دریاچه سقالکسار گیلان ؛ شگفت انگیزترین جاذبه گیلان

دریاچه سقالکسار یکی از زیباترین جاذبه های طبیعی و گردشگری در استان گیلان است.این دریاچه در منطقه جنگلی به وجود آمده است. و گردشگران زیادی را از دور و نزدیک به سوی خود می کشاند.ارتفاع دریاچه از سطح دریا 14 متر است.همچنین گفتنی است که آب این دریاچه از بارش باران و چشمه های اطراف تامین می شود.با درناتریپ همراه باشید تا بیشتر با این دریاچه آشنا شویم.

دریاچه سقالکسار

سقالکسار به چه معناست؟

برای سقالکسار معانی زیادی عنوان شده است. به همین دلیل سعی می کنیم هر کدام از آن ها را توصیف و تشریح کنیم.البته این معنای عامیانه است.

  1. واژه سقالکسار از سه واژه سقا، لک و سار تکیل شده است. سقا به معنی محل آبخوری و لک و سار نام دو پرنده زیباست که دریاچه آنها ار سیراب می کند.
  2. سقالک معرب شده سبالخ است.که به معنای خار سه پهلو به کار می رود و سار، به معنی سر را می دهد.
  3. سقالک یعنی تپه و ترکیب آن با «ار» معنای بالای تپه را می دهد.

دریاچه سقالکسار

پاک ترین دریاچه ایران

دریاچه سقالکسار همانند گوهری ناب که در استان گیلان است.که به عنوان پاک ترین و زیباترین دریاچه ایران شناخته می شود. به واسطه آب این دریاچه پوشش گیاهی اطراف بسیار سبرسبز و زیبا است. و همچنین امکاناتی برای مردم و بازدیدکنندگان شکل گرفته است.این دریاچه زیبا که از میراث طبیعت می باشد هر ساله گردشگران و مسافران زیادی به دامان خود می کشاند.

دریاچه سقالکسار
دریاچه سقالکسار

خانه ای پر ماجرا وسط دریاچه!

در گذشته در میان دریاچه سقالکسار، چشم تان به خانه ای غرق شده می خورد که داستان های زیادی داشت. برخی بر این عقیده اند که این سازه، یک خانه است که با ابلا آمدن آب، نیمی از آن پنهان می شود وبا پایین رفتن آب می توانید آن را ببینید.برخی نیز نام این خانه را خانه سقالکسار گذاشته بودند و معتقد بودند این سازه قایقی به شکل خانه است که در میان آب لنگر انداخته است.

دریاچه سقالکسار
دریاچه سقالکسار

تفریحات و دیدنی های دریاچه سقالکسار

1.پیاده روی در کنار دریاچه

برای دیدن تمام زیبایی دریاچه باید دور تا دور آن را در نظر بگذرانید.اگر کنجکاو باشید و دل تان بخواهد جلوه های تازه ای را کشف کنید، یک پیاده روی لذت بخش را به دور دریاچه امتحان کنید.در این پیاده روی با حیوانات اهلی روبه رو می شوید. و می توانید شاهد چرای آنها باشید. اگر تابستان و کم آبی باشد، در قسمتی از دریاچه تنه های بیرون زده از آب خواهید دید و منظره جالبی پیش رویتان است.

دریاچه سقالکسار
دریاچه سقالکسار

2.پیک نیک و عکاسی

در حوالی دریاچه مکان های مناسبی برای برپایی پیک نیک خانوادگی یا دوستانه وجود دارد. می توانید محلی را در سایه سار درختان برگزینید و بساط  پیک نیک را بر پا کنید. البته برخی هم ترجیح می دهند در کنار دریاچه باشند و از دیدن آن لذت ببرند.پس بهترین جا را درحوالی دریاچه انتخاب می کنند. سقالکسار و زیبایی های اطرافش فرصت خوبی برای ثبت تصاویر زیبا به شما می دهد.شما می توانید بهترین لوکیشن های طبیعی را برای عکاسی داشته باشید.

دریاچه سقالکسار
قایق سواری در دریاچه سقالکسار

3.قایق سواری

علاوه بر این امکانات شما می توانید از امکانات قایق سواری نیز استفاده کرده و لذت تماشای مناظر را از مرکز دریاچه تجربه کنید. قایق های پدالی را سوار شوید و با همراتان لحظاتی لذت بخش را بسازید.قایق سواری شما در سقالکسار می تواند یکی از بهترین تجربه ها قایق سواری در میان دریاجه های ایران باشد.هزینه آن نیز بسته به زمان بین 25 تا 30 هزار تومان خواهد بود.

دریاچه سقالکسار
قایق سواری در دریاچه سقالکسار

امکانات دریاچه سقالکسار

در کنار دریاچه سقالکسار به منظور رفاه حال مسافران و گردشگران امکاناتی قرار گرفته شده است. که میهمانان را به زحمت نیندازد.و سفری خوب و لذت بخش برای آنها به ارمغان اورد.از جمله این امکانات می توان به:

  • سرویس بهداشتی
  • نمازخانه
  • کافه رستوران با غذاهای محدود
  • امکانات قایق سواری
  • یک مغازه کوچک
  • پارکینگ
b4375a7e 3801 4365 99da dd09668517b2 840x560 1 | دریاچه سقالکسار • درناتریپ ✈️
دریاچه سقالکسار

اقامت در اقامتگاه بوم گردی کتام

این اقامت گاه زیبا و کوچک در نزدیکی دریاچه سقالکسار قرار دارد.و برای گردشگرانی که قصد شب مانی در نزدیک دریاچه را دارند بهترین پیشنهاد است.این اقامتگاه بومگردی دارای امکانات اقامتی و غذا های محلی بسیار خوشمزه ای است.که به شما پیشنهاد می کنیم حتما یکبار بازدید از این اقامتگاه را تجربه کنید.

19 | دریاچه سقالکسار • درناتریپ ✈️
دریاچه سقالکسار

بهترین فصل برای سفر به دریاچه سقالکسار

سقالکسار در تمامی فصول سال زیبا های خاص خود را دارد.اما در بهار و تابستان شلوغ ترین روزهای خود را تجربه می کند.بهار درختان تازه جوانه زده اندو سرسبز و زیبا و پر میوه هستند.در تابستان نیز هوا گرم و مرطوب شمال کنار دریاچه سقالکسار می تواند بهترین تجربه باشد. وجود آب  سرد دریاچه سبب می شود که از گرمای هوا در این منطقه کاسته شود.اما در فصول پاییز و زمستان دارای هوایی بسیار سرد و با سوز است.

images 1 | دریاچه سقالکسار • درناتریپ ✈️
دریاچه سقالکسار

جاذبه های گردشگری نزدیک به دریاچه سقالکسار

از جاذبه ای گردشگری نزدیک به این دریاچه زیبا می توان به قلعه رودخان اشاره کرد. قلعه که در دوران ساسانیان ساخته شده و در 20 کلومتری جنوب فومن قرار دارد.از دیگر جاذبه های زدیک می توان به روستای زیبا و جذاب ماسوله اشاره کرد.روستایی که معرف حضور همه ی ایرانیان است.و همچنین جاذبه های دیگر که هرکدام به نوبه خود بسیار جذاب و دیدنی هستند.

نمایش نظرات (2)