غذاهای محلی نوشهر، تجلی رنگ ها و مزه ها

غذاهای محلی نوشهر، نوشهر نیز همچون سایر شهرهای شمالی ایران، دارای سبزی های معطری ویژه، ماهی های تازه صید شده و متنوع، زیتون، برنج و ترشیجاتی چون سیرترشی می باشد که می توانند یکی از بهترین تجربه های غذایی را برای شما فراهم کند ما در این مقاله خوشمزه قصد داریم شما را با غذاهای محلی نوشهر آشنا کنیم.

خورشت آلو، غذاهای محلی نوشهر

غذاهای محلی نوشهر
غذاهای محلی نوشهر

خورش آلو با گوشت، یکی از غذاهای سنتی و محبوب ما ایرانیان است که دارای طعم ترش و شیرین خاصی است. این غذا به دلیل ترکیبات متنوع و ظاهر زیبایی که دارد، معمولاً جزو غذاهای بی ‌نظیری است که در مجالس و جشن ‌ها سرو می ‌شود. خورش آلو با گوشت معمولاً به همراه اسفناج یا میوه نیز تهیه می ‌شود.

اما شاید برخی از دوستان عزیز، طعم اسفناج یا میوه در این غذا را دوست نداشته باشند و از تهیه آن امتناع کنند. با توجه به این موضوع، نالینو به شما که سلیقه‌ ی متفاوتی دارید، پیشنهاد می‌ دهد تا خورش آلو با گوشت تکه‌ای گوسفندی را تهیه کنید و از به کار بردن اسفناج و سایر سبزیجات صرف نظر کنید. این راه حل باعث خواهد شد تا هیچ نقصی در طعم و ارزش غذایی این خورش وجود نداشته باشد.

بیج بیج

| غذاهای محلی نوشهر • درناتریپ ✈️

خورش بیج بیج یکی از غذا‌های سنتی و محبوب مازندارنی‌هاست که جزء غذا‌های اصلی آن‌ها محسوب می‌شود و می‌توان گفت این خورش بر سر سفره مهان و در کنار بقیه غذا‌ها حضور ثابت و همیشگی دارد. خورش بیج بیج دستور پخت بسیار ساده‌ای دارد؛ همچنین یک غذای مفید و مقوی برای کودکان است.

کدو پلو،غذاهای محلی نوشهر

غذاهای محلی نوشهر
غذاهای محلی نوشهر

پلو کدو حلوایی یکی از برنج های مخلوط با اصالتی مربوط به شمال کشور می باشد که بسیار خوشمزه و خوشرنگ می باشد. این غذا یکی از غذا های زمستانی و مخصوص شب یلدا هم به حساب می آید.

خواندن این نوشته ها توصیه می شود

آغوز مسما

غذاهای محلی نوشهر
غذاهای محلی نوشهر

آغوز در زبان محلی گیلان و مازندران به معنای گردو است و آغوز مسما همان گردو مسما است که شباهت زیادی به خورشت فسنجان خودمان دارد. پس اگر تجربه درست کردن فسنجان را داشته باشید، آماده کردن آغوز مسما نیز برای شما بسیار راحت است. برای تهیه این غذا تنها باید به نکاتی مهم در زمان پخت توجه کنید.

آش کدو،غذاهای محلی نوشهر

کدو حلوایی | غذاهای محلی نوشهر • درناتریپ ✈️

آش کدو حلوایی یکی از خوشمزه‌ترین آش های فصلی است که در فصل سرما با کدو حلوایی درست می شود و برای تقویت سیستم ایمنی بسیار مفید میباشد و می توانید برای درمان سرماخوردگی آن را در منزل به راحتی درست کنید. از طرفی دیگر آش کدو حلوایی با مواد مختلف و دستورهای متنوعی درست می شود و طعم مطبوع و عالی دارد.

نازخاتون

| غذاهای محلی نوشهر • درناتریپ ✈️

نازخاتون نوعی ترشی است که از بادمجان کبابی ساطوری، سیر و ریحان خرد شده و آب انگور (یا آبغوره) درست می‌شود. این چاشنی که از ترشی‌های معروف مازندران و گیلان می‌باشد دارای مزهٔ دلنشینی است. نوع دیگر آن نیز با کدو سبز، سیر، گوجه‌سبز (آلوچه)، ریحان و گلپر درست می‌شود. خاستگاه اصلی نازخاتون استان مازندران و شهر بابل می‌باشد.

بشته واش،غذاهای محلی نوشهر

| غذاهای محلی نوشهر • درناتریپ ✈️

بشته واش از غذای محلی استان  مازندران است که از خانواده آش ها محسوب می شود اما تنها فرقی که با آش دارد این است که این غذا را با پلو هم می شود مصرف کرد. ین غذا سرشار از آهن و فیبر است که برای افرادی که به کم خونی ویبوست و یا هموروئید مبتلا هستند بسیار مفید است.

پیام بگذارید