دره خزینه | گرند کانیون ایران

دره خزینه یا دره پلدختر را میتوان از شگفتی‌های طبیعت ایران نام برد. این دره از توابع شهرستان پل‌دختر میباشد که در استان لرستان قرار گرفته است. علت به وجود آمدن دره نیز فرسایش است که طی سالهای بسیار زیادی طول کشیده که همچنین دره‌ای به وجود بیاید. با درناتریپ همراه باشید تا نگاهی به این دره شگفت‌انگیز بیندازیم.

دره خزینه
دره خزینه

توضیحات

دره خزینه در میانه‌های جاده پلدختر به اندیمشک و در نزدیکی روستایی به همین نام قرار گرفته است. در کنار نقش و نگارهای دیواره‌های آن، رودخانه‌ای از اطراف آن میگذرد که جلوه خاصی به آن بخشیده است. اگر از تمام زیبایی‌ها و شگفتی‌های این دره بگذریم، این دره را میتوان مشابه گرند کانیون آمریکا دانست که به نگاهی به تصاویر نیز میتوان به این شباهت پی برد. عکس اولی مربوط به دره خزینه و دومی نیز مربوط به گرند کانیون آمریکا میباشد.

دره خزینه
دره خزینه
گرند کانیون آمریکا
گرند کانیون آمریکا

تفریحات و جاذبه‌ها

۱. بلندترین پل معلق ایران

یکی از جاذبه‌ای این دره، پلی معلق به طول ۱۱۲ و ارتفاعی برابر با ۸۰ متر از سطح زمین است که دو استان لرستان و ایلام را به هم متصل میکند و به وسیله دو طناب یه اطراف دره وصل شده است. البته باید این را اضافه کرد که این پل توسط عده‌ای ناشناس در اواسط سال ۱۳۹۷ تخریب شد و هنوز اطلاعاتی از دوباره اتصال آن در دسترس نیست. اگر پل این دره سالم میبود، شما میتوانستید بر روی آن قدم بزنید، زیر پای خود رودخانه‌ای را تماشا کنید و تصاویر خاطره‌انگیزی را برای خود ثبت کنید. این پل تا قبل از تخریب شدن بلندترین پل خاورمیانه به شمار می آمد.

1395122711490870610322294 | دره خزینه • درناتریپ ✈️

۲. پیچ نعل اسبی

پیچ نعل اسبی در دره خزینه نیز اوج شباهت خود را به گرند کانیون آمریکا نیز به تصویر میکشد. این پیچ به شکل رودخانه‌ای بوده که اطراف صخره‌ای را احاطه کرده است. این مکان نیز به عاشقان عکاسی توصیه میشود.

بهترین فصل سفر و چگونگی اقامت

وجود صخره‌ها در این مکان نیز باعث شده که دره خزینه مکان مناسبی جهت ورزش صخره‌نوردی به شمار بیاید. این مکان در مناطق کوهستانی قرار گرفته که آب و هوایی معتدل دارد و بهترین زمان سفر نیز اوایل بهار و پاییز به شمار می‌آید. اگر به این مکان سفر کردید، میتوانید یا در طبیعت کمپ بزنید یا در هتل‌ها و مهمانسراها اقامت کنید.

آدرس: ایران، استان لرستان، شهرستان پلدختر، دره خزینه

پیام بگذارید