جاهای دیدنی بندر انزلی، دروازه ایران و اروپا

بندر انزلی یکی از بزرگترین بنادر شمال ایران و از فعال ترین بندرهای کرانه دریای خزر است. که از نظر موقعیت اقتصادی جایگاه ویژه دارد اما از این ها گذشته بندری بسیار زیبا با جاهای دیدنی متنوع است ما در این سری از نوشتار قصد داریم شما را با جاهای دیدنی بندر انزلی آشنا کنیم.

موقعیت جغرافیایی بندر انزلی گیلان

Bandar Anzali view | جاهای دیدنی بندر انزلی • درناتریپ ✈️

بندر انزلی از شمال به دریای خزر و از جنوب به شهرستان صومعه سرا از شرق به شهرستان رشت و از غرب به شهرستان رضوانشهر متصل می باشد. این بندر در ناحیه ای کاملا جلگه ای به صورت طولی و در ساحل دریای خزر واقع شده است. که دارای جمعیتی بالغ بر 138000 نفر می باشد که همه گیلک و به زبان گیلانی صحبت می کنند.

سوغات انزلی

| جاهای دیدنی بندر انزلی • درناتریپ ✈️

انواع ماهیان خزری عمده ترین سوغات خوراکی این شهرستان است ولی انواع سبزیجات محلی، سیر و ترشیجات محلی نیز برای عرضه به مسافران وجود دارد. انزلی مرکز تولید بسیاری از صنایع دستی چوبین و همچنین صنایع مروار بافی است. بازار ماهی و بازار محلی شنبه بازار فرصت خوبی برای خرید سوغات یا تهیه خوراکی های محلی برای اقامت در این شهر ساحلی است.

جاهای دیدنی بندر انزلی

کاخ موزه بندر انزلی

| جاهای دیدنی بندر انزلی • درناتریپ ✈️

کاخ موزه بندر انزلی که به کاخ میان پشته نیز شهرت دارد در منطقه میان پشته و بین دو پل انزلی و غازیان واقع شده است و از جاهای دیدنی بندر انزلی به شمار می رود. کاخی که یکی دیگر از یادگارهای دوران قاجار به شمار می رود و بعد از اینکه در زمان پهلوی بازسازی شد رنگ لعاب تازه ای به خود گرفت. برای آشنا شدن با فرهنگ این شهر حتما به این موزه سری بزنید.

تالاب انزلی

| جاهای دیدنی بندر انزلی • درناتریپ ✈️

این تالاب از جمله تالاب های طبیعی و آب شیرین کشور است و از جمله زیباترین مناظر آبی منطقه به شمار می رود. تالاب انزلی میزبان جزایر متعددی است و دو شهر بندرانزلی و آبکنار در ساحل آن قرار گرفته اند. شاید بیشتر تالاب انزلی را با لاله مردابی اش بشناسند؛ گیاهی که بساطش را در این تالاب پهن می کند و چهره ای جذاب به آن می دهد. نقش این تالاب در رونق گردشگری منطقه و تاثیر اقتصادی آن را نیز نمی توان نادیده گرفت.

آکواریوم انزلی

آزاد تجاری صنعتی منطقه آزاد انزلی آکواریوم انزلیآکواریوم بندر انزلی اکواریوم انزلیاکواریوم کاسپین 15 | جاهای دیدنی بندر انزلی • درناتریپ ✈️

آکواریوم بندر انزلی را می توان بزرگترین آکواریوم ایران معرفی کرد. این آکواریوم مجموعه تفریحی و گردشگری و باغ خزندگان در زمینی به مساحت 10 هزار متر مربع ایجاد شده است. طول تونل حدود 40 متر است

گنجایش آن حدود یک میلیون و صد هزار لیتر آب است. مجموعه آکواریوم دارای 33 عدد آکواریوم و تراریوم، 40 متر تونل، در مجموع با حجم سه میلیون لیتر آب به عنوان کاملترین کلکسیون گونه ها در حدود 200 گونه مختلف از آبزیان، دوزیستان، خزندگان و پرندگان می باشد که مجموعاً شامل بیش از 5000 قطعه آبزی در شهر انزلی است.

کشتی میرزا کوچک خان جنگلی

| جاهای دیدنی بندر انزلی • درناتریپ ✈️

تا چند سال گذشته از این کشتی برای سفرهای تفریحی استفاده می‌شد. کشتی پنج طبقه‌ای که دهه هشتاد میلادی در ژاپن ساخته شد و می‌توانست 250 مسافر را بین شهرهای داخلی و خارجی دریای خزر جابه‌جا کند، امروزه به رستوران و کافی‌شاپی تبدیل شده است که به خاطر امکانات و تجهیزاتش، در حد یک هتل چهار ستاره ارزش و اعتبار دارد.

برج ساعت انزلی

| جاهای دیدنی بندر انزلی • درناتریپ ✈️

مناره انزلی یا برج ساعت ، یکی دیگر از جاذبه های گردشگری بندر انزلی و یکی از قدیمی ترین بناهای ساخته شده در این شهر است. این برج تاریخی و زیبا که ساعتش هنوز هم زمان را به درستی نمایش می دهد، در پشت بازار سپه انزلی واقع شده است. برج ساعت در سال ۱۱۹۴ هجری شمسی به دستور حاکم ناصرالدین شاه در این ناحیه به نام خسرو خان گرجی ساخته شده است.

پل غازیان

157109565 | جاهای دیدنی بندر انزلی • درناتریپ ✈️

پل زیبای تاریخی غازیان بندرانزلی که از یک سو چشم به دریا و از کناره دیگر دیده به تالاب انزلی دوخته، منظرگاهی بی نظیر، یادگاری ارزشمند از گذشتگان و جاذبه ای بی بدیل برای نسل های آینده است.درگذشته رفت و آمد از انزلی به غازیان به وسیله قایق صورت می‌گرفته تا اینکه تصمیم گرفته می شود انزلی را بوسیله دو پل به راه زمینی غازیان – رشت متصل کنند.پل غازیان در زمان خود از معدود پل‌های پیشرفته جهان بوده؛ و جزو پل‌های تاریخی ایران به ثبت رسیده است.

ساحل بندر انزلی

065cc4bd 5bfe 4fb3 bf4c a43f0da23ab4 | جاهای دیدنی بندر انزلی • درناتریپ ✈️

ساحل بندر انزلی از ساحل های ایران را کمتر کسی است که نشنیده باشد. بسیاری از مسافران و گردشگران در سفر به شمال تمایل دارند که حتما از ساحل بندر انزلی دیدن کنند. اما چرا؟ آیا می‌دانستید که بندر انزلی استان گیلان بیشترین میزان بارندگی در کشور را دارد و برای همین به آن شهر باران می‌گویند.

پارک جنگلی انزلی

پارک جنگلی ۵ هکتاری روستای اشپلای انزلی دارای درختانی تنومند با گونه »آزاد» می باشد.این روستا از شمال به تالاب انزلی، از شرق به تربه بر، از غرب به معاف و از جنوب به جیر سر بهمبر محدود است. این پارک یکی از دیدنی های بندر انزلی محسوب می‌شود که در جاده رشت به سمت انزلی و ورودی شرقی شهر واقع شده است و پذیرای شما علاقه‌مندان به طبیعت و فضای سبز است. امکانات رفاهی و تفریحی متعددی در پارک جنگلی بندر انزلی برای راحتی حال مردم فراهم شده است

حافظیه بندر انزلی

جاهای دیدنی بندر انزلی
جاهای دیدنی بندر انزلی

یکی از بناهای تاریخی که در سفر به بندر انزلی بد نیست سری به آن بزنید حافظیه است؛ سازه‌ای که با نام ساختمان موسیقی یا محل ترنم موزیک انزلی هم از آن یاد می‌شود. این بنا در سال 1311 و در دوره پهلوی، در مجاورت ساختمان شهرداری انزلی و به دست مهندسان آلمانی ساخته شد. از این بنا در گذشته بیشتر به عنوان محلی برای اجرای موسیقی استفاده می‌کردند؛ اما امروز به عنوان یک سازه تاریخی میزبان گردشگران است.

شنبه بازار

| جاهای دیدنی بندر انزلی • درناتریپ ✈️

شنبه بازار یکی از بازار های هفتگی بندر انزلی با قدمت بیش از ۷۰ سال است .نام این شهر، غذاهای خوش طمع و خوشمزه را به یاد تمامی مسافران می آورد. روزهای شنبه در مرکز شهر انزلی از روستاها و شهرهای دور و نزدیک گیلان و انزلی مردم با گویش های متفاوت و فرهنگ های متنوع گردهم می آیند

مرکز تجاری ونوس

| جاهای دیدنی بندر انزلی • درناتریپ ✈️

مرکز خرید ونوس یکی دیگر از مجتمع‌های تجاری در این منطقه است که در سال 85 افتتاح شده است. مساحت این مجموعه 52هزار متر است و حدود 800 غرفه تجاری را در سه طبقه جای داده است و یکی از مجموعه‌های تجاری موفق در بندر انزلی است.

دهکده ساحلی بندر انزلی

| جاهای دیدنی بندر انزلی • درناتریپ ✈️

این دهکده زیبا با وجود ویلا‌ها و پلاژهای مدرنی که در آن ساخته شده به یکی از مکان‌های جذابی تبدیل شده که توجه گردشگران را به خود جلب کرده است. با وجود رستوران‌های مختلفی که در این مکان قرار گرفته است، می‌توانید از غذاهای محلی بندر انزلی نیز لذت ببرید. در این مکان امکان کمپ‌زدن نیز وجود دارد و جزو جاذبه های گردشگری بندر انزلی محسوب میشود.

پیام بگذارید