ایران سرزمین جزایر کوچک و بزرگ

جزیره یک خشکی است که گرداگردش را آب فراگرفته باشد. ایران سهمی زیادی از جزیره های متنوع در دنیا دارد که بیشترین این جزایر در خلیج فارس وجود دارد. جزیره گرینلند یکی از بزرگترین جزیره های جهان است که بخشی از خاک کشور دانمارک شمرده می شود. در ایران نیز جزایر وجود دارد که با بسیاری از آن ها آشنا هستیم و با برخی از آن ها آشنا نیستیم که من امروز به مناسبت روز خلیج فارس قصد دارم شما با این جزایر آشنا کنم و برنامه شما را برای سفر تغییر دهم!

| • درناتریپ ✈️

جزیره قبر ناخدا

جزیره ناخدا از جزیره های غیر مسکونی ایران در خلیج فارس است که محل تجمع پرستوهای دریایی و تخمگذاری این پرندگان است، که در شهر خوزستان در شهر ماهشهر قرار دارد که در دهانه خورموسی قرار دارد. دلیل نام گذاری آن به “جزیره قبر ناخدا” وجود آرامگاه یک ناخدای هندی در این جزیره به خاک سپرده شده است، می باشد. ساختار ساحلی این جزیره، ماسه و گلی است که این نوع ساختار برای تغذیه پرندگان کنار آبزی مناسب است.

مسیر دسترسی به این جزیره

از اسکله بندر ماهشهر با قایق موتوری تند یک ساعت و بیست دقیقه مسیر دریایی یرای رسیدن به این جزیره می باشد.

| • درناتریپ ✈️

جزایره ناز

از خشکی های محصور شده در خلیج فارس، جزایر ناز است که در جنوب شرقی جزیره قشم است و تا شهر قشم بیست و دو کیلومتر فاصله دارد. جزایر ناز شامل دو جزیره کوچک است که محلی ها به آن، دوکَردَه می گویند. این جزایر چشم انداز بسیار زیبایی دارد که چشم هر گردشگری را به سوی خود جذب می کند که طلوع و غروب خورشید از حسن های این جزایر زیباست. پیاده رویی در آب دریا، آفرود سواری، اسب و شتر سواری و تفریحات هوایی از تفریحات ممکن در این جزایر می باشد.

دسترسی به این جزایر

دسترسی آن از سمت شهر قشم به بلوار آزادگان این شهر است که به وارد جاده دریا شوید پس از عبور از اسکله های نفتی و پست سر گذاشتن ساحل طلایی به پارکینگ این جزایر خواهید رسید.

| • درناتریپ ✈️

جزیره زیبای مینو

خواندن این نوشته ها توصیه می شود

مینو شهر در شمال به شهر آبادان و خرمشهر محدود می شود که رود اروند کوچک آن را از پیکر اصلی کشور جدا کرده است. مینو شهر جزیره ای محصور بین دو رودخانه اروند رود و اروند صغیر است. نام قدیمی این جزیره ” صلبوخ” بوده است که محلی برای تفریح مردم آبادان و خرمشهر محسوب می شود. وجود مناظر طبیعی و پوشش گیاهی سبز رنگ و رودخانه های طبیعی آن مکانی را برای گردشگری در ایام نوروز بوجود آورده است. از سوغاتی این جزیره خرمای آن به نام است.

مسیر دسترسی

در میان دو شهر آبادان و خرمشهر می باشد که می توانید به خرمشهر بروید تا جزیره مینو ده کیلومتر است و نیز می توانید از آبادان نیز به این جزیره دسترسی پیدا کنید.

20200429 152525 | • درناتریپ ✈️

جزیره لاوان

برزگترین جزیره هرمزگان بعد از کیش و قشم، لاوان است که سواحل، سوغات و بازار آن بسیار معروف است که جزء جزایر نفت خیز ایران است. در این جزیره فصل زمستان بسیار شلوغ است و دارای ساحل ماسه ای، ساحل صخره ایی، ساحل شرکت نفت، ساحل مرجانی و ساحل شیشه ایی آن از جذابه های این جزیره می باشد که می تواند ساعاتی از آرامش و لذت را برای گردشگران فراهم کند. از اواسط اسفند تا اوایل مرداد مکانی برای تخمگذاری لاک پشت ها است.

مسیر دسترسی

به عسلویه بروید و تا شهر پارسیان سی دقیق برانید و به جاده ساحلی بندر مقام حرکت کنید.

| • درناتریپ ✈️

جزیره فَروَر کوچک

جزیره فَروَر یا فرورگان جزء جزایر غیر مسکونی می باشد که جزء نقاط بسیار دیدنی شهر هرمزگان و در قسمت شمال غربی جزیره ابوکوسی واقع شده است. این جزیره در مسیر مهاجرت پرندگان دریایی، پرندگان مهاجر و بومی می باشد که پوشش گیاهی این منطقه را عمدتا گیاهان شور پسند و گیاهان خشکی پسند تشکیل می دهند. مکانی زیبا برای ساعاتی دور از شلوغی ها را فراهم کرده است.

مسیر دسترسی

جزیره کیش، جزیره فرور کوچک

ده اردیبهشت روز خلیج همیشه فارس مبارک.

پیام بگذارید