آبشار آب ملخ سمیرم؛ شگفتی طبیعت اصفهان

در نزدیکی روستای آب ملخ در شهرستان سمیرم، آبشار آب ملخ وجود دارد که با شگفتی زیادی به طبیعت سمیرم پیوند خورده است به گونه‌ای که دیدن آن، هر بیننده‌ای را مبهوت خود می‌سازد.

آبشار آب ملخ اصفهان

علت پیدایش آبشار آب ملخ سمیرم

آبشار آب ملخ سمیرم به علت سقوط سنگی در رودخانه شکل گرفته و همانند آبشار دوطرفه‌ای است که آب از طرف دیگر آن جریان دارد و به داخل رودخانه می‌ریزد. این آبشار با گذر از روی علف‌های سبز به داخل رودخانه می‌ریزد و در کنار زیبایی، به‌خاطر پرتگاهی که در مسیر آبشار آب ملخ قرار دارد.خطرناک نیز هست

آبشار آب ملخ سمیرم

این منطقه در گذشته شکارگاه پادشاهان صفوی و قاجار نیز بوده است. در بالای آبشار آب ملخ مسیری وجود دارد که شما را به داخل غاری هدایت می‌کند که مسلماً برای هر بیننده‌ای زیباست. شما می‌توانید در این منطقه به عکاسی، کوهنوردی،  طبیعت‌گردی و یا حتی ماهیگیری بپردازید.

آبشار آب ملخ سمیرم اصفهان

این پدیده با سقوط سنگ در مسیر عبور رودخانه شکل گرفته و طی زمانی طولانی، مسیر آب نیز راهی را به شکل تونل ایجاد میکند. این تونل طبیعی در بخشی از آن که آبشار به صورت چشمه از بالای آن جاری می‌شود اوج شگفتی طبیعی خود را نشان می‌دهد.

نام‌گذاری آبشار آب ملخ

گفته می‌شود ترکیبات خاصی در آب این رودخانه موجود است که خاصیت ملخ‌کشی را دارد و علت اینکه این آبشار به این نام خوانده می‌شود همین است.

آبشار آب ملخ

این اثر طبیعی با نام تخت سلیمان نیز شهرت دارد زیرا قطعه سنگ بزرگ طبیعی در این مکان قرار گرفته و مانند پلی، دو سوی رودخانه را به هم وصل می‌کند، به گونه‌ای که مشابه تختی دیده می‌شود با گیاهان سبز بر روی آن و مردم روستا بر این باورند که حضرت سلیمان از این تخته‌سنگ به عنوان تختی طبیعی استفاده می‌کرده است.

آبشار آب ملخ اصفهان

روستای آب ملخ

روستا آب‌ملخ مردمانی اصالتاً بختیاری دارد و یکی از وجه‌ تمایز‌های آن با دیگر روستا‌های این است که تنها سه ساعت آفتاب به آن می‌تابد. اگر قصد سفر به این منطقه را دارید، هر چهار فصل زمان مناسبی جهت سفر کردن می‌باشد و در صورت اقامت نیز می‌توانید از خانه‌های روستایی استفاده کرده و یا در این منطقه کمپ بزنید.

آبشار آب ملخ اصفهان

آدرس آب ملخ اصفهان

آدرس: ایران، استان اصفهان، شهرستان سمیرم، آبشار آب‌ملخ

منبع فردا نیوز ویکی پدیا
پیام بگذارید