آبشار شیر آباد خان | از جاذبه های بینظیر استان گلستان

جای جای ایران می تواند یک جاذبه توریستی باشد و یکی از مکان هایی که درناتریپ شما را با آن آشنا می سازد، آبشار شیر آباد خان است. آبشار شیرآباد خان که لقب عروس آبشارهای گلستان را گرفته، یکی از نقاط بی نظیر ، بدیع و بسیار زیبایی است که سالیانه هزاران نفر از مشتاقان طبیعت و هموطنان و گردشگران داخلی و خارجی را به سوی خود جلب می نماید.

آبشار شیر آباد خان
آبشار شیر آباد خان

آبشار شیرآباد خان بی گمان یکی از زیباترین آبشارهای کشورمان است و می تواند پیشنهاد مناسبی برای طبیعت گردان باشد. این آبشار در بخش جنوبی شهر خان بین و در مرکز جنگلی زیبا واقع شده است. این آبشار به شکل پله ای است و جمعا ۱۲ آبشار بزرگ و کوچک را شامل میشود. بزرگترین آبشار آن ۳۰ متر است و حوضچه‌های‌ پای‌ دیواره‌ آن‌ به‌ ترتیب‌ ۴۰ و ۸۰ متر عمق‌ دارند. از زیبایی آبشار که بگذریم، طبیعت بکر اطراف آن و حوضچه های موجود در این منطقه، این مکان را به یکی از دیدنی ترین مکان های طبیعی استان گلستان تبدیل کرده است که پیش از این در پست جاهای دیدنی استان گلستان نیز توضیح مختصری در این باره داده ایم.

آبشار شیر آباد خان
آبشار شیر آباد خان

آبشار اول قابل دسترسی بوده ولی برای رسیدن به آبشارهای بعدی به تجربه بیشتری نیاز است . در واقع هرچه از آبشار اول به سمت هفتمین آبشار حرکت می‌ کنید به مناطقی برخورد می‌کنید که بسیار بکر و دست نخورده باقی ‌مانده‌ اند. همچنین وجود جنگلهای انبوه که گونه‌ های گیاهی کمیابی را در خود جای داده از مشخصه بارز این جنگل هاست. گونه‌ هایی کمیاب مانند درختان سرخدار، ملچ، افراو… که به وفور در این مناطق جنگلی یافت می‌ شود.

62494222 439159933540950 1768627520271397558 n | آبشار شیر آباد خان • درناتریپ ✈️

خواندن این نوشته ها توصیه می شود

در مسیر آبشار شیرآباد از میان جنگل و روی رودخانه های زیبا رد می شوید و لذت گردش شما را دو چندان می کند. از جاذبه های طبیعی دیگر این منطقه میتوان به غار طبیعی شیر آباد اشاره داشت که دهانه آن قطری برابر با ۱۵-۹ دارد. از کف غار، آب سردی جاریست که به رودخانه شیرآباد وارد می شود. این غار اندکی بالاتر از آبشارهای قرار دارد که به دلیل همجواری، نام روستای شیرآباد را بر آن نهاده اند. در درون غار به دلیل داشتن شرایط مطلوب و وجود آب، گونه هایی از مهره داران و بی مهرگان نظیر گاماروس، عنکبوت، خرچنگ آب شیرین، خفاش، قورباغه جنگلی و سمندر کوهستانی ایران، زیست می کنند.

آبشار شیر آباد خان
آبشار شیر آباد خان

چگونه می توانم آنجا برویم؟

این آبشارها از روستای شیرآباد کمتر از ۲۰کیلومتر فاصله دارند و برای رسیدن به آن‌ها کافیست از مسیر خان ببین به روستای شیرآباد ۵ کیلومتر را به سمت جنوب بروید و بعد از روستای شیر آباد ۳ کیلومتر جاده آسفالته را ادامه داده، سپس راه مالرویی را پیش بگیرید. این راه، به سمت آبشارها پیش می‌ رود.

 

آدرس: گرگان، پایتخت استان گلستان، جاده شیرآباد به خان بین، آبشار شیر آباد خان.

 

منبع بیتوته
پیام بگذارید