باغ پرندگان تهران

یکی از بزرگترین و جذاب ترین باغ های ایرانی که میتوان از انواع مختلف پرنده در آن بازدید کرد، باغ پرندگان تهران میباشد که این پرندگان در دسته های مختلفی قرار میگیرند. با درناتریپ جهت آشنایی با باغ پرندگان تهران همراه باشید.

160864 400 | باغ پرندگان تهران • درناتریپ ✈️

آشنایی

این باغ در بخش شمال شرقی تهران قرار گرفته و دارای پرندگان مختلفی از سرتاسر دنیا میباشد. این باغ در جنگل های لویزان قرار دارد که مساحتی ۲۳ هکتاری داشته و تعداد پرندگان آن قریب به 3000 بال میباشد. فضای این باغ بسیار زیبا طراحی شده که در آن میتوان مسیرهای سنگفرشی، درختان، آبشارها، آلاچیق ها، نیمکت ها و بخش های مختلفی را مشاهده کرد.

4 70 | باغ پرندگان تهران • درناتریپ ✈️

در بخش ورودی به دلیل قرارگیری آن در بالاترین قسمت میتوان بخش های مختلف باغ را مشاهده کرد. با بالا رفتن از چند پلکان میتوانید به بخش ورودی برسید که تقریبا در همین قسمت باجه بلیط فروشی قرار گرفته است. در این بخش یک دو راهی وجود دارد که یکی شما را به بخش بازدید از پرندگان بدون بال و دیگری شما را به بخش پرندگان بالدار میرساند.

Fd5gVhGqeGlN0NXX 1523168847068 | باغ پرندگان تهران • درناتریپ ✈️

باغ پرندگان تهران در ۲ فاز طراحی شده است. فاز اول که هم اکنون به بهره‌برداری رسیده است به نام «دشتچر» نام گذاری شده است و شامل پرنده‌هایی است که در قفس نگهداری می‌شوند یا توان پرواز ندارند. فاز دوم که مساحتی کمتر از فاز اول دارد در محدوده شمالی در حال احداث است و «آبچر» نام دارد. این فاز شامل پرندگانی است که قابلیت پرواز دارند و احتمالاً مشابه آنچه در باغ پرندگان اصفهان وجود دارد توسط تور از خروج پرندگان از آن جلوگیری خواهد شد. زمان احداث این باغ ۳ سال به طول انجامید. این باغ در اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۲ خورشیدی به صورت رسمی افتتاح شد و در حال حاضر ۵۷ گونه پرنده همچون کبوتر، طوطی، اردک، قوی سفید، غاز، فنچ، جغد، شاهین، عقاب، طاووس و …، نگهداری می‌شوند. نکته جالب توجه در خصوص این باغ این است که بیشتر پرندگان این مجموعه در فضای باز نگهداری می‌شوند.

باغ پرندگان دارای نظم و پاکیزگی قابل توجهی بوده و تمام فضای آن گل‌کاری شده است. از بخش های مختلف نگهداری پرندگان در این باغ میتوان به موارد زیر اشاره داشت:

ماکیان: این بخش شامل پرندگانی میشود که توسط انسان اهلی شده و تخم یا پرهای آن توسط انسان نگهداری میشود که از آنها میتوان به مرغ و خروس های مختلف اشاره کرد.

گنجشک سانان: این بخش شامل پرندگانی چون فنچ، مرغ عشق، قناری و….. میباشد که یکی از بخش های پر سر و صدا و جذاب این باغ است.

پرندگان شکاری: پرندگان شکاری از بخش های جذاب این باغ است و برای کسانی مناسب میباشد که علاقه بسیار زیادی به عقاب، شاهین، لاشخور، جغد و … دارند.

پرندگان گرمسیری: این منطقه در زیر پوششی از پلاستیک قرار گرفته و همنشینی پرندگان مختلفی چون درنا، طوطی، توکان و…. به جذابیت این بخش افزوده است.

خواندن این نوشته ها توصیه می شود

پرندگان برکه ای: این بخش شامل پرندگانی است که آبزی بوده و یا در برکه زندگی میکنند و از آنها میتوان به قو، اردک، پلیکان، قرقاول و ….. اشاره کرد.

کبوترسانان: این بخش شامل انواع مختلف کبوترسانانی است که از بخش های مختلف جهان گردآوری شده اند.

طاووس ها و شترمرغ ها: این بخش شامل پرندگان زیبایی همچون طاووس است که تنها جنس نر آن زیباست. از دیگر پرندگان این بخش شترمرغ است که بزرگترین و سریعترین پرنده در جهان به شمار می آید و بزرگترین تخم را در میان پرندگان دارد. دیگر عجایب در مورد این پرنده این است که مغز آن از چشم هایش کوچکتر میباشد.

جذابیت ها

این باغ دارای امکاناتی چون نیمکت، کافه، رستوران، سرویس بهداشتی، نمازخانه و …. است. همچنین در این بخش وای فای رایگان وجود دارد که در صورت نیاز بتوانید با پرندگان لایو بگیرید.

3 1 | باغ پرندگان تهران • درناتریپ ✈️

زمان بازدید

باغ پرندگان تهران همه روزه از ساعت ۹ الی ۲۰ پذیرای علاقه‌مندان است. این مجموعه دارای پارکینگ بسیار مناسبی است و از آنجا وَن‌هایی به صورت رایگان، بازدیدکنندگان را به سمت باغ هدایت می‌کنند.

10635 باغ پرندگان تهران | باغ پرندگان تهران • درناتریپ ✈️

دسترسی و موقعیت مکانی

باغ پرندگان تهران در شمال‌شرق تهران در دل جنگل لویزان واقع شده است. دسترسی به این مکان از طریق اتوبان‌ همت به این صورت می‌باشد: اتوبان همت، اتوبان شهید باقری شمال، خیابان کوهستان.

آدرس: ایران، شهر تهران، خیابان کوهستان، باغ پرندگان تهران.

منبع سیری در ایران
پیام بگذارید