هیجان دره نوردی در روستای بوچیر استان هرمزگان

دره نوردی یکی از جذاب ترین تفریحات و ورزش های گروهی است که بسیاری به آن علاقمند هستند. در ایران نیز بخاطر وجود شرایط محیطی و جغرافیایی در اکثر مناطق کشورمان زمینه و بستر دره نوردی وجود دارد. استان هرمزگان نیز با وجود روستای بوچیر سهمی از این بستر دره نوردی را دارد. روستای بوچیر، روستایی بسیار قدیمی است که به زمان زردتشتی ها و گبر نشین ها برمیگردد. آثار تاریخی و باستانی در این روستا خبر از قدیمی بودن آن می دهند؛ همانند ارگی که از زمان حکومت بنی حماد بجای مانده است. آب این روستا شیرین است و مردمان خونگرم آن به شغل کشاورزی و محصول گندم، همچنین کاشت گوجه، عدس و لوبیا مشغول هستند. حال امروز تجربه یک سفر هیجان انگیز از دره های تنگ و پرآب روستای بوچیر را به تصویر می کشیم…

boochir6 | • درناتریپ ✈️دره روستای بوچیر

این روستا در شرق شهرستان پارسیان استان هرمزگان واقع شده است، و مقصدی برای گردشگری بسیاری از تورهای ایران گردی می باشد. آنچه که باعث ایجاد انگیزه برای خطر پذیری و طی کردن دره در این روستا شده است، وجود تنگ های زیبا و باریک و همچنین وجود چشمه پر آبی که در انتهای این دره وجود دارد می باشد. برای دیدن چشمه باید از میان شکاف کوه عبور کرد و دل به آب زدن را به جان خرید. عمق این چشمه حدود 35 متر است، و پر از ماهی می باشد. وجود دره های پرآب و عمیق که با عمقی به حدود 50 متر، لذت آب سرد و طبیعی و بکر بودن این منطقه زیبایی آن دو چندان کرده است. دمای ثابت آب بین 10 تا 20 درجه سانتیگراد است. این دره به چله بوچیر معروف است و لذت شنا کردن نیز از جذابیت های این تنگه است، به راستی باید یک شناگر قابل بود و یا اینکه از تیوب و جلیقه های نجات برای عبور استفاده کرد. در هرکدام از این دره ها آب سرازیر و یا در برخی از آن ها امکان عبور یک نفر وجود دارد.

N83258467 72928675 | • درناتریپ ✈️

تجهیزات ضروری سفر به دره بوچیر

دره بوچیر بخاطر وجود تنگه های پر آب آن لازم است که حتما شناگر ماهری بود، یا اینکه همراه خود جلیقه نجات داشنه باشید. وجود طناب، کلاه، لباس مناسب و مخصوص شنا نیز در کوله سفرتان بسیار ضروری است. کفش مناسب جزء اصلی ترین وسایلی است که باید به آن توجه کنید. کارابین و هارنس دره نوردی نیز برای فرود نیز لازم است. از آنجایی که این منطقه فاقد امکانات رستورانی و خدماتی است برای تغذیه حتما همراه خود میان وعده سبک و مقوی همراه داشته باشید. لازم است بدانید که اگر قصد شبمانی دارید برای استراحت و گذراندن شب حتما در روستای بوچیر کمپ و اقامت کنید. به داشته باشید قبل از حرکت به سمت دره با یک راهنمای محلی و یا با شورا و دهیاری نیز هماهنگ کنید و مهمتر نداشتن تجهیزات فوق در سخت گذشتن و یا گرفتار شدن هر فردی ثاتیرگذار است و میتواند شما را با مرگ نیز رو به رو کند.

2001 21 | • درناتریپ ✈️

بهترین زمان و مدت زمان برای سفر

این دره همانطور که در توضیحات خواندید بهترین تفریح برای علاقمندان به دره نوردی و خطر پذیری می باشد و فصل تابستان بهترین فصل برای تجربه هیجان این دره است. مدت زمان استاندارد نیز، یک روز در نظر بگیرید.

IMG 20200518 164528 082 | • درناتریپ ✈️

 

مسیر دسترسی برای رفتن به این دره هیجانی

دسترسی به این تنگه از استان هرمزگان، شهرستان پارسیان و روستای بوچیر است. جاده خاکی به طول پنج کیلومتر شما را تا ورودی تنگه می رساند.

پیام بگذارید