دره ستارگان قشم؛ تنها ژئوپارک خاور میانه

دره ستارگان از عجایب هفتگانه قشم محسوب میشود که از پدیده‌های منحصر به فرد زمین شناسی جهان نیز به شمار می‌آید. این دره به عنوان یکی از جاذبه‌های مرموز نیز شناخته میشود که مشابه آنرا میتوان در آمریکا یافت.

1941635583931818587 1550065435 | دره ستارگان • درناتریپ ✈️

این دره به صورت فرسایشی بوده که در ضلع شمالی جزیره قشم و در نزدکی روستای برکه خلف قرار دارد. بدو ورود به دره، شما با سنگ‌های غول پیکری مواجه خواهید شد که اشکال خاصی دارند. این ژئوپارک با شگفتی زیاد خود ثبت یونسکو نیز گردیده است.

1845940179068898036 1550065581 | دره ستارگان • درناتریپ ✈️

اشکال تندیس‌ها

اشکال تندیسی در این دره طی دو میلیون سال بر اثر فرسایش خاک، ماسه و سنگ‌ها به وجود آمده‌اند که از دلایل این فرسایش میتوان به بارش باران، ورزش باد، فشار‌های لایه‌ای و…. اشاره کرد.

این دره برای عاشقان عکاسی توصیه میشود و اگر عکاس حرفه‌ای باشید، میتوانید عکس‌های فوق‌العاده‌ای را خلق کنید به خصوص در شب که آسمان این دره بسیار زیبا خواهد بود. در نزدیکی این دره، موزه‌ای سنگی وجود دارد که سنگ‌ها و کانی‌هایی مربوط به نقاط مختلف ایران و جهان در آن به نمایش در آمده‌اند. همچنین میتوانید در مغازه‌ای کوچک در نزدیکی این منطقه، سوغات و صنایع دستی بخرید که شامل صدف، گوش‌ماهی و دیگر وسایل تزیینی هستند.

باور‌های افسانه‌ای

افسانه‌های زیادی در مورد این دره وجود دارد که میتوان به موارد مختلفی از آن اشاره کرد. به عنوان مثال، سنگ‌های این دره که به اشکال مختلفی دیده میشوند، بر اساس باورهای افسانه‌ای، به علت برخورد شهابی به این منطقه به وجود آمده‌اند و یا ستارگان با برخورد به این منطقه باعث بوجود آمدن آن شده‌اند و به همین دلیل است که به این منطقه، دره ستارگان گفته میشود.

این دره در سکوت صداهای جالبی دارد که بر اساس باور‌های بومی، صدای ارواحی است که قصد عبور از دره را دارند و به همین دلیل است که هیچکس در شب گذرش به این دره نمی‌افتد.

اگر قصد سفر به این منطقه را دارید و همچنین میخواهید در این مکان اقامت داشته باشید، میتوانید در روستای برکه خلف سوییت اجاره کنید یا در این منطقه کمپ بزنید.

آدرس: ایران، استان هرمزگان، جزیره قشم، دره ستارگان.

منبع ویکی پدیا بیتوته
پیام بگذارید