بهترین دریاچه های اطراف تهران برای ماهیگیری و قایق سواری

ماهیگیری و قایق سواری یکی از تفریحات پرطرفداری است که از زمان های قدیم بین مردم رواج داشته و افراد و علاقمندان برای پر کردن اوقات فراغت خود به مکانی مناسب رفته و مشغول ماهیگیری می شدند. ماهیگیری علاوه بر تفریح، ورزشی برای سلامت روح و جسم می باشد و برای افراد پر مشغله، ماهیگیری می تواند مانند یک داروی آرامبخش عمل کند!

بهترین دریاچه های اطراف تهران برای ماهیگیری
بهترین دریاچه های اطراف تهران برای ماهیگیری

اما دغدغه ای که ماهیگیران و دوستداران ماهیگیری همواره با آن رو به رو هستند، پیدا کردن مکان مناسب و عالی برای ماهیگیری است، جایی که هم ماهی های مختلفی برای صید داشته باشد و هم محیط زیبا و دلنشین برای استراحت و داشتن یک آخر هفته خوب. به همین خاطر به این فکر افتادیم مقاله ای تولید کنیم در مورد بهترین دریاچه های اطراف تهران برای ماهیگیری و قایق سواری.

دریاچه لزور

لزور، گنج پنهان تهران | بهترین دریاچه های اطراف تهران برای ماهیگیری • درناتریپ ✈️

دریاچه لزور در 165 کیلوتی بخش شمال شرقی ایران وجود دارد، این دریاچه جایی در میان رشته کوه ها البرز واقع شده است. دریاچه لزور که دریاچه سیاه نیز خوانده میشود در فیروزکوه واقع شده است و یکی از زیبا ترین چشم انداز های این منطقه به شمار میرود.

این دریاچه که در سالهای اخیر به یکی از مهم ترین مراکز گزدشگری در اطراف تهران تبدیل شده  است شکلی شبیه به مثلث دارد و طول و عرض آن به حدود 200 متر میرسد.  دریاچه لزور یکی از زیبا ترین دریاچه های اطراف تهران است که برای قایق سواری و ماهیگیری بسیار مناسب است.

سد لتیان

latyan58 | بهترین دریاچه های اطراف تهران برای ماهیگیری • درناتریپ ✈️

سد لتیان در 25 کیلومتری شمال شرق تهران و بر روی رودخانه جاجرود قرار دارد و یکی از بهترین گزینه ها برای ماهیگیری در تهران است، چون هم نسبت به سایر مکان ها برای ماهیگیری اطراف تهران به شهر نزدیک تر بوده و دارای محیط بسیار زیبا، با آب و هوای مناسب می باشد.

در گذشته این سد محل زییست ماهی های کپور، قزل آلا، قزل آلای رنگین کمانی، قزل آلای خال قرمز، ماهی سفید، ماهی کراس و زردپر بوده اما در حال حاضر فقط ماهی سفید، کپور، زردپر و کراس در آن مشاهده می شود و این در حالی است که تا چند سال اخیر ماهی قزل آلا از ماهی های معروف موجود در سد لتیان به شمار می رفت اما امروزه اصلی ترین ماهی که در این سد صید می شود، ماهی کپور است

دریاچه تار و هویر

| بهترین دریاچه های اطراف تهران برای ماهیگیری • درناتریپ ✈️

یکی دیگر از دریاچه های مناسب قایق سواری در اطراف تهران، دریاچه تار است. این دریاچه تار و هویر است. این دریاچه در 15 کیلومتری شرق دماوند واقع شده است و یکی از مهم ترین مناطق گردشگری دماوند به شمار میرود. این دریاچه یکی از بهرترین مکانها رای گردش و تفریح بخصوص در فصل تابستان به شمار میرود. از جمله تفریحاتی که میتوانید در کنار این دریاچه داشته باشید میتوان به شنا و آب‌بازی، قایق‌رانی، ماهیگیری، دوچرخه‌سواری، پرنده‌نگری، ورزش‌های آبی (مثل غواصی)، آفرودسواری، پارگلایدر، چتر بازی و… اشاره کرد.

ماهیگیری در سد لار

| بهترین دریاچه های اطراف تهران برای ماهیگیری • درناتریپ ✈️

دریاچه سد لار در 75 کیلومتری شمال شرق تهران قرار دارد و بر روی رودخانه هراز قرار دارد. این سد با ۹۶۰ میلیون متر مکعب حجم مخزن به منظور تامین آب کشاورزی، آب آشامیدنی و انتقال آب به نیروگاه کلان جهت تولید برق احداث شده اما به دلیل نزدیکی به کوه دماوند و قرار گفتن در منطقه زیبا و سرسبز دشت لار، این دریاچه به یک جاذبه توریستی بسیار محبوب تبدیل شده و در سال های اخیر نیز از آب آن برای پروش ماهی قزل آلا و خال قرمز استفاده می شود. به همین دلیل امروزه ماهیگیری در سد لار بین مردم و علاقمندان بسیار رایج و پرطرفدار شده است

سد کرج در جاده چالوس

| بهترین دریاچه های اطراف تهران برای ماهیگیری • درناتریپ ✈️

سد کرج در جاده کرج – چالوس واقع شده و یکی از مکان های مناسب ماهیگیری برای افراد مبتدی است. سالیانه شیلات ماهی های زیادی را برای پرورش در این سد رها و در زمان های خاصی هم مجوز ماهیگیری صادر می نماید. افراد مبتدی که به دنبال مکان های مناسب برای ماهیگیری می باشند، می توانند به این سد بروند و تکنیک های ماهیگیری را تمرین و تجربه کسب نمایند.

دریاچه شورمست

dfb66253 1ab2 4718 bb39 d838a33b0212 | بهترین دریاچه های اطراف تهران برای ماهیگیری • درناتریپ ✈️

اگر دنبال یک آب و هوای رویایی و جایی می‌گردید که در کنار دریاچه بتوانید در میان انبوه جنگل پیک نیک آخر هفته‌ای را به‌راه کنید، قطعا دریاچه شورمست یکی از بی‌نظیرترین مقصدها است!

از تهران به سمت فیروزکوه بروید و سر راه تا رسیدن به شورمست، مست طبیعت زیبایی کنار جاده شوید. مسیر رسیدن به شورمست از تهران چندان طولانی نیست، می‌توانید با حدودا ۳ ساعت رانندگی (تقریبا ۲۰۰ کیلومتر مسیر) از تهران به این بهشت رویایی برسید.

دریاچه واریان

| بهترین دریاچه های اطراف تهران برای ماهیگیری • درناتریپ ✈️

هرچند که در اطراف تهران دریاچه های دیدنی و تماشایی بسایر است اما دریاچه واریان یکی از شگفت انگیز ترین دریاچه ها در اطراف تهران و در شهر کرج به شمار میرود.دریاچه واریان درون روستایی به همین نام قرار گرفته است.

 بنا براین اگر قصد قایق سواری در اطراف تران را دارید دریاچه واریان بهترین انتخاب شما خواهد بود. شنا، اسکی (اسلا لوم، مارپیچ، پرش، تریک برموت، اسکی بدون چوب و اسکی با پای برهنه) و قایق‌رانی از ورزش‌های محبوب اهالی روستای واریان به‌خصوص بچه‌ها به شمار می‌آید؛ زیرا این روستا به آب، بسیار نزدیک است.

دریاچه چیتگر، بهترین دریاچه های اطراف تهران برای ماهیگیری

چیتگر scaled | بهترین دریاچه های اطراف تهران برای ماهیگیری • درناتریپ ✈️

دریاچه چیتگر که با تهران تنها ۳۰ کیلومتر فاصله دارد. جایی‌ست که می‌توان قدری از تهران پر از دود فاصله گرفت و به تماشای مرغان دریایی دریاچه نشست. دریاچه چیتگر که بزرگترین دریاچه مصنوعی کشور است از سال ۱۳۹۲ به یکی از قطب‌های گردشگری پایتخت بدل شده. این دریاچه هم خودش قشنگ است و هم حوصله کمتر کسی از بودن در اطرافش سر می‌رود. قایق سواری و پیست دوچرخه سواری اطراف آن دو نمونه از تفریحات مهیجش است.

نمایش نظرات (2)