دشت دریاسر | بهشت اردیبهشت ایران

دشت دریاسر از مناطق زیبای جنوبی در تنکابن نزدیک به منطقه دوهزار بوده و با وجود احاطه آن توسط بخش کوهستانی و جنگلی، میتوان چشم اندازی از دره ای سرسبز با یخچال کوهستانی را در آن دید.

دشت دریاسر

از سمت جنوب غربی کوه الموت، بلندترین کوهی است که دشت دریاسر را احاطه کرده است. در حقیقت این دشت مرزی است که پوشش سبز و جنگلی شمال ایران را به پوشش برفی و یخچالی کوه الموت متصل می کند. رویش بابونه های زرد رنگ در فصل بهار به این دشت چشم اندازی فوق العاده ای را میدهد.

دشت دریاسر

از ویژگی های جالب این دشت میتوان به فراوانی رودهای مختلف و فراوانی آب در میان سبزه های دشت اشاره کرد و در بهار به سختی میتوان زمینی خشک در آن پیدا کرد. از بدیع ترین چشم اندازهای دشت دریاسر میتوان به منظره زرد رنک در پاییز و تماشای شهاب های آسمانی در شب اشاره کرد. این دشت در هر موقع از سال هدیه جدیدی را به گردشگران تقدیم میکند که در تابستان میتوان به هوایی گرم و مرطوب و در زمستان به هوایی سرد اشاره داشت. بهترین زمان بازدید از این دشت شگفت انگیز اردیبهشت ماه است و به همین دلیل به آن بهشت اردیبهشت ایران می گویند.

دسترسی

پس از رسیدن به شهر تنکابن در غرب استان مازندران، مسیر “جاده دوهزار” را دنبال کرده تا به دوراهی ای به نام “دوراهی امامزاده قاسم” برسید. در سمت چپ جاده مسیری به سمت دره می رود که انتهای آن به روستای “عسل محله” خواهد رسید. پس از آن باید حدود یک تا یک و نیم ساعت کوهپیمایی کرده و بعد از عبور از تپه ها و چشمه های بین راه به دشت دریاسر برسید.


آدرس: ایران، استان مازندران، شهرستان تنکابن، دشت دریاسر


تا به حال به این دشت زیبا سفر کرده اید؟ نظرات خود را با درناتریپ به اشتراک بگذارید.
پیام بگذارید