شیطان کوه | گردشگر پذیرترین مکان لاهیجان

در شمال ایران، سه استان به نام های گلستان، مازندران و گیلان وجود دارد که در همه آنها می توانید مجموعه ای از شگفتی های طبیعی و زیبایی را دریابید. برخی از این مکان ها که در استان گیلان مانند آبشار لاتون یا حتی مکان های دیدنی لاهیجان قرار دارند را درناتریپ معرفی کرده است و در این گزارش قصد داریم با یکی دیگر از زیبایی های طبیعی استان گیلان آشنا شویم که شیطان کوه نام دارد.

شیطان کوه
شیطان کوه

آشنایی

مشهورترین مکان دیدنی شهر لاهیجان شیطان کوه است که در گذشته برکه ای در جلو آن برای جمع‌آوری آب جهت آبیاری مزارع وجود داشت. امکانات زیادی چون پارک تفریحی، تله کابین، رستوران و…. از عوامل مهم جذب گردشگر در این منطقه محسوب میشود. این مکان در گذشته به شاه نشین کوه مشهور بود است.

قله شیطان در بخش شرقی لاهیجان قرار دارد و سالانه گردشگران ایرانی و خارجی زیادی را جذب می کند. وجود آبشاری مصنوعی در این مکان به علاوه طبیعت زیبای شیطان کوه و یا امکانات طبیعی اطرافش، از دیگر عوامل جذب گردشگر به حساب می آید.

شیطان کوه
شیطان کوه

وجه تسمیه

این کوه رو شیخان و بزرگان برای تفریح و شکار مورد استفاده قرار میدادند و بنا به همین دلیل، در گذشته این منطقه شیخان کوه یا شاه نشین کوه نامیده میشد. غاری قدیمی بین دو کوه وجود دارد که بر اثر گذشت زمان امروزه تخریب شده یا این‌گونه اعلام شده و ورودی‌ هایش مسدود شده است.  از غار برای رفتن به کوه مجاور استفاده میکردند ولی اجازه برای عموم از استفاده از این کوه داده نمیشد و مردم اطلاعی از وجود غار هم نداشتند. شنیده شدن صداهایی مرموز که ناشی از انعکاس باد در غار مجاور آن بود باعث شد به مرور زمان شیخان کوه با توجه به داستان‌هایی که مردم برای یکدیگر تعریف میکردند به شیطان کوه تغییر نام پیدا کند. البته به مرور زمان مردم از وجود منبع این صداهای مرموز آگاه شدند که این صداها مربوط به انعکاس باد در غار مجاور بوده ولی نام شیطان کوه به دلیل افسانه های وجود شیطان در این منطقه بین مردم به قدری بر سر زبان ها افتاده بود که دیگر تمامی ایرانیان این منطقه را به همین نام میشناسند.

کوه هتل رسپینا | شیطان کوه • درناتریپ ✈️

شیطان کوه در عصر جدید

امروزه برکه موجود در نزدیکی این قله، به یک دریاچه مصنوعی تبدیل شده و در مرکز آن نیز می توانیم یک جزیره ساخته شده توسط انسان را ببینیم.

گردشی 6 | شیطان کوه • درناتریپ ✈️

به علاوه، در این منطقه آبشار مصنوعی ساخته شده است که آب دریاچه ای که از آن به عنوان استخر لاهیجان یاد می شود را فراهم می کند. اگر میخواهید از مشکلات روزانه دور بشوید و برای مدتی استراحت کنید، درناتریپ پیشنهاد می کند که به قله شیطان بروید.

تله کابین لاهیجان
تله کابین لاهیجان

چگونه می توانم آنجا بروم؟

 

همانطور که گفتیم، ابتدا به رشت، مرکز استان گیلان و سپس به لاهیجان بروید. پس از آن، با تاکسی یا وسایل حمل و نقل عمومی می توانید به قله شیطان برسید.

آدرس: رشت، مرکز استان گیلان، قسمت شرقی شهر لاهیجان، قله شیطان (شیطان کوه).

منبع ویکی پدیا
پیام بگذارید