 22 تهران، برای کاهش آلودگی هوا افتتاح شده، و بخشی از کمربند سبز تهران و جز تصفیه کنندگان هوای پایتخت محسوب می شود. به همین خاطر در این پارک درختانی مثل سرو، اقاقیا و زبان گنجشک به صورت خطی و ردیفی به صورت منظم کاشته شده است.

در سال 1386 شهرداری تهران برای اتصال آزاد راه همت به آزاد راه آزادگان مجبور به قطع پنج هزار اصله درخت از پارک جنگلی خرگوش دره شد که این موضوع با واکنش فعالان محیط زیست شد و باعث درگیری این حامیان محیط زیست با ماموران شهرداری تهران شد.

امکانات رفاهی پارک جنگلی خرگوش دره

این پارم نسبت به بقیه ی پارک های جنگلی تهران مثل چیتگر هم امکانات کمتری دارد هم نسبت به آن ها کوچکتر است. اما این به معنای این نیست که این پارک هیچ امکاناتی ندارد. درمیان درختان این پارک امکاناتی مثل زمین ورزشی، زمین بازی برای کودکان، سکو هایی برای نشستن افراد، فضاهایی برای چادر زدن، آلاچیق، سرویس های بهداشتی وجود دارد.

پارک جنگلی خرگوش دره

راه دسترسی به پارک جنگلی خرگوش دره تهران

خوشبختانه برای رسیدن به خرگوش در هم می توانید از ماشین شخصی خود استفاده کنید و هم با استفاده از حمل و نقل عمومی به این پارک برسید.

آدرس: تهران، اتوبان تهران کرج، خروجی بلوار چوگان، پارک جنگلی خرگوش دره

حمل و نقل عمومی

برای رسیدن به خرگوش دره ابتدا خود را به خط 5 مترو تهران به کرج و ایستگاه چیتگر برسانید پس از پیاده شده در این ایستگاه با استفاده از اتوبوس پایانه مترو یا تاکسی ها، می توانید خود را به پارک جنگلی خرگوش دره برسانید.

خودرو شخصی

در صورتی که با خودرو شخصی می خواهید به این پارک بروید باید وارد آزاد راه تهران به کرج شوید. از خروجی بلوار چوگان (ورودی اصلی ورزشگاه آزادی) با طی مسافتی به ورودی پارک خرگوش دره خواهید رسید.

منبع شهرداری منطقه 22
پیام بگذارید