اقامتگاه سرای کهن یزد | خانه قیصری های سابق

اقامتگاه سرای کهن یک اقامتگاه بومگردی در دل شهر کهن یزد واقع شده است. که محیط و حال هوای این هتل یادآور فضای سنتی و قدیمی یزد است.

سرای کهن یزد در واقع در گذشته به خانه ی متعلق به دوره ی قاجار است که به خاته ی قیصری ها معروف بوده. این خانه در سال 1389 با حفظ معماری سنتی مرمت شده و در سال 1394 به عنوان اقامتگاه سرای کهن یزد افتتاح شده است.

هتل سرای کهن

دسترسی به اقامتگاه

هتل سرای کهن یزد در دل بافت تاریخی یزد یعنی خیابان امام خمینی (ره) و در محله ی کهن فهادان واقع شده است. برای رسیدن به هتل سرای کهن از کوچه های قدیمی و یک کوچه ی سقف دار به نام ساباط عبور کنید.

پس از رسیدن به هتل باید از درب بزرگ فلزی آن عبور کنید که چندان یاد آور درب های خانه های سنتی نیست. پس از ورود خود را درون یک راهرو می یابید که پذیرش و لابی سنتی هتل در سمت راست آن واقع شده است. با برداشتن چند قدم دیگر خود را در دل حیاط هتل می یابید.

حیاط هتل یزد

معماری هتل

اقامتگاه سرای کهن یزد یک خانه ی زیبای دو طبقه با معماری سنتی دوره ی قاجار است که یک حیاط مرکزی از نوع گودال باغچه دارد. دیوار ها پله ها و کف اقامتگاه با کفپوش سنتی پوشیده است. در مرکز حیاط یک حوض بزرگ مستطیلی قرار دارد که قلب تپنده ی هتل است.

حیاط اقامتگاه سرای کهن

حوض مرکز حیاط در میان گل بوته های سرسبز محاصره شده. اطراف حیاط نیز تخت های سنتی چوبی قرار دارد که می توانید از آن ها برای نشستن و معاشرت با دیگران و لذت از محیط حیاط استفاده نمایید. تمامی شیشه های این هتل مانند خانه های قدیمی شیشه های رنگی دارند.

هتل دارای 2 تالار نور پردازی شده نیز دارد که شکوه خاصی به آن داده است.

هتل زیر زمینی تقریبا بزرگ دارد که ۴ تا از اتاق های اقامتگاه را در خود جای داده و مکانی دنج و خنک را برای استراحت مهمانان عزیز مهیا کرده است.

اتاق های اقامتگاه سرای کهن یزد

امکانات هتل سرای کهن

اقامتگاه سرای کهن معادل هتل دو ستاره است. این اقامتگاه در مجموع 9 اتاق و 30 تخت دارد که اتاق ها به صورت اتاق های 1تخته، 2 تخته، 3 تخته و 4 تخته از هم جدا شده اند.

اتاق ها مجهز به یخچال، تلویزیون، تهویه مطبوع، سرویس های بهداشتی ایرانی و فرنگی و حمام هستند. همچنین هتل دارای اینترنت رایگان، اتاق ویژه معلولین و سیستم اعلام حریق است. کارکنان اقامتگاه نیز مسلط به زبان انگلیسی هستند و خدماتی مثل: تهیه ی بلیط، تاکسی سرویس و… را در اختیارتان می گذارند.

هتل سرای کهن

هتل دارای کافی شاپ، چایخانه و رستوران نیز هست. رستوران و کافی شاپ در فضایی کاملاً سنتی دارند. که به سرو انواع نوشیدنی ها و غذا های ایرانی و محلی یزد مراه با آوای دلنواز موسیقی سنتی که با صدای فواره توامان شده می پردازند.

همچنین این اقامتگاه دارای سالن پذیرایی نور پردازی شده است که می توان از آن برای برگزاری مراسم ها و ضیافت ها یه صورت سنتی استفاده کرد.

درب های رنگی اقامتگاه

جاذبه های اطراف اقامتگاه سرای کهن

به خاطر قرار گیری این اقامتگاه در خیابان امام خمینی (ره) یزد دسترسی به جاذبه های تاریخی یزد بسیار آسان شده است. جاذبه های دیدنی و اماکن تاریخی نزدیک به اقامتگاه شامل: مجموعه تاریخی امیرچخماق ، مسجد جامع یزد ، زندان اسکندر، میدان وقت الساعه ، موزه حیدر زاده ، مجموعه خان و هتل موزه فهادان … هستند.

چطور به سرای کهن یزد برویم؟

آدرس: یزد، خیابان امام خمینی، قلعه کهنه، جنب مسجد شاه یحیی، بن بست عرفا، پلاک 698

تلفن:  03536205525

نظر شما چیه؟ از اقامتگاه های سنتی خوشتون میاد؟ تا حالا به سرای کهن یزد رفتین؟ تجربه ای در این مورد دارین؟

منبع پرشین هتل اسنپ تریپ وبسایت جامع گردشگری یزد
پیام بگذارید