آبشار ویسادار ؛ از زیباترین آبشارهای گیلان

آبشار ویسادار یکی از شگفت‌انگیزترین جاذبه های طبیعی ایران است و با 15 متر ارتفاع به عنوان سومین آبشار مرتفع استان گیلان شناخته می‌شود.
در این آبشار آب از فراز ساختاری سنگی به شکل نیم‌دایره، بر روی دیواره‌ای صخره‌ای جاری می‌شود؛ دیواره‌ای که به صورت لایه‌لایه شکل گرفته و در طی مدت زمانی طولانی به شکل امروزی خود درآمده است.
این آب پس از سقوط در حوضچه‌ای می‌ریزد که توسط همین دیواره‌ها احاطه شده و همچون دنیایی متفاوت به نظر می‌رسد. این آبشار بر سر راه رودخانه لمیر قرار دارد که از کوه‌های تالش که به گردنه الماس نیز شهرت دارد، سرچشمه می‌گیرد بازخانی و پس از گذر از منطقه پره‌سر به دریای خزر می‌ریزد.

این آبشار در شهر رضوانشهر واقع شده و همچون الماسی در جنگل ها می درخشد. ویسادار به معنای سایه ای از درخت بید است.

شنیدن صدای شر شر آب، صدای پرندگان و طبیعت، این مکان را تبدیل به مکانی آرامش بخش کرده است. اگر مقصد شما برای مسافرت شهر رضوان شهر است، حتما از این آبشار دیدن کنید.

یک پل فلزی در نزدیکی آبشار ویسادار وجود دارد که باعث می شود طبیعت اطراف آن را مشاهده کرده و همزمان ترس و هیجان را با هم تجربه کنید!پل آبشار ویسادار

بهترین زمان برای سفر به آبشار ویسادار گیلان

بهترین زمان برای سفر ب این آبشار فصل بهار و در اواخر فصل تابستان در ماه‌ شهریور تا اواسط مهرماه است.

قبل از رفتن به آنجا، شرایط آب و هوایی را بررسی کنید، زیرا باران می تواند راه رسیدن به آبشار را مسدود کند.

آبشار ویسادارآدرس آبشار ویسادار

ابتدا باید از رشت به رضوانشهر رفته و سپس، راه آستارا را به سمت غرب برای رسیدن به پره سر ادامه دهید. بعد راه خود را به ابویار تغییر داده و بعد از طی مسافت ۱۰ کیلومتر، نشانه هایی از آبشار که شامل یک پل فلزی است را مشاهده می کنید.

آدرس: استان گیلان، رضوانشهر، ۱۶ کیلومتری پره سر، دهستان ارده، روستای اوویار، جاده ویسادار، آبشار ویسادار

منبع ویدئو: رضا رفیع زاده
پیام بگذارید