بهترین مناطق ایران برای سفر تابستان

تابستان به دلیل تعطیلات، یکی از بهترین فصل ها برای مسافرت محسوب میشود. بسیاری از مردم ترجیح میدهند که در فصل تابستان به دلیل گرمای بیش از حد، مقاصدی را که خنک تر هستند را انتخاب کنند. در این پست قصد داریم شما را با خنک ترین مقاصد سفر در تابستان آشنا سازیم. با درناتریپ همراه باشید.

summer 6 | بهترین مناطق ایران برای سفر تابستان • درناتریپ ✈️

چالدران

این شهرستان یکی از مرتفع ترین نقاط سفر به شمار می آید، به همین دلیل است که از مناطق خنک ایران در تابستان میباشد. جلوه های بسیار زیادی از جمله مرداب ها و تالاب ها در چالدران وجود دارد.. کلیسای طاطائوس یا قره کلیسا که از شهرت جهانی برخوردار است، در روستای قره کلیسا در ۱۵ کیلومتری شمال شرقی مرکزشهرستان چالدران (سیه چشمه) واقع شده‌ است.

11901 | بهترین مناطق ایران برای سفر تابستان • درناتریپ ✈️

روستای کندوان

در پست های قبلی در مورد روستای کندوان توضیحات کاملی را داده این که با کلیک بر روی اسم روستا که به رنگ آبی نوشته شده است، میتوانید توضیحات کامل آن را بخوانید. این روستا با وجود قرار داشتن در مناطق کوهستانی، در تابستان بسیار خنک است و به دلیل وجود خانه هایی مثل کندو، به نام کندوان مشهور میباشد. علاوه بر مکان اقامت و لذت بردن از جاذبه های روستا، میتوانید از این روستا حین برگشت سوغاتی بخرید.

بهترین مناطق ایران برای سفر تابستان
بهترین مناطق ایران برای سفر تابستان

ارومیه

ارومیه همانند دیگر شهرهای ایران، مکان های دیدنی بسیاری را داراست. در پست های بعدی مکان های این شهر را به شما معرفی خواهیم کرد.

بهترین مناطق ایران برای سفر تابستان
بهترین مناطق ایران برای سفر تابستان

اردبیل

استان اردبیل از نظر جاذبه های گردشگری بینظیر است و شما میتوانید از آنها دیدن کرده و لذت ببرید. یکی از جاذبه های این استان که مسلما در هوای گرم تابستان حس خوبی را به شما منتقل میکند، دریاچه نئور میباشد.

بهترین مناطق ایران برای سفر تابستان
بهترین مناطق ایران برای سفر تابستان

تبریز

در پست مکان های دیدنی تبریز، به معرفی جاذبه های آن پرداختیم کهمیتوانید با آنها آشنا شوید. با وجود گرمای هوا، با سفر به مناطقی از تبریز چون جنگل ارسباران، میتوانید از سفر خود لذت ببرید.

dsfr 53 1458803243 | بهترین مناطق ایران برای سفر تابستان • درناتریپ ✈️

تنگه واشی

تنگه واشی یا تنگه ساواشی از جاذبه های طبیعی اطراف شهر تهران میباشد که در ۱۷ کیلومتری فیروزکوه واقع شده است. وجود آبشاری در این نزدیکی، تجربه بسیار خوبی از سفر به این منطقه در تابستان برای شما رقم خواهد زد.

76493507 1fe3 42b4 9189 821cacb876eb | بهترین مناطق ایران برای سفر تابستان • درناتریپ ✈️

شهر آلاشت

شهر آلاشت از شهرهای شهرستان سوادکوه در استان مازندران است که در زبان محلی به معنای آشیانه عقاب میباشد. احتمالا وجه تسمیه این شهر به وجود عقابهای فراوان در کوه های اطراف آن است. علاوه بر آن، این شهر در کنار طبیعت زیبا، روستاها و آبشارهای زیادی را داراست.

بهترین مناطق ایران برای سفر تابستان
بهترین مناطق ایران برای سفر تابستان

دهکده جهان نما

روستای ییلاقی جهان نما در دامنه کوه جهان نما قرار دارد و از مناطق مهم حیات وحش طبیعی به شمار می آید. گورستان قدیمی کمرسرک ، ” امامزاده رضی و مرضیه ” و برج رادکان غربی نیز از جمله آثار قدیمی و تاریخی مردم منطقه جهان نما محسوب می شوند. روستای جهان نما ، دارای زمستان های سرد و تابستان های معتدل است .

جهان نما | بهترین مناطق ایران برای سفر تابستان • درناتریپ ✈️

تنگ بستانک

منطقه حفاظت شده تنگ بستانک که با نام بهشت گمشده نیز شناخته میشود، از مکان های طبیعی کردشگری است که دارای تابستان هایی خشک و زمستان هایی بسیار سرد است. وجود آبشارها در این منطقه، طبیعت بکر و زیبا و همچنین صدای دلنشین آب از مواردی هستند که دل گردشگران را میربایند.

بهترین مناطق ایران برای سفر تابستان
بهترین مناطق ایران برای سفر تابستان

 کرمانشاه

کرمانشاه علاوه بر داشتن جاذبه های تاریخی بسیار، یکی از مناطق خنک جهت سفر است. از مناطق دیدنی شهر می توان، تکیه معاون الملک، تکیه بیگلربیگی، بازارسنتی کرمانشـاه، باغ پرندگان، باغ گل کرمانشـاه، پارک کوهستان، سراب نیلوفر، پارک ساحلی رود قره سو، طاق بستان، بیستون، مسجد عمادالدوله، حمام حاج شهبازخان و را. . . نام برد.

بهترین مناطق ایران برای سفر تابستان
بهترین مناطق ایران برای سفر تابستان

ارس و جلفا

از موارد مهمی که ارس را به عنوان منطقه مهمی برای طبیعت دوستان تبدیل کرده، وجود مناطق طبیعی زیبایی است که مسافران میتوانند در آن چادر زده و استراحت کنند. مپ های چادرزنی در داخل و خارج شهر جلفا از امنیت بالایی برخوردار و اکثر آنها مجهز به امکانات رفاهی و بهداشتی هستند. از مناطق طبیعی اطراف شهر برای کسانی که طبیعت را دوست دارند، می توان پارک ساحلی درنا و حاشیه رود ارس و همچنین مجموعه تاریخی کردشت منطقه و سد خداآفرین و طبیعت بکر آسیاب خرابه و همچنین طبیعت زیبای کلیسا سنت استپانوس را نام برد.

15 11 20 11516DSC 2512 | بهترین مناطق ایران برای سفر تابستان • درناتریپ ✈️

چهار محال و بختیاری

مرتفع ترین شهر این استان، شهر کرد است. آب و هوای دلنشین به علاوه آثار مختلف از عواملی است که گردشگران را به خود جذب میکند. جاذبه های طبیعی بیشماری در اطراف شهرکرد موجود است که معروف ترین آنها، گردشگاه چشمه زنه هفشجان و ارتفاعات جهان، پل زمان خان، چشمه کوهرنگ، تونل و آبشار کوهرنگ، دشت لاله های واژگون، تالاب بین المللی چغاخور و تالاب گندمان هستند.

e6ae828a 6161 45a7 91fb de86747a4ffe | بهترین مناطق ایران برای سفر تابستان • درناتریپ ✈️

همدان

نام قدیمی این شهر هگمتانه بود که پایتخت مادها و هخامنشیان محسوب میشد. این شهر علاوه بر هوای دلنشین، جاذبه های زیادی در بخش تاریخی و طبیعی دارد.

hamadan esther and mordechai tomb | بهترین مناطق ایران برای سفر تابستان • درناتریپ ✈️

منبع سیری در ایران باشگاه خبرنگاران جوان
پیام بگذارید