میدان شهرداری رشت؛ قلب تپنده شهر

یکی از میادینی که در ایران از اهمیت بالایی برخوردار است، میدان شهرداری رشت می‌باشد. وجود بازارها و فروشگاه‌های متعدد، اینجا را یکی از مقاصد اصلی هر مسافر و حتی مردم خودِ شهر تبدیل کرده است. با درناتریپ همراه باشید تا با این میدان تاریخی آشنا شوید.

مقدمه

این میدان تاریخی در دوران پهلوی ساخته شده است و یکی از مکان‌های مدرن و امروزی ایران به شمار می‌رود. اینجا، در گذشته تحت کنترل روس‌ها بوده است و به همین دلیل می‌باشد که نوع معماری آن شبیه شیوه‌های ساختمان‌سازی پهناورترین کشور جهان است. امروزه، آثار باستانی مختلفی در میدان اصلی شهر رشت دیده می‌شود؛ مانند: موزه تلفن، هتل تاریخی، برج ساعت و . . .

زمانی که می‌خواهید به میدان اصلی رشت بروید، حتماً وسیله نقلیه خود را در جای مناسبی پارک کنید زیرا حداقل باید ۱۰۰ متر را پیاده‌روی نمایید. امکان خرید از مغازه‌های اطراف میدان برای همه فراهم شده است. مثلاً؛ اگر به فیلم علاقه‌مندید، بلیط سینما خریداری کنید. این میدان، یکی از بهترین مکان‌های ایران برای عکسبرداری است به همین دلیل مردم در اینجا عکس‌های زیادی می‌گیرند.

پارک سبزه میدان در نزدیکی میدان شهرداری رشت، مکانی ایده‌آل برای گذراندن اوقات فراغت با خانواده، استراحت، پیاده‌روی، ورزش کردن و . . . می‌باشد.

نزدیکی به بازار تاریخی، یکی دیگر از دلایل رونق میدان شهرداری رشت است.

دیگر آثار تاریخی واقع در میدان شهرداری رشت

  1. کاخ شهرداری

مشهورترین قسمت بازار، کاخ شهرداری آن است. این کاخ در بازه زمانی سال‌های ۱۹۰۷ تا ۱۹۲۶، توسط آرتم سردارف ساخته شده است.

28436302 180713699213917 2328395766520872960 n | میدان شهرداری رشت؛ قلب تپنده شهر • درناتریپ ✈️

  1. برج ساعت

کاخ شهرداری یک برج ساعت دارد که هر ۳۰ دقیقه زنگ می‌زند. البته هر ۶۰ دقیقه نیز می‌توان صدا دینگ دینگ آن را نیز شنید.

  1. کتابخانه ملی

کتابخانه ملی رشت، در مسیر پیاده‌رو خیابان علم‌الهدی قرار گرفته است که با توجه به وجود مغازه‌های مختلف، نمای جالبی به خود گرفته است. این کتابخانه در سال ۱۹۳۴، توسط محمد علی تربیت ساخته شد. ساعات بازدید از آن ۸ صبح تا ۶ بعد از ظهر بوده و روزهای تعطیل و جمعه‌ها نیز، کتابخانه ملی بسته است.

  1. هتل تاریخی

یک هتل تاریخی در نزدیکی میدان رشت واقع است که اگرچه در گذشته عمومی بود، ولی امروزه خالی از است.

  1. موزه تلفن

در گذشته این ساختمان اداره مخابرات بود ولی امروزه از آن به عنوان موزه استفاده می‌شود.

  1. سینما سپیدرود

در ابتدای خیابان علم‌الهدی، سینمایی به نام سپیدرود واقع است که در گذشته سالن کنفرانس بود.

  1. مجسمه‌های موجود در میدان

در وسط میدان شهرداری رشت، مجسمه‌هایی به چشم می‌خورند که نماد این شهر به حساب می‌آیند و مشهورترین آنها، مجسمه میرزا کوچک خان جنگلی است.

تاریخچه میدان شهرداری رشت

در ابتدا، تنها مقبره ابو جعفر در این مکان قرار داشت ولی پس از آغاز فرآیند گسترش شهر توسط محمدرضا پهلوی، میدان شهرداری رشت ساخته شد.

چگونه به آنجا بروم؟

راه‌های زیادی برای رفتن به میدان شهرداری رشت وجود دارد که خیابان‌های شریعتی، علم‌الهدی و فلکه سبزه میدان از آن جمله هستند. بنابراین رفتن به میدان با هر وسیله نقلیه‌ای ممکن است.

 توجه: برای رفتن به میدان شهرداری رشت، باید حداقل ۱۰۰ متر پیاده‌روی کنید.

آدرس: استان گیلان، رشت، میدان شهرداری رشت

پیام بگذارید