غذاهای نذری در ماه محرم

یکی از کارهایی که شیعیان در ماه های محرم حین عذاداری انجام میدهند، پختن نذری و پخش کردن آن بین مردم و یا حتی عذاداران است که نذری ها میتواند از میان غذاهای محلی، سنتی یا حتی شربت انتخاب شود. در این پست به معرفی نذری های مختلف محرم میپردازیم. با درناتریپ همراه باشید.

nazri eravel com 1 | نذری محرم • درناتریپ ✈️

قیمه

معروف ترین غذا برای نذری ماه محرم، قیمه است؛ غذای خوشمزه ای که کالری زیادی هم دارد. پس برای عزاداران امام حسین (ع) که بعد از چند ساعت سوگواری، خسته و گرسنه می شوند، می تواند بهترین غذا باشد.

نذری های محرم
نذری های محرم

عدس پلو

عدس پلو هم از نذری های قدیمی است. چون این غذا بدون خورشت است، به قول معروف ریخت و پاش زیادی ندارد. به همین خاطر است که خیلی ها “عدس پلو” نذر امام حسین (ع) می کنند.

نذری های محرم
نذری های محرم

قورمه سبزی

قورمه سبزی، بیشتر از همه غذاهای نذری کار و وقت می برد. چون سبزی دارد و پاک کردن و خرد کردن و سرخ کردن سبزی، زمان و انرژی می برد. اما با این حال خیلی از عزاداران هر سال قورمه سبزی نذر امام (ع) می کنند. چرا که در مقایسه با سایر غذاهای نذری ماه محرم، قورمه طرفداران خاص خودش را دارد.

نذری های محرم
نذری های محرم

زرشک پلو

خواندن این نوشته ها توصیه می شود

چند سالی است که زرشک پلو با مرغ هم وارد غذاهای نذری شده و آمار طبخش، حتی از قیمه و قورمه سبزی هم بالاتر زده؛. طبخ زرشک پلو به نسبت باقی غذاها آسان تر است، پس به راحتی می توانید بساط پخت آن را در خانه خودتان به راه کنید. در ضمن زرشک پلو با مرغ، غذای پرطرفداری است.

پلو با مرغ مجلسی دستور اصلی عکس | نذری محرم • درناتریپ ✈️

شله زرد

شله زردی دسری خوشمزه و شیرین است که شاید اکثر ما آن را به عنوان نذری خورده باشیم ، یکی از دلایلی که این غذا به عنوان نذری طبخ می شود شیوه پختن و طرز تهیه آسان آن است که در چند دقیقه بدون هیچ فنون پیچده ای یک شله زرد خوشمزه و دلچسپ را تهیه نمایید.

sholezard | نذری محرم • درناتریپ ✈️

آش رشته

آش رشته از معروف ترین آشهای ایرانی است. این آش را غالباً با کشک و گاهی با سرکه و حتی ترشی می خورند. بسته به عادت های خانوادگی از این غذا به عنوان پیش غذا یا غذای اصلی استفاده می شود. از این غذا میتوان به عنوان نذری در ماه محرم استفاده کرد.

ash reshte2 | نذری محرم • درناتریپ ✈️

فرنی

راحت بودن طرز تهیه فرنی توانسته آن را به یکی از محبوب ترین غذاهای ماه رمضان بر سر سفره ی افطار یا ماه محرم جهت پخش نذری در میان مردم کند که واقعا خوردن فرنی بعد از چند ساعت روزه یا خستگی طی عذاداری، داری حسابی لذت بخش و به یاد ماندنی خواهد بود.

اگر هم قصد تهیه شربت را دارید، از شربت های ماه محرم جهت نذری میتوان به شیر گرم، شیر کاکائوی گرم، شربت زعفران، خاکشیر، شربت نعناع، شربت به لیمو، شربت لیمو همراه نعناع، شربت پرتقال و آلبالو، شربت ریحان و انواع دیگری از شربت های سنتی که میان مردم رواج دارد.

آردبرنج و نشاسته دستور اصلی عکس | نذری محرم • درناتریپ ✈️

منبع بیتوته نمناک
پیام بگذارید