ده قدم برای داشتن سفری بدون استرس به ایران

ده قدم برای داشتن سفری بدون استرس به ایران

ده قدم برای داشتن سفری بدون استرس به ایران

همه برای رهایی یافتن از استرس به مسافرت می‌روند. شما هم به عنوان یک جهانگرد استثنا نیستید، راهنمای تور و یا راننده شما هم استثنا نیست. مهم است که برای یک سفر بدون استرس به ایران آماده باشید؛ در غیر این صورت برای رها شدن از استرس این سفر باید به یک تعطیلات دیگر بروید.

ما در ادامه سعی کرده‌ایم لیستی از ده قدم پیشنهادی برای شما فراهم کنیم تا با عمل کردن به آن‌ها بتوانید یک سفر بدون استرس به ایران داشته باشید و از آن نهایت لذت را ببرید. با درناتریپ همراه باشید.

۱. قبل از سفر به ایران در مورد این کشور مطالعه کنید

به عنوان اولین قدم، هنگامی که برنامه سفرتان را از تور مورد نظر دریافت می‌کنید، حتما آن را مطالعه نمایید. بسیار مهم است که در مورد فرهنگ، شهرها و روستاهای ایران اطلاعات داشته باشید. همچنین باید بدانید که ایران یک کشور وسیع است و مسافت بین نقاط دیدنی درون کشور کوتاه نیست.

اگر این قدم را فراموش کنید باید حین سفر برنامه‌های خود را عوض کنید که در نتیجه برای تور، راهنمای آن و حتی خودتان نارضایتی ایجاد خواهد کرد.

۲. قبل از سفر، مشکلات کاری و خانوادگی خود را فراموش کنید

شما خانه یا محل کار خود را ترک می‌کنید تا کمی از مشکلات زندگی دور شوید و بتوانید لذت ببرید. این که از طریق تماس‌های تلفنی و غیره با عوامل استرس‌زا در ارتباط باشید با عقل جور در نمی‌آید.

به یاد داشته باشید که شما سفر می‌کنید تا از شر استرس رهایی یابید نه اینکه همراه آن باشید. پس منابع استرس‌زا را از سفر خود جدا کنید. به تجارت خود فکر و اخبار محلی را دنبال نکنید زیرا اگر به این موارد اولویت می‌دادید الآن در حال سفر کردن نبودید.

۳. اقلام ضروری را همراه خود داشته باشید

اگر سلامت شما به داروهای خاصی وابسته است آن‌ها را همراه خود داشته باشید. مراقبت از خودتان و انجام اقدامات ضروری جهت جلوگیری از بروز بیماری بسیار مهم است.

همه ما عادت‌هایی داریم که بدون آن‌ها ممکن است حضور ذهن، قدرت تحمل یا حال خوش خود را از دست بدهیم. به عنوان مثال عادت به مصرف قهوه، ورزش صبحگاهی، مسواک زدن بعد از هر وعده غذا و . . .

۴. منتظر رخ دادن اتفاقات پیش‌بینی نشده باشید

نارضایتی یا خشم شما در مقابل یک رویداد ناگهانی و ناراحت کننده نمی‌تواند چیزی را عوض کند. اتفاقات بدی ممکن است در جهان رخ دهد و با عقل جور در نمی‌آید که این اتفاقات را به خودتان بگیرید و اوقاتتان را تلخ کنید. همچنین اگر با منطق افراد محلی و راهنمای تور مخالفت کنید، برای خود و دیگران استرس ایجاد خواهید کرد پس بهترین راه این است تا زمانی که سلامتتان در خطر نیست اوضاع را همانطور که هست قبول کنید. در عوض، درک چنین موقعیت‌هایی شما را در فهمیدن فرهنگ کشور مقصد کمک خواهد کرد.

۵. قدردان باشید

اگر در طول سفر چیز جالبی دیدید، حتما قدردانی خود را نشان دهید. این بهترین راه برای تشویق کردن راهنمای تور است تا قدم‌های بیشتری جهت سرگرمی شما بردارد. این تشکر باید از صمیم قلب باشد چرا که مردم آنقدر باهوش هستند که توانایی تشخیص تشکرهای مصنوعی را دارند. به علاوه این یک ویژگی مشترک در همه انسان‌ها فارغ از رنگ و نژاد است که دوست دارند از آن‌ها تشکر شود و مورد قدردانی قرار بگیرند؛ ایرانیان نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

نکته مهم اینجاست که نباید این کار را بیش از حد انجام دهید چرا که دیگران به شما و حرف‌هایتان اعتماد نخواهند کرد، این عدم اعتماد می‌تواند منبع استرس دیگری نیز باشد.

۶. در مقابل دیگران مودب و با اخلاق باشید

شما عادت دارید در جامعه خودتان یک فرد با اخلاق و مودب باشید و به همه احترام بگذارید. به یاد داشته باشید که این عادت را باید به هرکجای دنیا که سفر می‌کنید نیز ببرید.

اگر شما به چیزی نیاز دارید باید آن را به شکل مودبانه‌ای درخواست کنید. راهنمایان تور دوست ندارند که به آن‌ها دستور داده شود. به همین خاطر است که به عنوان متخصص‌های مستقل مشغول به فعالیت هستند. شما رییس آن‌ها نیستید. ممکن است اگر آن‌ها را مجبور به کاری کنید، خلاف آن را برایتان انجام دهد و این خود منبعی برای استرس باشد.

۷. با حالت درستی سوال بپرسید

طبیعتا در حین سفر به ایران برای شما سوالاتی پیش خواهد آمد. وقتی که می‌خواهید این سوال‌ها را بپرسید حتما به رفتار خود دقت کنید. شما نباید این سوالات را به شکل تحقیرآمیزی مطرح نمایید چرا که یک مسافر هستید نه یک شهروند.

شما می‌توانید سوال بپرسید تا بفهمید که چرا اوضاع به این شکل قرار دارد. اگر رفتار درستی داشته باشید جواب‌های صادقانه‌تر و مستقیم‌تری می‌گیرید. به این شکل فرهنگ مقصد خود را به خوبی درک خواهید کرد.

۸. شرایط را مقایسه یا قضاوت نکنید

وقتی که در ایران سفر می‌کنید، خیلی چیزها ممکن است با باورها و طرز فکر شما جور در نیایند. اگر در تله قضاوت بیافتید، برای خود اضطراب و استرس ایجاد خواهید کرد، شما نمی‌توانید موارد را در کشورهای مختلف مقایسه کنید چرا که هر کشور تاریخ، اصول، روش زندگی و فرهنگ خاص خود را دارد پس به جای مقایسه کردن، آن‌ها را یاد بگیرید.

هرگز رفتارها، موقعیت‌ها و اشخاص را قضاوت نکنید زیرا اگر این کار را انجام دادید، ناراحتی ایجاد خواهید کرد. بخاطر داشته باشید که شما نیز به همان اندازه ممکن است اشتباه کنید.

۹. دیگران را مجبور نکنید

در طول تاریخ، مردم در کشورهای مختلف در جبر زندگی کرده‌اند، ایران یکی از این کشورها بوده است. بنابراین ایرانی‌ها دوست ندارند وادار به انجام کارهایی بشوند که نمی‌خواهند انجام دهند. اگر به چیزی نیاز داشتید محترمانه آن را درخواست کرده و صبور باشید.

۱۰. بحث نکنید

زندگی همیشه باب میل شما نخواهد بود بنابراین اوضاع هم ممکن است بر وفق مراد شما پیش نرود. انتظارات همیشه برآورده نمی‌شوند. خوب است که دلیل این اتفاقات را جویا شوید اما از بحث کردن با مردم محلی در مورد آن‌ها پرهیز کنید.

نتیجه

اگر از قدم‌هایی که در بالا ذکر شد پیروی کنید، یک تجربه لذت‌بخش و شیرین خواهید داشت، علاوه بر آن، دیگران نیز از بودن در کنار شما لذت خواهند برد و در نهایت همه خوشحال و بدون استرس خواهند بود.

شما یک انسان فرهنگ محور هستید که دوست دارید در مورد فرهنگ دیگران نیز یاد بگیرید. چنین ملاحظاتی برای اعصاب و روان شما حیاتی هستند. به این طریق شما می‌توانید از سفر خود نهایت لذت را ببرید. با این کار شما بهترین سوغات را از ایران خواهید برد یعنی خاطرات شیرین.

شما فکر می‌کنید نکته‌ای از قلم افتاده؟ آن را با در میان بگذارید.

منبع Iran Tourism
پیام بگذارید