سفرهای زمستانی در ایران

سفرهای زمستانی در ایران

سفرهای زمستانی در ایران

بسیاری از مسافران در فصل زمستان به سفر نمی‌روند؛ چرا که برخی‌ بر این باورند که سفرهای زمستانی به علت بارش برف یا سردی هوا چندان دلچسب نیست، اما این تفکری اشتباه است. با توجه به شروع فصل زمستان، ما در این پست قصد داریم جاهایی از ایران را معرفی کنیم که مسلما از سفر زمستانی خود پشیمان نشوید. با درناتریپ همراه باشید.

آذربایجان، کردستان، کرمانشاه

کوهستان‌های غرب و شمال غرب معمولا مقصد یخ ‌نوردان، اسکی‌ بازان و کوهنوردان در فصل زمستان است. اگر شما هوس برف‌بازی نیز به سرتان زده، پیشنهاد میکنیم که این مناطق را از دست ندهید. لازم به ذکر است کلیه وسایل سفر در زمستان اعم از زنجیرچرخ را به همراه خود بردارید تا در طی راه خود دچار مشکل نشوید.

جاذبه‌های این منطقه

پیست اسکی پیام-آذربابجان شرقی: از تبریز که به سمت مرند حرکت کنید، پس از طی ۲۰ کیلومتر به روستای یام می‌رسید. روبروی این روستا، پیست اسکی پیام قرار دارد.

در این پیست اسکی شما میتوانید وسایل اسکی را کرایه کنید و از امکاناتی چون دستشویی، بوفه، پارکینگ و سرویس بهداشتی نیز بهره‌مند شوید.

قره‌کلیسا یا کلیسای طاطاوس

از کلیساهای قدیمی ایران است که بعد صدها سال هنوز پابرجاست. برای رسیدن به این کلیسا باید از تبریز به مرند حرکت کنید و به شوط برسید. بعد از آن، به طی کردن ۴۰ کیلومتر از مسیر سمت چپ، چشمتان به قره کلیسا خواهد افتاد.

چشمه‌های معدنی-اردبیل

مسلما یکی از گزینه‌های سفر در زمستان به مناطق شمال‌غربی، چشمه‌های معدنی اردبیل است. آب تنی در آب گرم میان برف‌ها بسیار لذت‌بخش خواهد بود.

دریاچه زریوار-کردستان

این دریاچه تقریبا نزدیک شهر است. در زمستان، سطح دریاچه یخ می‌زند و دیدن آن جذاب خواهد بود. البته یادتان باشد که به استحکام این لایه اطمینانی نیس و اگر یخ زیر پایتان بشکند نباید انتظار کمک داشته باشید.

آبشار پریشان-کرمانشاه

از سردسیرترین مناطق ایران، روستای پریشان کرمانشاه است که دیدن آبشار یخ‌زده آن جذاب است.

شمال ایران

مازندران، گیلان-گلستان

زمستان‌های شمال ایران در مقایسه با تابستان‌های آن بسیار سوت و کور است. البته حواستان باشد به دریا نزنید.

جزیره آشوراده و منطقه گمیشان-گلستان

یکی از پیشنهاد‌های ما، دیدار از جزیره آشوراده و تماشای اسب‌های آزاد آن است. این منطقه نزدیک بندرترکمن است.

روستای شیخ موسی-مازندران

این منطقه به ییلاق مازنی‌ها شهرت دارد. در این روستا، علاوه بر ییلاق نیز می‌توانید چند آبشار یخ زده و مناطق برفی را نیز ببینید.

تله کابین احرار-گیلان

خیلی‌ها این تله‌کابین را بام سبز ایران می‌نامند. با سوار شدن بر آن میتوانید مناظر اطراف را مشاهده کرده و از آن لذت ببرید.

506bcc08 3e91 4fbb 82fd 6f81e9e1dce9 | سفرهای زمستانی در ایران • درناتریپ ✈️

خراسانات، سیستان و بلوچستان

آبگرم می‌اندشت-خرسان شمالی

نسبت به دیگر جاذبه‌ها در سرعین از شهرت کمتری برخوردار است. در فل زمستان، آب‌ تنی کردن در چشمه آب گرم ایوب پیامر صفای خاصی دارد. برای رسیدن به این چشمه، باید از بجنورد به سمت گیفان حرکت کنید. در فاصله حدود ۹۵ کیلومتری بجنورد، در شمال روستای حاجی عبدالوهاب این چشمه قرار دارد.

آبشار آبگرم-خراسان رضوی

آبشار آبگرم تنها آبشار ایران است که آب گرمی دارد و در ۵ کیلومتری جاده مشهد به کلات نادری در روستای آبگرم قرار دارد.

فردوس و بشرویه-خراسان جنوبی

شاید زیباترین کویرهای استان خراسان جنوبی متعلق به همین دو شهر باشد. فردوس در ۲۰۰ کیلومتر بیرجند و بشرویه در ۱۲۰ کیلومتری طبس واقع شده. در فردوس می توانید دیداری به یاد ماندنی با جمعی از بهترین انارهای ایران داشته باشید و در بشرویه هم تا دلتان بخواهد بناهای تاریخی مربوط به دوره های مختلف وجود دارد. فقط بدانید که سفر کردن به کویر هم مثل سفر به کوهستان چالش های خودش را دارد و باید برای آن حتما تدارک مفصلی ببینید.

جنگل حرا-سیستان و بلوچستان

این جنگل در اطراف رودخانه فصلی باهو کلات و ورباهو قرار گرفته است. در این رودخانه میتوانید با گاندو یا تمساح خجالتی دیداری داشته باشید. حواستان باشد که بیرون آب به آن نگاه بیندازید.

بوشهر، هرمزگان، خوزستان، فارس و کرمان

سیراف-بوشهر

اگر قصد این را دارید که به اماکن تاریخی بوشهر سر بزنید، بندر افسانه‌ای سیراف را از دست ندهید. در گذشته این شر پررونق بود اما به دلیل زلزله تخریب شد اما هنوز هم میتوانید آثار به خاک خورده آنرا مشاهده کنید.

چاهکوه و دره تندیس‌ها-هرمزگان

این دو دره در جزیره قشم قرار دارند. دره تندیس ها همانطور که معلوم است از اسمش نیز مشخص است که به چه شکل است.

شوش و زیگورات چغازنبیل-خوزستان

اگر قصد داشتید از بناهای تاریخی خوزستان دیدار کنید، زیگورات چغازنبیل را از دست ندهید. این بنا یکی از قدیمی‌ترین زیگورات‌های جهان است که در گذشته توسط سپاه آشور تخریب شد.

دریاچه مهرلو-فارس

این دریاچه صورتی در زمستان منظره‌ای زیبا را خلق می‌کند. برای رسیدن به این دریاچه باید به سمت سروستان حرکت کنید و پس از ۵۰ کیلومتر شما به این دریاچه خواهید رسید.

کویر لوت-کرمان

گرم‌ترین نقطه در جهان. این منطقه در شب‌ها جلوه‌های بسیار زیبایی از آسمان را به شما ارایه می‌دهد. دیدار از کلوت‌های شهداد در این کویر هم می‌تواند جالب باشد.

مرکزی، سمنان، یزد

غار نخجبیر-مرکزی

شرق استان مرکزی کویری است ولی غرب و جنوب‌غربی آن کوهستانی؛ بنابراین می‌توان به دوگونه آب و هوا را تجربه کرد. جدا از این انتخاب‌ها، غار چال نخجبیر یکی از مناطق دیدنی است که در شهر دلیجان قرار دارد.

کویر سمنان

سه کویر با نام‌های کویر شاهرود، دامغان، و پارک ملی کویر در این منطقه قرار دارند. هوای کویر در روزها گرم است اما در شب به شدت سرد می‌شود.

محله فهادان-یزد

این منطقه در یزد شامل چندین مکان تاریخی است. از موزه مردم‌شناسی گرفته تا زندان اسکندر.

نکات ایمنی

داشتن زنجیر چرخ: به همراه داشتن ضد یخ، زنجیرچرخ، سالم بودن سیستم گرمایشی از نکات مهمی است که باید رعایت کنید.

داشتن ماشین‌های مناسب: اتومبیل‌هایی مانند پرادو یا پاترول در این هوا نیز بسیار سخت از کوهستان‌ها و کویر میگذرند. هیچگاه با ماشین‌های معمولی خیال سفر به کویر یا کوهستان را نداشته باشید.

تجهیزات مناسب: با اینکه کویرها مناطق گرمی هستند اما در شب سرد میشوند، پس با خود لباس گرم نیز بردارید.

ناپایداری‌های جوی: قبل از سفر، آب و هوای هر شهر را چک کنید.

منبع bartarinha
پیام بگذارید