دره و روستای سکنج، آکواریوم طبیعی در کرمان

دره و روستای سکنج، تنگه ای پر از درخت با دیوارهای سنگی بلند و رودخانه ای پرپیچ و خم و خروشان وجود دارد که بی شک زیباترین و جالب توجه ترین رودخانه نزدیکی مرکز استان است.حرکت در حاشیه رودخانه عبور از لابه لای درختان و تخته سنگها و گذر از کنار آبشارهای کوچک و پر سروصدا و همچنین دیواره ها و ستیغ ها در بلندای کوه  ها که همه جا را به تسخیر خود درآورده اند،

تصویری فراموش نشدنی را به نمایش میگذارد به آبشار اصلی که میرسید باریکهای در حدود ۱۰ متر با شیب ۸۰ درجه در گودال سنگی فرو میریزد و غرشی را در فضا می پراکند.آب رودخانه پس از خروج از حوضچه ،اصلی حرکت مارپیچی را دنبال میکند و با فرودهای دو تا سه متری از کنار تک درختان بید میگذرد تا درحوضچه ای دیگر، آرام و دوباره جریان خود را در پای درختان بید وزالزالک ادامه دهد.

آشنایی با روستای سکنج و آبشار

روستای سکنج یکی از معروف ترین نقاط گردشگری کرمان است که آب و هوای مطبوع و مساعدی دارد و گردشگران زیادی در سایه درختان و حاشیه آبراه و رودخانه سکنج لحظات خوشی را سپری می کنند. این محل در دامنه جنوبی کوه مرموز پلوار واقع شده است.

روستای سکنج قدمتی 700 ساله دارد و با باغ های سرد فراوان، چنارهای کهنسال و کوچه های پیچ در پیچ و انواع درختان و خانه های روستایی زیبا میزبان علاقه مندان به طبیعت و کوهستان است.

رودخانه سرسبز سکانژا که در دره های شمالی روستا جاری است به این منطقه شکوه خاصی بخشیده است.

دره و روستای سکنج
دره و روستای سکنج

این رودخانه که در امتداد صخره‌ها و در پای دیواره‌های مرتفع و سنگی رشته‌کوه پلوار جریان دارد، با آبشارهای آبشاری و حاشیه‌های پر درخت، فضایی بی‌نظیر را در این منطقه از کرمان ایجاد کرده است.

خواندن این نوشته ها توصیه می شود

در کنار این رودخانه و در مسیر آبشار اصلی، با چشم اندازهای زیبای جنگلی و کوهستانی، خاطراتی ماندگار در دل و جان گردشگران و طبیعت گردان نقش بسته است.

در این آبادی در کنار رودخانه بزرگ چندین کیلومتر درخت چنار وجود دارد که برخی از آنها به قدری قوی هستند که عظمت و قدمت خود را شگفت زده می کنند.

n00121115 b | دره و روستای سکنج • درناتریپ ✈️
دره و روستای سکنج

وجود مقبره «شیخ علی بابا» که از عرفای این منطقه است بر جذابیت اسکنج می افزاید.

وجود دیواره ها و قله های محکم و همچنین دره های پوشیده از درخت و قله های بیش از 4000 متری روستا، فضا را به ماجراجویان و کوهنوردان بخشیده و همواره خاطرات تلخ و شیرین بسیاری را در این زمینه بر جای گذاشته است.

موقعیت روستا و دره سکنج

اگر به شرق روستا بروید، رودخانه خروشانی را که از تنگه ای سرسبز و بهشتی می گذرد، روبروی خود می بینید. رودخانه ای که چنارهای بلند آن را احاطه کرده اند و از دور شبیه قاب عکس است.

دره و روستای سکنج
دره و روستای سکنج

سکنج یکی از آبادی های بزرگ و مرکز دهستان سکنج است که در شرق ماهان و شمال جاده «بام- کرمان» (6 کیلومتری جاده فرعی بعد از جاده پلیس) قرار دارد. سکنج در 50 کیلومتری کرمان و 15 کیلومتری ماهان است. چشمه و آبشار سکنج پس از حدود 4 ساعت پیاده روی از روستا در دره خنک و زیبای سکنج واقع شده است.

نشانی: ایران، استان کرمان، ماهان، روستای سکنج

منبع تودی تریپ
پیام بگذارید