نیویورک‌تایمز: در سال ۲۰۱۹ حتماً به ایران بروید

هر گردشگر خارجی که به ایران آمده، مردم کشور ما را بسیار مهمان‌نواز توصیف کرده ولی حالا نشریه معتبر نیویورک‌تایمز، ایران را جزو مکان‌هایی قرار داده که حتماً باید در سال ۲۰۱۹ از آن بازدید کرد.

آیا ایران کشور مهمان‌پذیری است؟ از هر جهت بخواهیم به این سؤال پاسخ دهیم، باید بگوییم بله. ایران را به خاطر مساجد تزیین شده با کاشیهای رنگارنگ، صدای آرامش‌بخش اذان، بوی خوش خیابان‌ها و دکه‌های فلافل فروشی، باید یکی از مقاصد گردشگری کشف نشده دنیا بدانیم زیرا سفر کردن به این کشور، اوقات خوشی را برای همه افراد به وجود خواهد آورد.

اما مشکلات مربوط به سفر به ایران، از زمانی آغاز شد که دونالد ترامپ ایالات متحده را از توافق هسته‌ای خارج کرد و همه تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران را برگرداند.

ایران یکی از کم‌خطرترین کشورهای دنیا برای مسافرت است

امسال اما، نشریه نیویورک‌تایمز، آقای سباستین موداک که یک خبرنگار رزومه‌دار می‌باشد و اطلاعات کاملی از مقاصد گردشگری مختلف دارد و او را به جاهای مختلف می‌فرستد را انتخاب کرده تا به سؤالاتی در مورد مقاصد گردشگری مورد علاقه‌اش پاسخ دهد.

او در پاسخ به سؤال محبوب‌ترین مقصد گردشگری‌اش گفت:« من نسبت به هر چیزی احساس خاصی دارم ولی فکر می‌کنم ایران باید اولین گزینه لیست من باشد. بیش از هر مکان دیگری در دنیا، ما ایران را از طریق تیتر روزنامه‌ها، به عنوان کشوری ترسناک می‌شناسیم ولی به عقیده من فاصله زیادی میان دانسته‌های ما و ایران وجود دارد زیرا ما این کشور آسیایی را فقط از منظر علوم ژئوپلتیک شناخته‌ایم. من از اینکه می‌توانم اطلاعات خود را درباره ایران با خوانندگان نیویورک‌تایمز در میان بگذارم، بسیار خوشحالم.»

بسیاری از کسانی که به ایران سفر می‌کنند، معتقدند که برداشت اشتباهی درباره امنیت و طبیعت این کشور وجود دارد که آن هم توسط رسانه‌های غربی به وجود آمده است. دلیل این برداشت غلط، شرایط سیاسی و بی‌ثباتی همسایگان ایران است.

مجله Travel Risk Map در سال ۲۰۱۹ که میزان امنیت کشورهای مختلف را نشان می‌دهد، ایران را جزو کم‌خطرترین کشورهای دنیا و هم ردیف انگلستان، دانمارک، سوئیس، نروژ و فنلاند قرار داده است.

این کشور آسیایی صدها مکان تاریخی مانند بازارها، موزه‌ها، مساجد، پل‌ها، حمام‌های سنتی، مدارس، بناها، کلیساها، برج‌ها و عمارت‌ها را در خود جای داده که ۲۲ عدد از آنها در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گرفته است.

شما فکر می‌کنید چرا گردشگران خارجی از ایران اطلاعات کمی دارند؟ نظر خود را با دیگران در قسمت انتهای خبر به اشتراک بگذارید.

منبع Iran Tourism
نمایش نظرات (2)