مصر ؛ روستایی همنام با کشور مصر در ایران

مصر ؛ روستایی همنام با کشور مصر در ایران

مصر ؛ روستایی همنام با کشور مصر در ایران

روستای مصر، روستایی از توابع شهرستان خور و بیابانک در استان اصفهان است. این روستا در دشت کویر ایران قرار دارد.

روستای مصر از جمله مقاصد جذاب گردشگری ایران به شمار می رود و دلیل این جذابیت یکسان بودن نام این روستا با نام کشور مصر است.

دلیل نامگذاری این روستا به مصر

بنیانگذار این روستا فرد ثروتمندی به نام یوسف بود که کارش چراندن گوسفندان بود. قدمت این روستا شاید حتی کمتر از صد سال باشد اما همه آن را به اسم مزرعه یوسف می شناختند تا زمانی که قناتهای این روستا کم آب و خشک شد و یوسف وادار به حفر چاه از طریق به کارگیری موتورهای دیزلی انگلیسی شد. پس از چند سال از احداث چاه ها، مجددا سفره های زیر زمینی آب پایین تر رفتند و یوسف تصمیم به حفر چاه عمیق تری گرفت و به همین خاطر اهالی روستاهای مجاور نام چاه دراز را برای این روستا انتخاب کردند. اما چون یوسف این نام را نمی پسندید، از روستائیان خواست تا به دلیل اینکه نام او یوسف و داستان یوسف نبی در مصر به حقیقت پیوسته، از آن به بعد این روستا را مصر بنامند و اهالی روستا به جهت محبت نسبت به یوسف، خواسته او را قبول و نام این روستا را مصر نهادند.

67 | مصر ؛ روستایی همنام با کشور مصر در ایران • درناتریپ ✈️

اما درباره کوچک بودن این روستا همواره ابهاماتی وجود داشت که یوسف برای رفع این ابهامات، دستور به ساخت خیابان عریضی به طول ۵۰۰ متر داد.

خواندن این نوشته ها توصیه می شود

70 | مصر ؛ روستایی همنام با کشور مصر در ایران • درناتریپ ✈️

در روستای مصر جاذبه های گردشگری همچون چاه آب عمیق، خانه های قدیمی، موتورسواری در کویر ، شترسواری در کویر و نیزار های وسیع و سرسبز نیز وجود دارد.

چگونه آنجا بروم؟

از آنجا که این روستا در نزدیکی شهر خور و بیباناک در استان اصفهان قرار دارد، نزدیک ترین و کوتاه ترین مسیر برای رسیدن به این روستا نیز، همین راه است.

[icon name=”map-marker” class=”” unprefixed_class=””] آدرس: ایران ، استان اصفهان، روستای مصر

پیام بگذارید