راهنمای سفر از تهران تا مشهد

اگر قصد شروع یک سفر را داشته باشید، پس از آن که مقصد را مشخص کردید باید راهی که قرار است طی کنید را هم مشخص کنید. تهران و مشهد دو مورد از شهرهایی هستند که مسافران زیادی به آن‌ ها سفر می‌کنند. شاید شما هم جزء مسافرانی باشید که بخواهید از تهران یا مشهد یا حتی برعکس سفر کنید. در این صورت اگر بخواهید جاذبه‌های توریستی میان این دو شهر را بازدید کنید، باید در مورد آن اطلاعاتی بدست بیاورید. به عنوان مثال شاهرود سر راه شما قرار دارد و جاهای دیدنی شاهرود بسیار جذاب هستند.

این مطلب صرفاً جنبه تبلیغاتی داشته و درناتریپ هیچ مسئولیتی را در رابطه با محتوای آن نمی‌پذیرد.

جاذبه های توریستی سمنان در مسیر تهران به مشهد

یکی از شهرهایی که از مسیر تهران تا مشهد باید از آن عبور کنید، سمنان است. سمنان یکی از شهرهای زیبای ایران با جاذبه های توریستی بسیار دیدنی است. اگر زمان کافی برای بازدید از جاذبه های سمنان را دارید، پیشنهاد می کنیم حتماً از ارگ سمنان و بازار قدیمی شیخ علاء الدوله بازدید کنید. از دیگر جاذبه های توریستی سمنان می توان به عمارت امیر، مسجد جامع، گرمابه حضرت و… اشاره کرد.

در مسیر تهران به مشهد، جاذبه‌های تفریحی شاهرود را از دست ندهید!

اگر قصد دارید از تهران به مقصد مشهد سفر کنید، دیدن جاذبه‌های تفریحی خالی از لطف نیست. در واقع در مسیری که طی می‌کنید، جاذبه‌های توریستی بسیار زیادی وجود دارند که دیدن آن‌ها به شما کمک می‌کند تا بتوانید از طبیعت ایران و جاذبه‌های گردشگری آن لذت ببرید. در این بخش از مقاله به بررسی جاذبه‌های شاهرود که در میان راه تهران تا مشهد قرار دارد، می‌پردازیم:

  • آبشار مجن

در مسیر تهران به مشهد، شهر شاهرود قرار دارد و یکی از جاذبه‌های توریستی آن که افراد زیادی را به خود جذب می‌ کند، آبشار مجن است. این آبشار در فاصله 35 کیلومتری از شهر شاهرود قرار دارد و افراد زیادی به آن علاقه‌ مند هستند. هنگامی که به انتهای این آبشار بسیار زیبا می‌ رسید، می توانید منظره بسیار زیبا و منحصر به فرد از دشتی که در مقابل شما قرار دارد، بازدید کنید.

01 | • درناتریپ ✈️

همچنین اگر در فصل های خوش آب و هوای سال، مثل بهار و تابستان به آن سفر کنید می توانید از عطر گل های وحشی که در فصل بهار می روید، لذت ببرید. در فصل تابستان هم گل های آفتاب گردان منظره بسیار دیدنی ایجاد می کنند و دیدن آن خالی از لطف نیست.

  • آبشار نکارمن

یکی دیگر از جاذبه های تفریحی و توریستی شاهرود که افراد زیادی را به خود جذب کرده است، آبشا نکارمن است. این آبشار در فاصله بسیار نزدیکی از شهر شاهرود قرار دارد و پس از طی کردن 25 کیلومتر از شاهرود می توانید به آن برسید. در استان کویری سمنان، وجود یک فضای سبز به همراه آبشار می تواند بسیار جذاب باشد و آبشار نکارمن در اقلیم خنک و سرسبز قرار گرفته است.

02 | • درناتریپ ✈️

این منطقه به قدری جذاب است که حتی ممکن است یک روز از سفر شما را هم به خود اختصاص دهد که البته ارزش بازدید از آن بسیار زیاد است. این آبشار از دل کوه سرازیر می شو د و جالب این است که حتی منشاء آن هم مشخص نیست. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم از طریق سایت هایی نظیر جاباما شاهرود سوییت یا هتل موردنظر خود را رزرو کنید تا اگر قصد ماندن داشتید، با خیالی آسوده از سفر با چنین مناطقی لذت ببرید.

  • بناهای تاریخی شاهرود

یکی از جاذبه های گردشگری در شاهرود که افراد زیادی جذب آن می شوند، جاذبه های تاریخی است. جاذبه های تاریخی یکی از آثاری هستند که مورد توجه افراد زیادی قرار می گیرد و معماری های قدیمی، می تواند نظر شما را به خوذ جلب کند. در شاهرود بناهای تاریخی بسیار زیادی وجود دارد که اگر به جاذبه های تاریخی علاقه دارید، شاهرود را به شهر مناسبی برای سفر شما تبدیل می کند.

03 | • درناتریپ ✈️

آرامگاه شیخ ابوالحسن خرقانی، مدرسه شاهرخیه بسطام، برج کاشانه بسطام، حمام چهارسوق، پل سرچشمه شاهرود، آرامگاه بایزید بسطامی و… از مهم ترین آثار تاریخی شهر شاهرود به حساب می آیند.

  • جنگل ابر در شاهرود

اگر از افرادی هستید که به جنگل و ابر علاقه دارید، جنگل ابر شاهرود گزینه مناسبی است. جنگل ابر شاهرود در موقعیت مکانی بسیار خوبی قرار دارد و از شاهرود، به راحتی می‌توانید به آن دسترسی داشته باشید. فاصله آن از شاهرود حدود 45 کیلومتر است و در روستای ابر قرار دارد. در این جنگل، می‌توانید پیوند بسیار جذابی از درختان و آسمان را ببینید که چطور درختان و ابرها به در هم فرو رفته‌اند. این جنگل هیرکانی مرزی میان دو اقلیم گلستان و سمنان است.

04 | • درناتریپ ✈️

  • باغ توریستی اورس شاهرود

یکی دیگر جاذبه‌های توریستی شهر شاهرود، باغ توریستی اورس شاهرود است. این باغ به قدری جذاب طراحی شده است که در آن می‌توانید ساعت‌ها وقت بگذرانید. هر چیزی که هم نیاز داشته باشید، در این باغ در دسترس شما است! فضای سبز، فست فود، کافی شاپ، چای آتیشی، پیست دوخرچه سواری و مسیر پیاده روی از مهم‌ترین امکانات آن است. پس اگر به دنبال فضایی آرام‌بخش هستید، باغ توریستی اورس گزینه مناسبی است تا ساعت‌ها زمان خود را در آن‌جا بگذرانید.

05 | • درناتریپ ✈️

جاذبه های توریستی دامغان در مسیر تهران به مشهد

دامغان یکی از شهرهای دیدنی ایران است و اگر در سفر از تهران به مشهد هستید، می توانید برای بازدید از امکان دیدنی آن برنامه ریزی کنید. در دامغان، مسجد تاریخی آن با قدمت هزار ساله، تاریخ این شهر یا یدک می کشد. بازار سرپوشیده دامغان، چشمه علی، برج چهل دختر، برج طغرل، قلعه دولت آباد، گنبد زنگوله و… همگی از دیدنی های این شهر تاریخی هستند و ارزش زیادی برای بازدید کردن دارند. بنابراین اگر زمان کافی دارید، بازدید از این شهر را هم در برنامه بازدید شاهرود قرار دهید! زیرا این دو شهر فاصله کمی از هم دارند و می توانید یک روز کامل را به بازدید از امکان دیدنی این دو شهر با هم اختصاص دهید.

بازدید از جاذبه های دیدنی سبزوار پیش از رسیدن به مشهد

آخرین شهری که قبل از رسیدن به مشهد باید از آن گذر کنید، سبزوار است. سبزوار هم یکی از شهرهای تاریخی ایران است و اگر به تاریخ علاقه داشته باشید، جاذبه های آن بسیار دیدنی هستند. در سبزوار منارهایی وجود دارند که مربوط به دوره سلجوقیان هستند و بازدید از آن ها خالی از لطف نیست. همچنین وجود مجسمه های مختلف در آن باعث شده تا به یکی از شهرهای دیدنی و جذاب ایران در مسیر تهران به مشهد تبدیل شود.

جاذبه‌های توریستی مشهد کدام هستند؟

در سفر تهران به مشهد، جاذبه‌های توریستی مشهد هم گزینه بسیار مناسبی هستند. مشهد دارای جاذبه‌های توریستی بسیار فراوانی است که با کمی جستجو به راحتی می‌توانید لیست بلند بالایی از آن در اختیار داشته باشید. اگر اهل زیارت هستید، حرم امام رضا بهترین گزینه است و اگر اهل جاذبه‌های تاریخی و تفریحی هستید می‌توانید از مقبره فردوسی، مجموعه کوهسنگی، مسجد گوهرشاد و… دیدن کنید.

البته با توجه به شلوغی مشهد، ابتدا باید محل اقامت خود را تعیین کنید. پیشنهاد ما به شما این است که پیش از سفر از طریق جاباما مسافرخانه مشهد رزرو کنید تا هنگامی که به مشهد رسیدید، مشکلی از نظر اقامت برای شما پیش نیاید.

جاباما، کمک به راحتی راحتی سفر از تهران تا مشهد!

جاباما یکی از سایت‌های رزرو ویلا، هتل، سوئیت و انواع دیگر مکان‌های اقامتی است که با استفاده از آن می‌توانید پیش از شروع سفر محل اقامت خود را مشخص کنید. با این کار، دیگر جای نگرانی وجود ندارد و با خیالی آسوده می‌توانید سفر خود را شروع کنید. در جاباما انواع محل‌های اقامتی وجود دارد که با توجه به نیاز و بودجه خود می‌توانید یکی از آن‌ها را در هر شهری که نیاز داشتید، رزرو کنید.

پایان رپورتاژآگهی/.

این مطلب صرفاً جنبه تبلیغاتی داشته و درناتریپ هیچ مسئولیتی را در رابطه با محتوای آن نمی‌پذیرد.

پیام بگذارید