روستای استخرگاه | لوکیشن هالیوودی رودبار!

روستای استخرگاه رودبار ؛ استخرگاه بهشت گمشده یکی از جاذبه های دیدنی و طبیعی شمال ایران به شمار می آید.این روستا با نام محلی سلگا به بهشت گمشده گیلان معروف است.و در 35 کیلومتری مرکز شهرستان و در 75 کیلومتری رشت قرار دارد.این روستای زیبا با لوکیشن خاص و برکه استخرگاه یکی از پر بازدید ترین روستاهای گردشگری ایران محسوب می شود.

روستای استخرگاه
روستای استخرگاه

معرفی

 یکی روستا از زیباترین روستاهای استان گیلان و شهرستان رودبار است.این روستا در دامنه کوه درفک و در دل جنگل های سربه فلک کشیده قرار دارد.در روستا می توانید از آبشار های طبیعی و مسیر جنگلی فوق العاده زیبای روستا دیدن کنید . از تماشای بافت روستایی و پوشش گیاهی متفاوت آن لذت ببرید.باید توجه کنیم که کوه درفک که روستای استخرگاه در آن قرار دارد را بام گیلان می دانند

روستای استخرگاه رودبار
روستای استخرگاه رودبار

چرا استخرگاه؟

علت نام گذاری این روستا به استخرگاه وجود یک استخر در ضلع شرقی و دیگری در ضلع غربی روستا است.مردم روستای دفراز از آب این استخر برای مصارف کشاورزی خود استفاده می کنند.پس کاملا طبیعی است که مردم نام این روستا را استخرگاه قرار داده اند.از طرفی دیگر برخی آن را سلگا می شناسند که از قدیم در میان مردم رواج داشته است.

روستای استخرگاه بهشت گمشده
روستای استخرگاه بهشت گمشده

برکه استخرگاه

شهرت اصلی این روستا به خاطر برکه کوچکی است که کنارش کلبه چوبی قرار دارد، این برکه پر از قورباغه است.کلبه چوبی که در آن قرار دارد.ملک شخصی است و فقط می توانید از دور تماشا کنید یا آن را اجاره کنید. برکه استخرگاه دارای لوکیشن بسیار زیبایی برای عکاسی است.چرا که از المان های طبیعی می توان بهترین استفاده را  برای ساختن قاب عکاسی کرد.

روستای استخرگاه
روستای استخرگاه

روستای استخرگاه در پاییز

به دلیل وجود درختان زیبا و پر بار در اطراف روستا و همچنین در کنار برکه در پاییز منظره ای بکر و بسیار زیبا تداعی می شود. که شاید تا کنون مانندش را در هیچ کجا تجربه نکرده اید.ریزش  برگ درختان و رنگ زرد آن و تجمع در کنار برکه از زیباترین مناظری است که می توانید از دیدن آن لذت ببرید و لحظات خوشی در کنار خانواده و دوستان رقم بزنید.

1 | روستای استخرگاه • درناتریپ ✈️

روستای استخرگاه در زمستان

در فصل زمستان به دلیل ریزش برف و سرد شدن هوا و مه غلیظی که سراسر روستا را فرا میگیرد روستا همانند لوکیشن های هالیوودی می شود.زیبایی برف بر روی کوه ها و یخ زدن برکه روستا و سپید شدن درختان از برف یکی از خاص ترین و زیباترین جاذبه های روستا در زمستان است.به شما پیشنهاد می کنیم از آنجایی که روستا در دامنه کوه قرار در سفره زمستانه وسایل ایمنی و لباس گرم را با خود داشته باشید.

1547302260909103 | روستای استخرگاه • درناتریپ ✈️

اقامت در روستای استخرگاه

خانه های روستایی متعددی در اطراف استخرهای استخرگاه قرار دارد که برخی از آن ها به منزله اقامتگاه بوم گردی مورد استفاده قرار می گیرد.امکان اقامت شبانه در این روستا در چند سال اخیر فراهم شده است و پیش از این امکان اقامت وجود نداشت.اما امروزه وجود کلبه های چوبی با امکانات فراوان سبب شده به راحتی به روستا سفر کنید.

 استخرگاه بهشت گمشده
استخرگاه بهشت گمشده

سوغات و صنایع دستی روستا

یکی از صنایع دستی روستا مفرش بافی است که همانند صندوق چه های است که عشایر از آن نگه داری و وسایل و لحاف در زمان کوچ استفاده می کنند.گلیم بافی و جاجیم بافی از دیگر صنایع دستی روستا است.از سوغاتی که در روستا می توان به یادگار برد می توان به لباس محلی و زیتون و انواع ترشی ها را نام برد.

سوغات روستا
سوغات روستا

تفریحات استخرگاه بهشت گمشده

از آنجایی که این روستا در دامنه کوه و میان انبوه جنگل های سرو قامت قرار دارد پیاده روی و جنگل نوردی و کوه هنوردی یکی از تفریحات رایج است.شما می توانید از کمپینگ در کنار برکه و عکاسی و قایق سواری در برکه استخرگاه لذت برده و سفری دل چسپ را برای خود به ارمغان آورید.

 استخرگاه بهشت گمشده
استخرگاه بهشت گمشده

بهترین زمان سفر به استخرگاه بهشت گمشده

همانطور که گفتیم، این مکان یک منطقه چهار فصل است و شما می توانید در هر فصل از زبیایی هایی بی نظیر آن لذت ببرید. این روستا جز معدود مناطق کوهستانی شمال کشور محسوب می شود که حتی در شش ماه دوم سال نیز می توان مهمان آن بود و از طبیعت اش لذت برد.

rodbarok | روستای استخرگاه • درناتریپ ✈️

مسیر دسترسی

استان گیلان ـ شهرستان رودبار ـ رستم آباد ـ دفراز ـ روستای استخرگاه

روستای استخرگاه رودبار روی نقشه?

پیام بگذارید