مطالبی که قبل از مهاجرت به خارج باید بدانید!

 سفر به خارج از کشور اصول و قواعدی دارد که با سفرهای داخلی متفاوت است. مدارک مورد نیاز، زمان رفتن به فرودگاه، زمان خریداری بلیط و خیلی نکات دیگر هستند که هنگام سفر به خارج از کشور باید بدانید. در این مطلب نکات مهم و دانستنی های کاربردی برای سفرهای خارجی و مهاجرت را به شما می گوییم که در سفر به دردتان می خورد با ما همراه باشید.

1.انتخاب مقصد مناسب

یکی از مهم ترین مراحل مهاجرت، انتخاب کشور مقصد است. برای انتخاب کشور، معیار های متنوعی می توان در نظر گرفت و افراد معمولا با توجه به علایق و امکانات خود، کشور مقصد را انتخاب می کنند. آب و هوا، فاصله تا ایران، زبان رسمی، موقعیت های شغلی، رفاه اجتماعی، بیمه درمانی و بازنشستگی، امنیت، فرهنگ جامعه، سطح مهاجر پذیری، قوانین اقامتی و بسیاری از عوامل دیگر می توانند در انتخاب کشور مقصد برای مهاجرت موثر باشند.

2.گذرنامه و ویزا داشته باشید

1 | • درناتریپ ✈️

پاسپورت، مدرک رسمی شناسایی شما است که در کشورهای دیگر اعتبار دارد و همه کشورها برای شهروندانشان آن را صادر می کند. گذرنامه یا پاسپورت هم برای نشان دادن تابعیت شما به کار می رود و هم اینکه حکم لازم (ویزا یا روادید) برای ورود به کشورهای دیگر در پاسپورت یا همان گذرنامه می خورد.

3. برنامه ریزی درست داشته باشید

 برنامه ریزی درست می تواند بسیار در روند مسافرت شما تاثیر گذار باشد. کارهایی مانند مدت زمان سفر، مدیریت هزینه مالی، برنامه ریزی فعالیت ها، نوشتن لیست وسایل لازم برای سفر، تعیین کردن مقصد سفر از جمله موارد مورد نیاز به برنامه ریزی هستند که حتما باید توجه بیشتری به آنها شود.

4. بیمه را فراموش نکنید

| • درناتریپ ✈️

بیمه شدن با بیمه مسافرتی معتبر همیشه ایده خوبی است. داشتن سفر شاد با هزینه کم بسیار خوشایند است، اما داشتن بیمه خوب در موارد اضطراری خیلی کمک‌کننده است. مسائل پزشکی در کشور غریبه، رزرو لغو شده یا وسایل مسروقه، همه اینها تحت بیمه قرار می گیرند. از همه مهم تر اطمینان از ایمنی، برای تعطیلات شاد در کشور های خارجی بسیار مهم است.

5.خرید سیم کارت اعتباری

توصیه می کنیم برای کاهش هزینه های رومینگ و اینترنت همراه، به جای استفاده از سیم کارت فعلی اتان، یک سیم کارت اعتباری محلی تهیه نمایید. اغلب سیم کارت های محلی بسته های تخفیفی دارند که هزینه های تماس را تا حد قابل ملاحظه ای کاهش می دهند.

6. آشنایی با زبان کشور مقصد

زبان | • درناتریپ ✈️

یکی از مهم ترین مراحل در سفر به خارج از کشور آشنایی با زبان کشور مقصد است چرا که هم در راحت تر شدن سفر و هم در ارتباط برقرار کردن با مردم و اهالی بومی در کشور مورد نظر نقش مهمی دارد. اگر ما با زبان های مختلف آشنایی داشته باشیم می توانیم در خریدها بازدید ها و.. خیلی آسان تر برخورد کنیم.از جمله زبان های مهم که در بسیاری از کشور ها مورد استفاده است همان زبان انگلیسی است که فراگرفتن آن درسفر بسیار مهم است.

7.تعیین کردن هتل مورد نظر برای اقامت

یکی دیگر از نکات مهم در سفر به خارج، انتخاب محل اقامت است. یکی از اشتباهات رایج مسافران این است که زمانی هتل و محل اقامت خود را انتخاب می کنند که به مقصد سفر خود رسیده باشند. بهتر است قبل از سفر محل اقامت خود را رزرو کنید، چون ممکن است زمانی که شما به مقصد رسیده باشید هتل ها پر شده باشند و اقامت شما با مشکل مواجه شود.

8. خواندن راهنمای سفر

1 | • درناتریپ ✈️

وقتی دارید به یک کشور دیگر سفر می‌کنید، با فرهنگ و اجتماعی متفاوت با محل زندگی‌تان مواجه هستید؛ خوب است که قبل از سفر با افرادی که پیش از شما به آن کشور سفر کرده‌اند صحبت کنید یا اطلاعاتی را در اینترنت جستجو کنید؛ علاوه بر این که باعث می‌شود بهتر برای سفرتان برنامه‌ریزی کنید، چشم‌انداز بهتری از چیزهایی که انتظارتان را می‌کشند، خواهید داشت. ( می‌توانید اطلاعات شهر موردنظرتان را در بخش راهنمای سفر هم پیدا کنید).

9.آشنایی با فرودگاه مقصد برای جلو گیری از سردرگمی

بسیار اتفاق افتاده است که افراد پس از رسیدن به مقصد در فرودگاه دچار سردرگمی شده اند. و این به دلیل نا آشنایی با فرودگاه مورد نظر بوده است اگر شما قبل از سفر اطلاعاتی در مورد فرودگاه مقصد به دست آورید در هنگام ورود به آن دچار مشکل و سردرگمی نخواهید شد.

10. در مورد فضای محلی مقصد تحقیق کنید

f4a6d8c2 bb20 4f15 badb 5d9c210d9d5f | • درناتریپ ✈️

توصیه می کنیم که یک روزنامه انگلیسی زبان آنلاین از کشوری که به آن سفر می کنید را پیدا کرده و در مورد رویدادهای ماه جاری یا حتی ماه های آینده اطلاعات کسب کنید. سعی کنید خود را با موضوعات حساس آشنا کنید. علاوه بر این می توانید در مورد رخدادهای خاصی که ممکن است در طول اقامت شما در آنجا برگزار شود، اطلاعاتی به دست آورید. در مورد لباس و رسوم محلی هم بیشتر بدانیدآشنایی با اصول مربوط به لباس پوشیدن، تماس، رفتارهای سر میز غذا و.. اهمیت زیادی دارد.

11.پول خارجی بخرید

| • درناتریپ ✈️

برای سفر به یک کشور خارجی بهتر است ارز همان کشور را از قبل خریداری کرده و با خود همراه داشته باشید؛ اما از خرید بیش از اندازه ارز خودداری کنید. شاید کسی مدعی باشد که پس از سفر، اضافه ارز را دوباره مبادله می کند اما هزینه خدمات و خرید و فروش، مقدار قابل توجهی از پول شما را کاهش می دهد.

12. آشنایی با میزان بار قابل حمل در سفرهای خارجی

1 6 scaled | • درناتریپ ✈️

میزان بار مجاز در هر پرواز، طبق قوانین خطوط پروازی مختلف، متفاوت است. این میزان بین ۲۰ تا ۵۰ کیلوگرم برای هر چمدان است که بسته به نوع هواپیما، شرکت هواپیمایی، مسیر پرواز و نوع بلیت (اکونومی یا بیزینس) تعیین می‌شود، اما معمولا میزان بار مجاز برای پرواز خارجی ۳۰ کیلوگرم است، البته افرادی که بلیت کلاس بیزینس دارند، می‌توانند ۱۰ تا ۲۰ کیلوگرم بار بیشتر هم حمل کنند.

13. یادگیری عبارت‌های متداول زبانِ کشور مقصد

08gy3batsygv | • درناتریپ ✈️

 گاهی  مشکل پیش می‌آید که شما به هیچ وسیله ای دسترسی ندارید، پس در این زمان بهترین همراه شما برای برقراری ارتباط، حافظه خودتان است. به همین دلیل بسیاری از گردشگران حرفه ای یا تورلیدرها توصیه می‌کنند که قبل از سفر کمی در خصوص عبارات رایج در مکالمات روزمره مطالعه کنید. یا با آموزش سطح های تافل این کار را برای خود راحت تر کنید. هنگامی ‌که در سفر به کشور دیگر به زبان آن‌ها صحبت می‌کنید و به لهجه‌ی بومی تسلط ندارید، لبخندی بر لب شهروندان آن کشور می‌نشیند که باعث می‌شود تا افراد بومی آسان و با روی خوش با شما ارتباط برقرار کنند.

14.واکسیناسیون قبل از سفر را فراموش نکنید

هنگام سفر به اکثر کشورهای خارجی واکسیناسیون در برابر بیماری های مختلف توصیه می شود. واکسن ها به مقصد، نوع اقامت، شرایط بهداشتی، طول اقامت و سلامت عمومی مسافر بستگی دارند. افرادی که مطمئن نیستند واکسن MMR داشته باشند یا اینکه آیا آنها سرخک، یا سرخجه داشته اند توصیه می شود که این واکسن را داشته باشند.

15. آشنایی با نوع پریز برقی که در کشور مقصد

298675 161 | • درناتریپ ✈️

اگر برای اولین بار است که به خارج از کشور سفر می کنید ممکن است با دیدن پریز برق متفاوت متعجب شوید. اما بهتر است بدانید که در کشورهای دیگر حداقل ۱۵ نوع پریز برق متفاوت وجود دارد. بنابراین می توانید در مرورگر گوگل نوع پریز برق مورد استفاده در مقصد سفرتان را جستجو کنید و یا اینکه می توانید آداپتور جهانی تهیه کنید تا در همه ی سفرها با خیال راحت از آن استفاده کنید.

 

فرادرس بعنوان بزرگترین پلتفرم آموزشی کشور آموزش های لازم جهت آموزش زبان انگلیسی و سایر زبان های خارجی را دارد و یکی از مزیت های این سایت کیفیت آموزش بالا در کنار قیمت مناسب آن می باشد.

پیام بگذارید