خانه فاموری تهران

حس ناب خانه‌های قدیمی را در خیابان جمهوری تهران تجربه کنید.

با اینکه در تهران خانه های لوکس و آسمان خراش های بسیاری وجود دارد و همچنین تهران با شلوغی و بدو بدو های سرسام آور شناخته می شود، اما وجود خانه های تاریخی و دنج و آرام هم کم ندارد. عمارت هایی که آرامشی دلچسب دارند و اتفاقاً گاهی در دل همین شلوغی ها واقع شده اند. با درناتریپ همراه باشید چرا که در این نوشتار قصد داریم با یکی از این خانه هایی زیبای تاریخی تهران، خانه فاموری آشنا شویم.

Famouris House HOTELYAR | • درناتریپ ✈️
خانه فاموری

خانه فاموری، خانه ای بازسازی شده و تازه نفس

خانه فاموری یکی از خانه های قدیمی تهران واقع در کوچه گشتاسب، خیابان روم است. این خانه بازمانده ای از دوره قاجاراست و در سال 87 توسط صاحب آن، خانم فاموری بازسازی شد. همچنین به درخواست ایشان به ثبت ملی رسیده است و شماره ثبت آن ۳۱۵۴۴ است.

به تهران قدیم با بازدید از خانه فاموری | • درناتریپ ✈️
نمایی از طبقه بالای خانه فاموری

مکانی آرام در میان شلوغی های خیابان جمهوری

خانه فاموری در یکی شلوغ ترین خیابان های تهران یعنی خیابان جمهوری واقع شده است. بازارهای فروش موبایل و محصولات دیجیتالی در این خیابان واقع شده اند. بنابراین، این خیابان به یکی از پر رفت و آمد ترین مناطق تهران مبدل شده است. این خانه در واقع جایی برای رهایی یافتن از این هیاهو و شلوغی هاست.

WhatsApp Image 2019 08 22 at 02.50.161 780x470 1 | • درناتریپ ✈️
خانه فاموری، مکانی آرام برای دورهمی های دوستانه

خانه تاریخی فاموری با یک حوضچه سنگی، نمای آجری و سبک معماری دوره قاجار از قشنگترین بناهای دیدنی قاجار است. طراحی خلاقانه و هوشمندانه سنتی خانه فاموری، آنجا را تبدیل به بهشتی در بین آسمان خراش های خیابان جمهوری کرده است.

تغییر کاربری خانه فاموری به کافه – رستوران

اگر می خواهید با یک تیر چند نشان بزنید که هم از یک بنای تاریخی دیدن کنید و هم وعده غذایی خوشمزه ای را کنار حوضی خوش رنگ میل بفرمایید، بهترین گزینه خانه فاموری است. در واقع  خانه تاریخی فاموری اکنون کاربری کافه – رستوران را پیدا کرده است. این را می‌شود از بدو ورود به خانه فهمید. همین کاربری هم باعث محبوبیت بیشتر اینجا شده، میزهای کوچک و بزرگی در آن وجود دارد و دل‌مان از دیدن آن عمارت زیبای دو طبقه غرق لذت می‌شود.

1089 | • درناتریپ ✈️
در خانه فاموری می توانید در کنار حس خوب قرار گرفتن در یک مکان تاریخی، یک وعده غذایی خوشمزه را نیز میل کنید.

در واقع این خانه یک آشپزخانه کوچک وجود دارد. در طول روز، دو – سه مدل غذای ایرانی آماده می‌شود؛ غذاهایی مثل لوبیاپلو، زرشک‌پلو یا قلیه ماهی. اما در کل حیاط نقلی خانه و خود عمارت نقطه قوت اینجا هستند. نکته ی جالب توجه این است که در این مکان سیگار کشیدن ممنوع است. برای نشان دادن  ممنوع بودن آن، داخل کوچه و درست جلوی خانه، میز و نیمکتی برای سیگاری ها گذاشته اند.

fd429909d40 large | • درناتریپ ✈️
در خانه فاموری می توانید در کنار حس خوب قرار گرفتن در یک مکان تاریخی، یک وعده غذایی خوشمزه را نیز میل کنید.

امکان برگزاری نمایشگاه در خانه فاموری

یکی از امکاناتی که خانه فاموری در اختیار مردم قرار می دهد، امکان اجاره این مکان جهت برگزاری گالری است. برای برگزاری نمایشگاه های خود می توانید از این مکان استفاده کنید. جذابیت بصری این خانه این فرصت را ایجاد کرده است تا فضای مناسبی برای گرد همایی ایجاد شود.

فضای داخل خانه نیز بسیار خلاقانه بازسازی شده و محیطی مناسب برای برگزاری نمایشگاه شده است. برای برگزاری نمایشگاه های نقاشی، عکاسی، کارهای دستی و آثار هنری خود می توانید با مدیریت خانه فاموری صحبت بفرمایید.

3 190 | • درناتریپ ✈️
نمای زیبایی از حوض خانه فاموری

به طور حتم خانه فاموری تهران توانسته است خود را به یکی از مکان های پر طرفدار تبدیل کند. با استفاده از معماری خاص خانه و به نمایش گذاشتن آن برای بازدید کنند گان این مکان به راستی یکی از زیبا ترین مکان های گردشگری محسوب می شود.

آدرس خانه فاموری تهران

تهران، خیابان جمهوری، بین خیابان حافظ و ولیعصر، پس از خیابان روم، کوچه گشتاسب، درب انتهای کوچه

منبع الی گشت سیری در ایران
پیام بگذارید