حمل و نقل عمومی مشهد

یکی از بزرگترین و مهم‌ترین شهرهای ایران مشهد است که مسافران و گردشگران زیادی به آن سفر میکنند. از آنجا که مشهد شهری بزرگ است و مسافر زیاد دارد، دانستن حمل و نقل عمومی آن برای مسافران مهم و ضروری است. با درناتریپ همراه باشید.

وسایل حمل و نقل عمومی مشهد عبارت است از:

 

۱- تاکسی

تعجب ندارد که دسترسی مطلوبی را بتوانید در مشهد به تاکسی داشته باشید. این شهر نیز دارای بخش‌هایی جهت عبور تاکسی میباشد که جهت رهایی از ترافیک بسیار مناسب است. همچنین میتوان با ورود اینترنت به تاکسیرانی نیز گفت که دسترسی به تاکسی‌ها در امروزه آسانتر شده‌اند.

n83078821 72624105 | حمل و نقل مشهد • درناتریپ ✈️

۲- اتوبوس

مشهد خطوط اتوبوس خود را در بخش‌های مختلفی چون BRT، مینی بوس، اتوبوس‌های تندرو، اتوبوس‌های حومه شهر و اتوبوس‌های درون شهری گسترش داده است.

139502041022306611276373 | حمل و نقل مشهد • درناتریپ ✈️

۳- مترو

مترو در مشهد نیز سرویس دهی زیادی در جا به جایی شهروندان دارد و خطوط متروی آن در بسیاری از مقاصد در حال بهره‌برداری میباشد.

636232093869730832 A 133012206 | حمل و نقل مشهد • درناتریپ ✈️

بلیط و کارت شهروندی

علاوه بر بلیط‌های الکترونیکی، کارت‌های شهروندی نیز درمشهد بسیار فراگیر هستند و برای کسانی که میخواهند با مترو و اتوبوس در شهر جا‌ به جا شوند نیز بسیار مفید محسوب میشود.

707f1bcb 4d96 4cd7 8e6f a7697cc57c2e | حمل و نقل مشهد • درناتریپ ✈️

همانطور که گفته شد مشهد شهری توریستی و گردشگر پذیر می باشد و هیچ کم و کسری برای مسافرت بین شهری وجود ندارد و همه چیز برای سفر به این شهر مهیا است. در ادامه نگاهی کوتاه به ترمینال، راه آهن و فرودگاه شهر مشهد می اندازیم.

 

ترمینال مشهد

بزرگ‌ترین پایانه مسافربری کشور در شهر مشهد قرار دارد که ظرفیت پذیرش ۸۰ هزار مسافر و ۲۰۰۰ دستگاه اتوبوس در روز را داراست. همچنین این ترمینال بسیار مجهز است و دارای امکاناتی چون سکوهای سوار و پیاده شدن، کافی شاپ، سالن غذاخوری، فضای ورزشی، فضای تجاری، رستوران، کافی شاپ، پارکینگ و…. میباشد.

تلفن ترمینال مشهد: ۳۸۵۹۹۰۰۱-۰۵۱
حمل و نقل مشهد
ترمینال مشهد

ایستگاه راه‌ آهن مشهد

ایستگاه راه آهن مشهد در سال ۱۳۴۵ به بهره برداری رسید که معمار آن نیز حیدر غیایی میباشد. این ایستگاه دارای امکانات فراوانی است و در سال نیز مسافران زیادی را جا به جا میکند.

تلفن راه آهن مشهد: ۳۲۰۰۴۷۴۰-۰۵۱
حمل و نقل مشهد
راه آهن مشهد

فرودگاه مشهد

فرودگاه مشهد در زمینی ۵۴۰ هکتاری و در جنوب شرقی شهر قرار دارد و با دو باند موازی، قابلیت پذیزش هواپیماهای بوئینگ را نیز دارا میباشد. این فرودگاه در سال ۱۳۳۰ احداث شد که بعد از فرودگاه مهرآباد، دومین فرودگاه پر رفت و آمد ایران است. از امکانات آن میتوان به پارکینگ طبقاتی با ظرفیت ۱۰۰۰ خودرو نیز اشاره کرد.

تلفن فرودگاه مشهد:  ۳۳۴۰۰۰۰۱-۰۵۱
حمل و نقل مشهد
فرودگاه مشهد

با کدام یک از وسایل نقلیه به مشهد سفر کرده اید؟ در شهر مشهد با چه وسایلی جا به جا می شوید؟ تجربیات خود را به اشتراک بگذارید.
پیام بگذارید