دشت دریاسر | سرزمین چهار فصل

دشت دریاسر در تنکابن سرزمینی است که در تمام فصول و به دور از زندگی صنعتی و مدرن حال شما را خوب می کند! قدم زدن در این دشت و دیدن مناظر زیبای طبیعت اطراف به شما آرامش فوق العاده ای می دهد. فقط یک روز را برای رفتن به این منطقه انتخاب کنید و ماجراجویی خود را شروع کنید. اگر اهل کاوش در طبیعت هستید، باید تا پایان این کار با او باشید

معرفی دشت دریاسر

Tonekabon | دشت دریاسر • درناتریپ ✈️
دشت دریاسر

دشت دریاسر در تنکابن یکی از زیباترین جاذبه های شمال ایران است. به دلیل زیبایی منحصر به فرد و شگفتی های طبیعی که در هر فصل به نمایش می گذارد، مقصدی جذاب برای علاقه مندان به طبیعت و کمپینگ به شمار می رود. این دشت مرز و نقطه اتصال جنگل های سرسبز شمال ایران و یخچال های طبیعی رشته کوه البرز است.

دشت دریاسر که در جنوب تنکابن و در منطقه دوهزار قرار دارد توسط چهار کوه محصور شده است. بلندترین کوه، کوه الموت، دشت را از جنوب غربی احاطه کرده است. همچنین این دشت از غرب به تنگه سیالان، قله های خشچال و کندیگان و از شرق به طالقان محدود می شود.

زیبایی های دشت دریاسر

دشت دریاسر
دشت دریاسر

دشت دریاسر را می توان سرزمین چهار فصل نامید. زیرا هر فصل زیبایی و هوای خاص خود را دارد. اما به دلیل شرایط اقلیمی کوهستانی منطقه، نسیم خنکی حتی در گرم ترین روزهای سال در منطقه می وزد.

در فصل بهار، به هر طرف که نگاه کنید، می توانید درختان سرسبز، کوه های پوشیده از برف و فرشی زیبا از گل های وحشی زرد را ببینید. دیدن سرسبزی کوه های اطراف، زردی گل های بابونه و سفیدی قله سیالان در یک قاب تصویری را در ذهن شما ثبت می کند که هرگز فراموش نمی کنید.

در این چشمه پر آب، ده‌ها چشمه در سطح دشت در میان گل‌ها و درختان و علف‌های سبز می‌جوشند. به همین دلیل است که پیدا کردن یک مکان خشک برای استراحت یا حتی نشستن بسیار سخت است!

دشت دریاسر یکی از جاذبه های گردشگری استان مازندران است که به دلیل موقعیت استراتژیک خود، مناظر بی نظیری را در فصول مختلف به نمایش می گذارد. در فصل بهار، به ویژه اردیبهشت ماه، دشت مزین به گل های زرد بابونه است که چشم هر بیننده ای را مجذوب خود می کند.

Daryasar Plain 5 1 | دشت دریاسر • درناتریپ ✈️

یکی از جالب‌ترین ویژگی‌های این دشت وجود چشمه‌های متعددی است که در میان سرسبزی آب می‌جوشند. در فصل بهار به سختی می‌توان در دشت نقطه‌ای خشک پیدا کرد و آن‌چه جذاب‌تر است، وجود رودخانه‌ای روان است که از ارتفاعات سیالان سرچشمه می‌گیرد و از میان دشت وسیع می‌گذرد.

همه این زیبایی‌ها در کنار کوه‌های پوشیده از جنگل‌های انبوه اطراف دشت و قله سیالان با یخچال‌های باشکوهش، توجیه می‌کند که دشت دریاسر را بهشت ​​اردیبهشت نامید.

وجود کوه های سر به فلک کشیده مانند تنگ لات کنبان، سیاه کل و کلاتهله و همچنین جنگل های ازگیل و آلوچه بر جذابیت های بی نظیر این دشت می افزاید.
کوه های بلندی که دشت دریاسر را در بر گرفته است موقعیت مناسبی را برای علاقه مندان به کوهنوردی فراهم می کند. قله سیالان یکی از کوه های شناخته شده دشت است که با یخچال های طبیعی همراه است. این قله با ارتفاع 4185 متر در رشته کوه البرز غربی و در مرز دره الموت و دره دوهزار قرار دارد. تنگ لات کنبان، سیاه کل و کلاتهله از دیگر کوه های اطراف این دشت هستند.

دشت دریاسر
دشت دریاسر

تفریحات رایج دشت دریاسر تنکابن

از جمله تفریحات رایج در دشت دریاسر می توان به پیاده روی در میان درختان و فضای زیبای جنگل و همچنین جنگل نوردی اشاره کرد. در این دشت زیبا شما می توانید به تجربه ی خاص کمپینگ و همچنین عکاسی در جنگل نیز دست پیدا کنید. و از کنار دوستان و خانواده بودن بهترین بهره را ببرید

علاوه بر این، به دلیل آلودگی نوری کم، تماشای ستارگان یکی از جذاب ترین فعالیت ها هنگام بازدید از این دشت زیبا است. در دریاسر به راحتی می توانید ستاره ها را رصد کنید و شاهد بارش شهابی باشید. زمین های هموار دشت دریاسر بهترین موقعیت را برای پیک نیک یا حتی کمپینگ فراهم می کند.

darya sar 02 | دشت دریاسر • درناتریپ ✈️

جاذبه های نزدیک

نزدیکترین شهر به دشت دریاسر مازندران تنکابن است که تقریباً 35 کیلومتر با آن فاصله دارد. اگر قصد کمپ و اقامت در دریاسر را ندارید، می توانید برای یک سفر یک روزه از آن دیدن کنید و شب را در هتل های تنکابن سپری کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

لطفاً با کلمات فارسی تجربه سفر خود را بنویسید.