فم تریپ | ایرانگردی با اینفلوئنسرهای خارجی

تقریباً همه کسانی که در حوزه ی گردشگری ایران کار می کنند دنبال پاسخ این سوال هستند که چرا گردشگران ایران را با این همه زیبایی غنای فرهنگی و مزیت های بسیار دیگر برای سفر انتخاب نمی کنند؟ چرا همه ی گردشگران خارجی از آمدن به ایران می ترسند؟ چرا هیچ چیز به غیر مسائل سیاسی از ایران در ذهن خارجی وجود ندارد؟ چه مشکلاتی بر سر راه گردشگری ایران وجود دارد؟

جواب های بسیاری نیز در این باره وجود دارد از نبود زیر ساخت ها تا هزار و یک بهانه مثل حجاب ، عدم آزادی در استفاده از مشروبات، جاسوسی ، رفتارهای بد و… که بسیاری را می توان قبول کرد و بسیاری را به راحتی می توان رد کرد. اما همه ما به اتفاق می دانیم مهمترین مانع بر سر راه توسعه ی گردشگری ایران دیدگاه های منفی و عجبیب و غریبی است که رسانه های غربی راجب ایران پخش می کنند.

این را تقریبا تمام گردشگرانی که به ایران آمده اند به ما گفته اند، اینکه قبل از آمدن به ایران همه آن ها را از آمدن به ایران ترسانده اند، اینکه فکر می کردند ایرانی از خارجی ها به ویژه آمریکائی ها متنفراند. یا هزار حرف دیگر که در وهله اول برای ایرانی ها مسخره است و دیگر به این حرف عادت کرده اند. اما بالاخره برای این دیدگاه ها باید کاری کرد.

داستان از همین جا شروع شد. آیا راه حلی برای این مشکل وجود دارد؟ یک پیج اینستاگرامی به نام Feel Iran با پرسیدن این سوال که چرا گردشگری ایران رشد نمی کنه  در واقع بعد از پرسید این سوال حدود 3 هزار جواب به دستشون رسید که تقریبا همشون رو میشه توی چند عنوان دسته بندی کرد: 1. محدودیت های حجاب و آزادی در انتخاب پوشش 2. نبودن مشروبات الکلی و نایت لایف 3. نبود زیر ساخت و کمبود امکانات رفاهی 4. سوء مدیریت در گردشگری 5. تصورات اشتباه در مورد ایران 6. به خاطر مسائل سیاسی و ایران هراسی

مردم ایران برای عدم گسترش گردشگری در ایران | فم تریپ • درناتریپ ✈️

بعد از این پاسخ ها تیم Feel iran چند کشور مثل کوبا، کنیا، مراکش و.. رو مثال زدن که با وجود همه ی این به ظاهر مشکلات تونستن توریست ها رو جذب زیبایی های خودشون کنن. و راه حل مشترک همه ی این کشورها رو توی ساختن تصویری جذاب و رویایی از کشورشون اعلام میکنن.حل فم تریپ | فم تریپ • درناتریپ ✈️

همین پرسش و همین جواب مقدمه ای شد برای معرفی پروژه ای به نام #فم_تریپ که کلی مشتاق داره. و الان که این مطلب را می نویسم روز سوم از فم تریپ و رسیدن مهمان هایشان است.

اون ها با دعوت ایفلوئنسرهای محبوب در شبکه های اجتماعی مختلف از کشورهای مختلف با همکاری آن ها ایران را آنطور که هست به مردم کشورهای دیگر معرفی کنند. آن ها با دقت تمام دقت سعی کرده اند هم افراد مناسبی را دعوت کنند هم امکانات خوبی برایشان فراهم کنند از نوع پرواز تا هتلی که در اقامت کرده اند.

 تا الان بیشتر مهمان های فم تریپ از آمدن به ایران خوشحال هستند. و تقریبا بیشترشان در مورد اینکه ایران از تصوراتشان فراتر است در شبکه های اجتماعیشان به ویژه اینستاگرام منتشر کرده اند.

hka ig | فم تریپ • درناتریپ ✈️

قسمت جالب داستان ذوق زدگی خودمان است. سیل ایرانی هایی که به پیج میهمان های فم تریپ را دنبال کرده اند و به آن ها پیام می دهند و تقریبا همگی سعی کرده اند ورودشان را به ایران خوش آمد بگویند. چیز بسیار جالب و خاصی است.

ها 1 | فم تریپ • درناتریپ ✈️

 

مهمان ها قبل از آمدن به ایران طی ویدئو هایی خودشان را معرفی کرده اند و از اشتیاقشان گفتند ه اند. مهمترین چیزی که از این ویدئوها می توان متوجه شد اطلاعات کم راجب ایران و تصورات آن ها از ایران است که در نوع خودشان جالب هستند و روی هر کدام از این مشکلات کار کرد. که برای آشنایی و همراهی با فم تریپ می توانید پیج اینستاگرام Feel Iran را دنبال کنید.

ها | فم تریپ • درناتریپ ✈️

مهمترین نقطه قوت و چیزی که باعث خوشحالی ما در مورد فم تریپ می شود انتخاب یک راه درست و کاملاً تاثیرگذار برای نشان دادن ایران زیبایمان به مردم دیگر است. فم تریپ یک باور درست است که نباید منتظر دولتی ها ماند و باید خودمان دست به کار شویم. و گویا این تنها فم تریپی نیست که شاهدش هستیم و این تیم جوان این پروژه را باز هم تکرار خواهد کرد.

در یک کلام فم تریپ برای ما امید و خوشحالی به همراه آورد و به ما نشان داد با وجود همین شرایط هم می توانیم مقصدی رویایی برای گردشگران خارجی باشیم.

با آرزوی موفقیت برای همکاران جوانمان در فم تریپ

 

منبع Feel IRAN
پیام بگذارید