اقامتگاه های بومی و تاریخی در شهراصفهان

اقامتگاه های بوم گردی اصولا، اقامتگاه هایی هستند که توسط افراد و مردم محلی منطقه یا شهری که برای گردشگر رفته اید، اداره می کنند. هدف این اقامتگاه ها بیشتر آشنایی و انتقال فرهنگ، آداب و رسوم و سایر ویژگی های فرهنگی و اجتماعی مردم آن منطقه به مسافران و گردشگران است.

اقامتگاه های بوم گردی علاوه بر خدمات رفاهی که در اختیار گردشگران قرار می دهند، محل و ساختمان سنتی و یا یک بنای تاریخی است که خود یک جذابه گردشگری برای ساعاتی که در آن اقامت دارید برای شما فراهم می کند. اقامتگاه بومی و نوع طراحی و نوع ساخت آن می تواند خود نوعی معرف معماری شهر، روستا و یا منطقه ایی که در آن در حال گردش هستید آشنا کند و شما را غرق در خود کند.

اکثر اقامتگاه های بومی میزبان آن ها با لباس های محلی ظاهر می شوند و این خود نوعی آشنایی با نوع پوشش آن منطقه و تجربه متفاوتی از سایر مکان های رفاهی باشد. وجو غذاهای محلی در این اقامتگاه ها آن وجوه تفاوتی است که شما را از لیست غذاهای محدود رستورانی و روتین شده دور می کند و شمارا به یک غذای محلی و یا یک آش محلی دعوت می کنند و تجربه متفاوتی را برای شما رقم می زند. حال امروز دو مکان از شهر اصفهان مهد تمدن بناهای تاریخی آشنا می کنم و در سفرهای آینده در محل اقامت خود تجدید نظر کنید.

2 1 | • درناتریپ ✈️

اقامتگاه سنتی خان نشین اصفهان

این اقامتگاه جزء ساختمان های قدیمی در اشهر اصفهان می شود، که این روزهای با تغییراتی که در آن انجام شده است، جزء جذابترین اقامتگاه های اصفهان قرار گرفته است. بنای این اقامتگاه به دوران صفویه برمی گردد و در سال 1396 یکبار بازسازی شده است.

معماری متفاوت، گچبری های سنتی و قدیمی و همچنین ارتفاع بلند آن که به حدود 17 متر می رسد باعث تمایز آن از سایر اقامتگاه ها و مکان های خدماتی و رفاهی شده است.

این اقامتگاه جذاب دارای ده اتاق است و پنجره های چوبی که با شیشه های رنگی مزین شده است، خود باعث انتقال یک حس لذت بخش در وجود آدمی می باشد. حوض دایره ایی وسط حیاط شما را به خاطرات می کشاند، نوشیدن یک چای در فضای طبیعی و سنتی آن تن هر خسته ایی را جانی دوباره می بخشد.

خواندن این نوشته ها توصیه می شود

موقعیت مکانی این اقامتگاه، به نحوی است که با میدان نقش جهان اصفهان و آرامگاه نصیر الملک شاه سلجوقی فاصله چندانی ندارد.
مسیر دسترسی به اقامتگاه: خیابان ولیعصر – کوچه شماره 9 – بن بست نسترن

 

keryas 980821154608012 | • درناتریپ ✈️

 

اقامتگاه کریاس اصفهان

اقامتگاه کریاس در واقع خانه نظام الاسلام که یکی از خانه های تاریخی در شهر اصفهان است که یادگار از دوره قاجار است. این خانه بسیار زیبا متلعق به روحانی نامدار اصفهانی به نام میزرامحد دستجردی است که در زمان جنبش های مشروطه خواهی اصفهان نقش به سزایی داشته است.

این خانه نیز یکی از پایگاه های اصلی برای مشروطه خواهان بوده و حدود 150 سال این بنا قدمت دارد. شاید در اصفهان وقتی نام اقامتگاه کریاس را بیاورید، نام خانه مجد را بشنوید که لازم است بدانید مجدالاسلام فرزند بزرگ میزرا محمد بوده که سال های زیادی در این خانه ساکن بوده است. سبک خانه های قاجاری اصولا هشتی می باشد یعنی دارای سه مسیر است که یک مسیر آن به عمارت، یک مسیر آن به سمت طبقه بالا و یک مسیر آن به انبار آذوقه منتهی می شود.

پیشینه اقامتگاه کریاس اصفهان به همین زمان و دوره بر می گردد. گچبری های ساده، آینه کاری کم و بیش و تزیینات کمی در این خانه وجود دارد البته جذابیت آن اصلا کم نیست، چشم انداز زیبای آن شما را به وجد می آورد. تعداد در های زیاد پنجره ای بسیار، حوض مستطیلی شکل در وسط حیاط از جذابیت های خاص این مکان می باشد.

تجربه یک روز خوب و رفع خستگی در این مکان می تواند از بهترین گزینه های باشد. از این اقامتگاه تا مسجد جامع عباسی راهی بیش نیست و در نزدیکی آن قرار دارد. این مکان با نام خانه مجد در سال 91 به ثبت آثار ملی ثبت شده است.
دسترسی به اقامتگاه کریاس: اصفهان – خیبان استانداری – کوچه شهید عمرانی

پیام بگذارید