اسلامشهر؛ شهری به قدمت تاریخ

اسلامشهر از شهرهای استان تهران است و پر جمعیت‌ترین شهر این استان پس از شهر تهران به شمار می‌آید. در این پست قصد داریم تا در مورد پیشینه این شهر و جاذبه‌های آن توضیحاتی بدهیم. با درناتریپ همراه باشید.

139610061100201512897784 | اسلامشهر • درناتریپ ✈️

پیشینه

اسلامشهر در گذشته متشکل از چندین روستا بود و وجود آثار تاریخی متعدد نزدیک به این روستاها، حقیقت این مر را ثابت میکند. برخی‌ کاوشگران قدمت آنرا به ۵ هزار سال قبل میدانند و برخی آثار تاریخی کشف شده در اسلامشهر نیز قدمتی ۷ هزار ساله دارند. این شهر به علت وجود آب فراوان، موقعیت مناسب و زمین‌های مستعد کشاورزی، همواره مورد توجه بوده به طوریکه برخی شاهان قاجار از آن به انوان اردو استفاده میکرده‌اند.

yt | اسلامشهر • درناتریپ ✈️

تپه‌های باستانی

تپه‌های باستانی مافین‌آباد، چیچکلو و واوان

هر یک از این تپه‌ها در نزدیکی روستاهایی با همین نام قرار دارند و در لیست آثار ملی نیز ثبت شده‌اند. قدمت تپه مافین‌آباد به هزاره پنجم میلادی و واوان نیز به دوره اشکانیان برمیگردد. البته تپه‌های تاریخی دیگری با نام‌های نظام‌آباد، سفید گلدسته و ده عباس نیز از آثار تاریخی دوران اسلامی شناخته میشوند.

یخچال‌ها

یخچال‌های تاریخی علی‌آباد، جعفر‌آباد و ترشنبه

این یخچال‌ها نیز در لیست آثار ملی قرار دارند که در گذشته برخی از آنها به دلیل قرترگیری در گرمای کویری حائز اهمیت بوده‌اند. قدمت یخچال‌ جعفرآباد به دوره قاجار و یخچال ترشنبه به دوره صفویه برمیگردد.

گورستان ارامنه

این گورستان نشانه اختلاط فرهنگی و دینی اس که در کمربندی شهر قرار دارد.

امامزاده‌ها

۱. امامزاده ابراهیم
۲ امامزاده اسماعیل
۳. امامزاده محمد
۴. امامزاده عقیل
۵. امامزاده عیسی
۶. امامزاده عقیل
۷. امامزاده سید رضا
۸. امامزاده جعفر ابوطالب

پیام بگذارید