دریاچه نمک‌ خور اصفهان | آیینه‌ای نمکی

دریاچه نمک‌ خور اصفهان، آیینه‌ای است که میتواند گردشگری شما را در منطقه خور و بیابانک تکمیل کند. نام این دریاچه بر اساس منطقه نزدیک آن انتخاب شده و برخی‌ها نیز آنرا دریاچه نمک کویر مصر مینامند. این دریاچه با سفیدی حاصل پوشیده شده از نمک میتواند آیینه‌ای از جلوه‌های کویری را برایتان به رخ بکشد. با درناتریپ همراه باشید تا به بررسی دریاچه نمک‌خور اصفهان بپردازیم.

GGqg7HvGW97JWjZ6 1542278638766 | دریاچه نمک خور • درناتریپ ✈️

آشنایی

این دریاچه از قدیمی‌ترین منابع نمک ایران است و بزرگترین دریاچه فصلی نمکی ایران به شمار میرود. وسعت این دریاچه ۲۰۰۰ کیلومتر مربع است و از مناطقی محسوب میشود که میتواند جزو یکی از کاملترین برنامه‌های گردشگری جهت بیابان‌گردی باشد.

خواندن این نوشته ها توصیه می شود
دریاچه نمک خور اصفهان
دریاچه نمک خور اصفهان

اشکال نمکی زیادی در این منطقه به چشم میخورد که به آنها پلی‌گون میگویند که به صورت هندسی و مشبک هستند. ایجاد سیلاب در کویر، جمع شدن نمک‌ها در یک نقطه، تبخیر آب و اختلافات دمایی در مواقع مختلف سال باعث بوجود آمدن پلی‌گون‌ها در این منطقه شده است. شما میتوانید در این منطقه به قدم زدن بپردازید و از زیبایی های این دریاچه و همچنین زیبایی آسمان کویر در شب لذت ببرید. گرفتن عکس در اطراف این دریاچه و یا از خود دریاچه از گزینه‌های مناسبی در تفریح در این منطقه محسوب میشود. اگر قصدتان عبور از بخشی مناطق با وسیله است، حتما حواستان باشید یک راهنمای کاربلد همراه داشته باشید تا در باتلاق‌های کویری گیر نکنید.

دریاچه نمک خور اصفهان
دریاچه نمک خور اصفهان

حداکثر دمای این منطقه در گرمترین روز از سال ۵۵ درجه سلیسیوس است و از مناطق گرم و خشک محسوب میشود. اگر قصدتان اقامت است، بهتر این است که از اقامتگاه‌های محلی یا شهری استفاده کنید. این دریاچه از نظر اقتصادی جهت استخراج نمک و عناصر معدنی مختلف، جزو منابع حیاتی جهت تامین برخی از مواد معدنی و نمک به شمار میرود. اگر قصد سفر به این کویر را داشتید و خواستید به تماشای این دریاچه بشینید، بهترین فصل سفر پاییز و زمستان خواهد بود، چرا که در نیمه دوم سال هوا معتدل تر است.

آدرس: ایران، استان اصفهان، ۴۰ کیلومتری شرق مرکز شهرستان خور و بیابانک

پیام بگذارید