رستوران وکیل التجار تهران، سرای میزانی

رستوران وکیل التجار یکی از زیباترین رستوران ها و بناهای تاریخی تهران است. این رستوران دارای بافت قدیمی است که نشان از تاریخی بودن آن دارد. این رستوران سنتی یک بنای مربوط به دوره قاجار است که سال 1300 توسط میرزا باقر میزانی ساخته شد.ما در این مجله گردشگری قصد داریم شما را با این رستوران و بنای تاریخی زیبا آشنا کنیم.

رستوران وکیل التجار
رستوران وکیل التجار

تاریخچه رستوران وکیل التجار

این رستوران سنتی یک بنای مربوط به دوره قاجار است که سال 1300 توسط میرزا باقر میزانی ساخته شد. و نام آن نیز به این دلیل که میرزا محمد میزانی در آن سال  لقب وکیل التجار را داشت، گذاشته شد. متراژ این زیر بنا 1400 متر مربع است که وسعت  گستردگی آن را نشان می دهد و در گذشته محل داد و ستد بازرگانان بوده است.

سال ها این بنا یا همان سرای میزانی بدون استفاده مانده بود و رونق قبل را نداشت تا اینکه نوادگان میزانی ب فکر بازسازی و مرمت این ارثیه با عظمت در سال 1390 افتادند. آنها در این مدت با توجه به هنر خود در کاشی کاری سنتی روح و جان تازه ای به این بنای زیبا بخشیدند.

رستوران وکیل التجار
رستوران وکیل التجار

معماری رستوران وکیل التجار

حیاطی بسیار بزرگ با اتاق‌های دلگشا در اطراف حیاط و درها و پنجره‌های چوبی و طرح‌دار، مشخصه‌هایی هستند که همه ما را یاد خانه‌های سنتی مثل سرای میزانی می‌اندازند. دو باب اتاق سه دری، یک اتاق پنج دری و چند دالان نیز بخش غربی خانه میزانی را تشکیل می‌دهند. جالب است بدانید که این بخش دارای ایوان ستون دار یکپارچه‌ای نیز هست که از آن به عنوان شاهکار معماری در رستوران وکیل التجار یاد می‌شود.

اتاق‌های داخلی خانه به‌وسیله درهای چوبی به هم متصل شده‌اند. فضاسازی و استفاده از گل و تزئینات قدیمی در این خانه، باعث شده که فضا هرچه بیشتر قدیمی و سنتی جلوه کند.

رستوران وکیل التجار
رستوران وکیل التجار

بخش های رستوران وکیل التجار

چای خانه شربتخانه سرای میزانی

این رستوران بسیار زیبا دارای شربتخانه ای اختصاصی است که شما میتوانید از منوی متنوع آن نهایت لذت را ببرید از جمله شربت های آن میتوان به شربت لیمو نعنا، دمنوش نعنا فلفلی، شربت سرکه سیره، شربت عناب، شربت سکنجبین، شربت به لیمو، آب انار تازه، آب پرتقال، شربت خیار سکنجبین، دمنوش گل چای، آب زرشک،  دمنوش سیب و دارچین، دمنوش بهار نارنج را نام برد.علاوه بر منوی بسیار متنوع این شربتخانه، فضای سنتی و بسیار زیبای آن تجربه بودن در کنار عزیزانتان را دو چندان می کند.

رستوران وکیل التجار
رستوران وکیل التجار

حجره های دنج رستوران وکیل التجار تهران

حجره های این سرای زیبا دارای معماری سنتی بسیار خارق العاده ای است که جذابیت رستوران را بی نهایت بشتر کرده است این حجره ها داری میز و صندلی های سنتی هستند که نشستن و لذت بردن از این فضای نوستالژی و منحصر به فرد را برای شما به ارمغان می آورد از دیگر ویژگی های خوب این قسمت کاشی کاری ها و قاب های قدیمی هستند که بر دیوار ها نصب شده اند و شما را با گذشتگان تنها می گذارد و وارد یک دنیای ساده و زیبا می کند.

رستوران وکیل التجار
رستوران وکیل التجار

منوی رستوران وکیل التجار

رستوران وکیل التجار دارای منوی متنوعی از غذاهای ایرانی و پش غذا های ایرانی است که شما را از هر چیزی که فکر می کنید بی نیاز خواهد کرد اگر بخواهیم از غذاهای آن نام ببریم باید به:

چلو کباب برگ چلو کباب لقمه بازاری چلو جوجه کباب ترش چلو جوجه کباب با استخوان چلو جوجه کباب بدون استخوان خوراک کباب دنده (شیشلیک) خوراک کباب برگ خوراک کباب لقمه بازاری خوراک جوجه کباب ترش خوراک جوجه کباب با استخوان خوراک جوجه کباب بدون استخوان مرصع پلو با گوشت بره زرشک پلو با مرغ آلبالو پلو با مرغ لوبیا پلو با گوشت بره آلبالو پلو با کوفته ریزه مرصع پلو با مرغ چلو خورشت فسنجان با مرغ چلو خورشت خلال کرمانشاهی خورشت خلال کرمانشاهی چلو خورشت کوفته فسنجان خورشت کوفته فسنجان چلو خورشت مسما بادمجان اشاره کرد.

امکانات مجموعه رستوران وکیل التجار

  • اینترنت
  • کارت خوان
  • رزرو تلفنی
  • پارکینگ
رستوران وکیل التجار
رستوران وکیل التجار

نکته مهم

ذکر این نکته ضروری است که ظرفیت نفرات رستوران ایرانی وکیل التجار میدان محمدیه تهران برابر با 230 نفر می باشد. همچنین شایان ذکر است که رستوران ایرانی وکیل التجار در تمامی ایام هفته آماده سرویس دهی به مراجعه کنندگان می باشد و ساعت های سرویس دهی رستوران ایرانی وکیل التجار مولوی تهران از ساعت یازده الی بیست و چهار می باشد

آدرس رستوران وکیل التجار: تهران ، میدان محمدیه ، ضلع شمال غربی ، کاشی 29
تماس: 55167384_5
پیام بگذارید