عکاسی بهتر در سفر

عکاسی بهتر در سفر

عکاسی بهتر در سفر

امروزه با وجود رشد سری تکنولوژی مخصوصا عکاسی، عکس گرفتن زیاد در سفرها تقریبا به یک عادت تبدیل شده است. معمولا از بین عکس های زیادی که میگیریم تنها تعدادی از آنها به دل می‌نشیند. دراین پست قصد داریم شمارا با چگونگی عکاسی بهتر در سفر آشنا کنیم. با درناتریپ همراه باشید.

20150415 223859 Edit | چگونگی عکاسی بهتر در سفر • درناتریپ ✈️

۱. از دوربین گوشی خود به شکل درست استفاده کنید

افراد کمی هستند که حاضرند پول برای دوربین DSLR بپردازند. توجه داشته باشید با دوربین گوشی‌های خوب نیز می‌توان تصاویر عالی ثبت کرد. سعی کنید در روز بیشتر عکس بگیرید زیرا گوشی ‌ها در نور کم عکس‌های بهتری ثبت می‌کنند. موقع عکاسی از فیلترها استفاده نکنید چون استفاده‌های بعدی از عکس مثل همان اعمال فیلترهای مختلف را بعد از عکاسی محدود می‌کنند.
عکس‌های موبایل را در حالت افقی بگیرید.

LG G4 camera Manual Mode | چگونگی عکاسی بهتر در سفر • درناتریپ ✈️

۲. اصول اولیه طراحی را در ترکیب‌بندی عکس‌ها به کار گیرید

ترکیب بندی تصاویر، کلیدی ترین نکته برای ثبت یک عکس عالی برای جلب توجه بیننده است. چند نوع ترکیب بندی برای تصاویر وجود دارد که یادگیری آنها کار سختی نیست. عناصر مهم تصویر در محل برخورد خطوط افقی و عمودی که تصویر را به سه قسمت تقسیم می‌کنند باید قرار بگیرند تا بیش‌ترین توجه را جلب کند. با کمی جستو در اینترنت می‌توانید این ترکیب‌بندی‌ها را یاد بگیرید.

۳. استفاده از اکسپوژر، استفاده کردن از زوم

اکسپوژر به حالت نوردهی به لنز دوربین گفته می‌شود که در گوشی‌هایی که دوربین خوب دارند به صورت دستی قابل تنظیم است.

از زوم هرگز استفاده نکنید زیرا کیفیت عکاسی پایین می‌آید. هنگام عکس‌های دسته‌جمعی زیاد ژست نگیرید چرا که جذابیت آنها در صورت ژست نگرفتن بیشتر می‌شود. علاوه بر منوپاد نیز می‌توان از سه‌پایه نیز برای عکس‌های سلفی استفاده کرد.

913fYEdcyoL SL1500 | چگونگی عکاسی بهتر در سفر • درناتریپ ✈️

منبع Lastsecond
پیام بگذارید